{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

usikker sur hund. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg har et problem og håber i kan hjælpe mig smiley

Jeg har sammen med min kæreste en fransk bulldog på snart halvandet år.
Han er blevet kasteret for et halvt års tid siden,
da vi i samråd med dyrelægen blev enig om, at det var det bedste.
Han var dominrende og tissede alle steder.
Det har hjulpet på nogle punkter, men jeg tror desværre at det ligger dybere end det.
Taison er meget usikker (tror jeg). Han kan ikke lide fremmede hunde i snor, men møder han dem frit og giver man ham
tid, så bliver han rigtig glad for dem.
Med hensyn til de mennesker han møder er der også problemer, hvis det
er folk han ikke kender. Han kan finde på at gø af dem og til tider knurre.
Han er værst hvis han kan mærke jeg bliver nervøs, så det prøver jeg at undgå.
De mennesker han kender elsker han !! og hvis der kommer fremmede som er meget glade og bløde i stemmen
så sker der for det meste ingenting.
Jeg er ikke bange for han kunne finde på at bide, men jeg synes bare
det er så ærgeligt med alle de negative oplevelser han får fra folk som bliver utryg ved ham.
Vi ville gerne træne ham, men da han har så svært ved fremmede hunde, ser jeg det som ret umuligt.
Vi prøver at gøre det til positivt når han oplever fremmede ting, men jeg synes ikke han udvikler sig.

Er der nogen der har gode råd eller måske kan give mig lidt indblik i hvad der sker for min basse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  usikker sur hund.
  • #1   16. apr 2010 Hold da op, det lyder prøcis som min Tayson, den adfærd du beskriver der.
    Tayson vejer så godt 65 kg så forestil dig hvordan det ser ud når han lægger sig ud smiley
    Det startede da han var lidt over et år og nu er han altså 5, og jeg har prøvet alt, har også gået på et specielt træningshold for hunde med den slags problemer, hvor jeg egentlig fandt ud af han er en enormt usikker hund og jeg egentlig er problemet fordi jeg uden at vide det bliver nervøs.
    Men til træning var han en engel, meget sjældent lavede han udfald og kunne stå lige op af andre hunde og lade sig håndtere og hilse på uden problemer af fremmede mennesker,men så snart vi kørte derfra var det det samme, for så var vi udenfor de kontrollerede omgivelser.

    Men det er ikke umuligt at gå til træning for det findes altså hold som tager hensyn til disse problemer, så det ville jeg undersøge hvis jeg var dig, for det er altså også dejligt at komme ud i blandt andre der har samme problemer.
    Ellers kan jeg anbefale at allierer jer med andre hundeejere i kender og øve det at han skal passere den anden hund uden at tvinge ham til at hilse, han skal bare forbi uden udfald og holde fokus på dig.
    Du er velkommen til at skrive her eller en pb hvis jeg kan hjælpe dig med noget pånogen måde:)


  • #2   16. apr 2010 måske noget selvtillids træning ? ... men ved ikke lige hvordan smiley

  • #3   16. apr 2010 (link fjernet)

    synes lige i sku læse det her smiley


  • #4   16. apr 2010 Kan kun anbefale hundeleg på www.dyreoasen.dk til den slags problemer...

  • #5   16. apr 2010 elisabeth S . Tak, for det men jeg vil godt lige sige, at jeg ikke et øjeblik fortryder at jeg har fået lavet
    det indgreb. Da han for fjrede gang tissede op af min sofa, da han
    lettede ben jævnligt op af min søsters mops og da han hver gang jeg tog
    min kærete "med i seng" smiley og tissede alt hans tøj på gulvet,
    osv, osv osv tænkte jeg
    at det var nok nu, og de problemer helt løst. Han er også mere
    afslappet på gåture, og han kan nu altid lege med min mors to tæver, og
    med mopsen som nu ikke længere lugter af tis.
    Jeg har læst og læst og læst inden jeg valgte det, og fortryder ikke.
    Det har hjulpet, men han er bare stadig usikker, og jeg vil ham bare det
    allerbedste smiley ..


    La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig! ! - Jeg skriver en PB til dig imorgen, er på vej i seng smiley .. mange tak for dit svar smiley


    < By Frey - Rullepølsens Mutti > Ja, det tror jeg ville være rigtig godt,
    men jeg ved bare heller ikke hvordan, og synes virkelig jeg prøver med
    alt det positive jeg kan komme på .


  • #6   16. apr 2010 Altså min veninde gjorde det med at få hunden til at hoppe op på bænke osv også virkelig rose bagefter - meeeen det har jo så resulteret i at hunden hopper op på næsten alle bænke smiley hvilket er lidt sjovt nogle gange fordi hun ser så glad ud bagefter smiley

    Men ja... håber der kommer nogle lidt mere brugbare svar smiley Jeg er vist bare træt

    held og lykke med det i hvert fald .)


  • #7   16. apr 2010 Min Tyson er også usikker smiley Jeg går til hunde møder hvor der er en træner,som jeg kan snakke med og så forgår det under kontrol..

    Jeg gør det når jeg går tur med tyson, at jeg har en pose med masser af guffer,og ser jeg en komme med sin hund langt væk,trækker jeg tyson til side og begynder at foder ham med guffer smiley og for hans opmærksomhed(så det skal være super guffer)

    Jeg vil sige nu har jeg gjort det i 1½måned(forsætter selvfølgelig) og det går frem ad,han gø´r ikke så meget af hunde mere, og er blevet lidt mere selvsikker..


  • #8   16. apr 2010 Vores er også blevet usikker efter hun kom i løbetid.

    Vi gør simpelthen det, at vi går ud i byen - hvor der er aller mest liv - med en stor pose godbider, og så gælder det bare om at give hende en masse gode oplevelser. Hvis der kommer en hund bliver hun sittet af, og får godbider så længe hun holder opmærksomheden på os, og ikke begynder at stresse over den anden hund. Og for os har det virket glimrende..


  • #9   16. apr 2010 Danielle -

    Det er noget af det samme vi har gjort har også virket her


Kommentér på:
usikker sur hund.

Annonce