{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

*Katja CPH *
*Katja CPH *
Tilmeldt:
22. mar 2010
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 13

Ny hvalp flere etager {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg får en lille prazsky/chihuahua blanding hjem om et par uger.

Jeg bor i et to-plans hus og har soveværelser ovenpå mens køkken og stue er ovenpå.
Hvordan gør jeg det nemmest og bedst for den lille når hun ankommer til huset.

Jeg henter hende om aftenen, så jeg havde tænkt mig at have hende i soveværelset og vænne sig til det og så tage hende nedenunder når hun skal ud og tisse.
Stille og roligt vil jeg så vænne hende til rum for rum på øverste etage den første dag og dernæst den nederste etage.

Jeg har tænkt mig at have en seng i soveværelset samt en puttepude nedenunder så hun har noget både ovenpå og nedenunder hvor hun har helle.

Når jeg så småt begynder alene hjemme træningen efter ca 4-5 dage (alt efter hvor hendes tilstand). Jeg har en stor entre og badeværelse, hvor jeg har tænkt mig at hun skal være når hun er alene, så hun ikke bliver kulret af for meget plads.

Mine spørsmål er om hun bliver forvirret af at have to hyggepladser og at hun bliver flyttet mellem etager?
Hvornår kan små hunde (ca 2,5 kg) selv tage trapper?
Der er jo også lidt længere til haven når vi er ovenpå og det bliver lidt sværere at forhindre uheld.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp flere etager
  • #1   19. apr 2010 Vi har også soveværelse ovenpå, men da vi fik hvalp flyttede vi madrasserne ned i stuen og sov på gulvet sammen med hundene i et par uger.
    Da vi flyttede op i vores soveværelse igen bar vi hvalpen op når vi skulle i seng og ned igen om morgenen.
    Han kommer aldrig på 1. sal mere, for han tør ikke gå ned af trapperne.. Og han vejer 45 kg !!

    Jeg vil ikke lade en hund gå på trapper før den er udvokset..For sådan en lille race er det vel omkring 10-12 mdr ?


  • #3   19. apr 2010 Jeg bor i en 4 plans lejlighed, og syntes ikke det var noget problem da jeg fik Keesha hjem som 8 ugers hvalp (hun er godtnok større end en PK/Chi). Hun var i stuen sammen med os om dagen og efterhånden gik hun op ad trapperne til køkkenet og så bar jeg hende ned. Efterhånden tog hun trapperne op og ned af sig selv (det er kun 7 trin ad gangen) Om aftenen bar jeg hende med ned i soveværelset, som er i underste etage, og der blev hun til hun skulle ud eller vi stod op. Hun blev ikke forvirret, for hun var der hvor jeg var. Og idag er døren til soveværelset lukket, når jeg ikke er hjemme, så hun render ikke derned, selvom hun sover der om natten, når jeg er hjemme.

Kommentér på:
Ny hvalp flere etager

Annonce