{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

8 uger golden gnaver? Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Vi har netop igår fået en lille golden hvalp..

Hun har klaret det rigtig godt - har kun haft 2 uheld og går rigtig flot i snor på trods af hun aldrig har prøvet det før..

Hun er i dag begyndt at gnave i alt hvad hun kan komme til 8-|

Hun kommer fra et landsted - og har nok der fået lov til at gnave i lidt af hvert..

Hvad kan man gøre mod dette? Er der nogen der har lidt erfaringer?

Knus lille Nelli - der nok helst vil undgå skæld ud smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  8 uger golden gnaver? Hjælp!
  • #1   10. apr 2010 Giv hvalpen noget den godt må gnave i og fjern det der er forbudt...

• #2   10. apr 2010 det er meget normalt at hvalpe gnaver

når hun starter, eller helst hvis du kan se hun skal til det, så afled hendes opmærksomhed og sørg for at have mange ting hun gerne må tygge i.

• #3   10. apr 2010 Hun er meget rastløs - og har tynd mave.. Samtidig med at hun også piver..

Har dette nogen sammenhæng? Eller er det bare fordi alt er nyt..

Vi har fået noget foder med fra opdrætter - og blandet det med det vi selv har købt..
    Men allerede inden hun fik blandingen havde hun tynd mave..

Hjælp? :-S

• #4   10. apr 2010 Det er svært at fjerne sofaen, sofabord og sofatæppe.. Smil..

• #5   10. apr 2010 hun skal ikke gå rundt og have tynd mave særlig længe.

det dehydrere hurtig en lille valp.

prøv at koge noget ris i alt for meget vand og i dobbelt tid, lad det afkøle og giv hende det...det skulle helst kunne stabilisere maven.

fortsætter det er det en tur til dyrlægen.

har hun fået ormekur?

det har ikke noget med gnaveriet at gøre

• #6   10. apr 2010 Gør som Connie siger.
    Afled hvalpen når den skal til at bide i noget den ikke må og vis den at legetøjet er sjovt.
    Hvalpen lærer hurtigere hvis den får at vide hvad den gerne må istedet for hvad den ikke må

• #7   10. apr 2010 Jeg vil prøve det med risene her til frokost.. Skal det blandes med foderet?

Ja vi må prøve og aflede opmærksomheden og lægge den over til hendes legetøj - for det har hun virkelig meget af! heh..

Jeg har bare også læst at en lille hvalp hurtigt bliver forvirret, hvis der er for meget legetøj? :-S

• #8   10. apr 2010 Ja hun har fået ormekur..
    Hun var ved dyrlæge og få alt tjekket - og fået vaccinationer og ormekur og hvad de ellers skal have i torsdag.. altså dagen inden vi fik hende..

• #9   10. apr 2010 lige når hun skal til at gnave i noget, så find noget i kan lege med gerne noget der kan trækkes hen af gulvet og som hun kan fange....

det skal være sjovt, så hvis du bare bære hende over til noget legetøj og lader hende være der, så tænker jeg ikke hun bliver der....

her til frokost vil jeg give det uden foder i. så kan du putte lidt foder i til aften.
    men du skal til at lave det nu, hvis det skal nå at blive kold til frokost

• #10   10. apr 2010 jeg sætter det over med det samme!.. Skal det bare være en god håndfuld?

• #11   10. apr 2010 hvis du laver af 1 L vand, så passer en håndfuld nok godt....jeg tager det altid lidt på øjemål og så endelig lad det koge i dobbelt tid

så bliver det sådan noget risgrød...det ser ikke særlig lækkert ud

• #12   10. apr 2010 Okay, jeg prøver...

• #14   10. apr 2010 Det er nok der vi har gjort fejlen så..

Vi fik en lille pose fuld med . og den pose har vi allerede nu, blandet 50/50 med det nye foder.. kan godt se det var ret dumt, når nu jeg tænker mig om..

kan være jeg skal køre ud og købe det foder hun plejer at få? og så lige vente en uges tid - indtil maven er god igen - og så prøve og skifte til det nye foder, på den måde du beskriver..

Jeg håber risene hjælper så..

• #16   10. apr 2010 Ved du hvad - jeg kører ned og køber noget af det foder hun er vant til at få.. og så gemmer jeg det nye langt væk lige forløbigt..

• #17   10. apr 2010 det er nok en rigtig god ide

• #18   10. apr 2010 Hun skal have noget hun må bide i, men íkke for meget af gangen...
    Det er nu hun skal opdrages og det nyter ikke noget at du ikke vil skælde hende ud.. Den lille søde hvalp bliver en stor uopdragen hund en dag, hvis hun ikke får opdragelse nu, selvføldig ikke noget med at være voldig over for den, men vær kontant fra start af... Jeg ved det kan være svært, men det belønner sig i sidste ene.. smiley

• #19   10. apr 2010 faste er også godt mht tynd mave... giv lidt a38 når den skal have mad.. tro mig den virker hver gang

• #20   10. apr 2010 Det er ikke fordi jeg ikke vil skælde ud - men det kunne jo være at der var en bestemt grund til at hun nu gjorde de pågældende ting..

• #21   10. apr 2010 hvis det er noget hun gør hele tiden, nytter det ikke bare at blive ved med at sige nej og nej. det lære den lille hvalp ikke noget af......afledning og leg er meget bedre

• #22   10. apr 2010 Tak for rådet om risene.. Det var rigtig godt allerede nu..

Jeg tror det har været risene i hvert fald - ellers er det fordi hun er faldet mere til smiley

Men i hvert fald har hun ikke så tynd mave mere, så det er dejligt smiley

Kommentér på:
8 uger golden gnaver? Hjælp!

Annonce