622 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

HD / Overvægt og sterelisation HD / Overvægt og sterelisation

hejsa alle

I Torsdags fik jeg den triste nyhed at Tøsen var begyndt at udvikle HD i ventre side af hoften, pga hendes overvægt smiley dyrlægen sagde at det var i mild grad men at hun sku på seriøs slankekur !! vi fik 4 sprøjter med hjem som hun skal have 1 i ugen af i 4 uger for at gendanne brusken også smertestillende så vi ku få hende ned i vægt.
Vi har haft meget svært ved at få Tøsen ned i vægt og da hun er allergisk overfor lagermidder er hun på barf, Dyrlægen mente hun måske kunne have nogle stofskifte problemer da det tit hænger sammen med allergi og som gjorde at hun har svært ved at tabe sig.
Desværre står vi overfor et forbud som også kræver neutralisering og ja det syndes min dyrlæge ikke om da det kan betyde jeg ikke kan få tøsen ned i vægt og at hun derved vil få større problemer med sin hofte smiley

Jeg har kontaktet min massør og hun vil vise mig nogle øvelser jeg kan lave med tøsen for at minske hendes ubehag, Men jeg står nu og aner ikke hva jeg skal stille op smiley
Er der nogen herinde der har nogle gode forslag til hvordan jeg hurtigt kan få hende ned i vægt uden at overbelaste hende men hvis hun skal stereliseres omkring sommer SKAL hun nå at tabe sig 7 kilo ellers mener min dyrlæge ikke jeg ville ku få hende ned på normal igen og at hendes HD så vil forværres smiley

Håber i kan hjælpe smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD / Overvægt og sterelisation
  • #1   17. apr 2010 Mindre portioner og gerne mere grønt, så skulle det gerne kunne begynde at kunne ses på vægten smiley

• #2   17. apr 2010 Hvad med at begynde til waterwalk ?
    Det anbefales til hunde med HD, og så er det jo motion. smiley

• #3   17. apr 2010 Min Luna har hd, er steriliseret og har skulle tabe sig OG er råfodret

Hun får 300 gram kød/ben og 200 gram grønsager pr dag, og skal veje ca 26-27 kg.

Det har hun fået længe og hun virker mæt.. Eller så mæt, at hun ikke går på madjagt på gåture.

Grønsagerne har jeg selv lavet et mix af. Jeg laver forskelligt fra gang til gang. Bruger persillerod, pastinak, hvid/rødkål, rødbede, gulerod, grønne bønner, grønkål, spinat, broccoli, blomkål, tomater - ja alt hvad jeg kan tænke på. Bruger også frugter som æble, pære, banan, appelsin, jordbær, mango osv.

Jeg køber gerne frosne frugter og grønsager og så rodfrugter og kål i frisk form. Smider dem i foodprocessoren med lidt vand hvis nødvendigt..

• #4   17. apr 2010 Og ja, hun taber sig smiley Vi har også øget motionen på det sidste.. Længere gåture.. Gerne med lidt stigninger, så hun kan få bygget noget muskelmasse op.

Og så finde noget svømning.

• #5   17. apr 2010 fint med svømming , men ikke i koldt vand hvis din hund har HD ,

min tæve tog ikke på når hun blev sterilisert, men tog på kg efter hun blev korsbåndsoperert , hun fikk mindremad og gullerødder som extra fyld og godbidder..

også selfølgelig waterwalk til genoptræniig

så hun har heldigvis tabt sig , men tog lang tid pag hun ikke kunne gå så meget...

• #6   17. apr 2010 Tøsens normal vægt er 25 og hun vejer 32 nu

Det med at svømme gør vi meget men selvom hun er i vandet en halv time og bare er træt taber hun sig ikke smiley
    Hun får ligenu 500g kød hver anden dag og de andre dage 250g + vivet som er grøntpiller fra vetcur. Hun HADER alt friskt grønt og er meget kræsen hva frugt angår, har prøvet at blænde det i hendes mad men så nægter hun at spise og ligger så og små hyler af mig resten af dagen pga hun er sulten smiley

men hvor langtid går der ca før man kan se en forskel i vægt ???
    Vi har prøvet i ca 1 år nu at få hende ned i vægt men uden held og nu har hun så fået HD, hvilke gør det svært at gå lange ture med hende som vi ellers altid har gjort !!
    Overvejer om jeg skal sætte hende ned til 250g hverdag ?? men vil jo heller ikke sulte hende

• #7   17. apr 2010 skal lige siges at hun også får Tobis olie, NDS hyben, NDS vitaminer og mineraler, 1 æg i ugen og Revet som er til led

• #8   17. apr 2010 Mit barf center som jeg har handlet ved i 2 år nu siger at de ikke vil råde mig til at sætte hende længere ned da hun allerede nu viser tegn på hun er sulten, men istedet prøve at sætte hende over på kød uden for meget fedt men også med meget brusk og ben.
    Som sagt får hun også Revet som er naturmiddel fra vetcur til led og knogler og de ser ud til at tage toppen af hendes smerte

• #9   17. apr 2010 Du kan sagtens sætte hende ned..

Jeg har en plan fra en foderrådgiver liggende, hvor Luna fik 400 gram kød og så fik hun tilskud i form af tang, Wolles dogpower og solsikkeolie
    Hun fik kun 350 gram RKB i den plan, resten var ren kød. Og denne plan var lavet ud fra en slutvægt på 26-27 kg og din hund skal veje mindre.. Så 500 gram er meget.

Vi bruger ViVet som guffer på gåture osv.

Og tror du ikke hun vil spise grønsager, hvis hun er sulten nok? Hvad hvis du blander det sammen med hakket kød?

Du kan også fodrer med rå lunger, det er der ikke meget fedt i.

Et råd jeg fik fra en boxer opdrætter var mange store ben og så fodre med strube/lunger et par gange om ugen.

Du må heller ikke tage for meget fedt fra hende.

• #10   17. apr 2010 Kog ris med en bulionterning, så smager det godt, og ris mætter men feder ikke!

• #12   18. apr 2010 Hvis hun skal svømme for at tabe sig,skal hun ikke bare pjat svømme,hun skal lave noget og det skal hun flere gange om ugen..

Chanti,har lige været små fed, 2 kg for meget.. det har taget mig 14 dage,at få dem væk og hun er osse steriliseret..

Øget motion og mindre foder,samt ingen fede guffere

• #13   18. apr 2010 Mange hunde er stadig sultne selv om de får den mængde de har brug for. Min ville æde sig ihjel hvis hun fik lov.

Kommentér på:
HD / Overvægt og sterelisation

Annonce