{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.680 visninger | Oprettet:

analkirtler - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Ved ikke helt om Milles analkirtler kan være betændte eller dette er helt normalt? Hun er ikke generet af dem, men ofte når hun sidder på vores skød (som hun meget gerne vil) så efterlader hun en lille brun plet der stinker ad h....... til af sur fisk!!! Og jeg synes det sker oftere og oftere.
Hun får tørfoder og lidt kylling, leverpostej og godbidder en gang imellem, og virker som sagt ikke som om hun har ondt, eller i det hele taget mærker noget ubehag, og der er heller ikke noget at se (hævelse osv.) på hende bagpå.
Mindes ikke dette nogensinde har været et problem med mine forældres hunde, så det undrer mig lidt, og er også ved at være lidt træt af at skifte bukser hele tiden.. ;o) så håber nogen ved hvad jeg gør?
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  analkirtler - hjælp!
  • #1   20. apr 2010 Hmm, jeg ville nok prøve at ringe til dyrlægen, og se hvad de siger. smiley

• #2   20. apr 2010 ja det ender det ender det nok også med, for det er altså lidt underligt.. :o)

• #3   20. apr 2010 Desværre er det jo ikke alle hunde der selv kan få tømt deres anakirtler ( som sker når de har afføring ), så du må nok en tur forbi dyrlægen og få tømt dem ud.

• #4   20. apr 2010 willum tømmer dem nogen gange inde i huset, han kan ligge stille og roligt og pludselig rejse sig, for at slikke sig bag i og på gulvet
    , han har ikke ondt og er helt som han plejer, tror det er forskelligt fra hund til hund, tessi er der aldrig noget med..

• #5   20. apr 2010 Min gamle Dansk Svensk gårdhund lavede også denne "lille plet" på ens bukser, men det var altid lige når hun var i løbetid og hun lugtede også meget af Fisk når hun efterlod den plet, har din været i løbetid, måske er det det ?

• #6   20. apr 2010 hun var faktisk i sin første løbetid her i påsken, har også tænkt på om det kunne "trykke" lidt ekstra på det.

• #7   20. apr 2010 Man skal kun reagere hvis hunden begynder at kurrer på numsen hen af gulvet, så har den virkelig problemer og smerter ved at tømme dem selv. Det med at hunden tømmer dem ved at sidde på skødet eller når den hopper op betyder ikke noget.

• #9   22. apr 2010 går ud fra funktionen er at hunden afsætter sit duftspor, og dermed mærker sit territorium overfor andre hunde.
    Men ville nu aldrig få dem fjernet medmindre hunden er generet af dem, fx hvis der altid går betændelse i dem.

• #11   23. apr 2010 meningen er at væsken fra analkirtlerne skal komme ud sammen med afføringen når hunden laver pøller, så bliver der "klemt" lidt med ud, så det dufter dejligt.. (?) ;o) og hunden afsætter sit duftspor. Men nogen gange kommer der åbenbart lige en skylle af sig selv også, og ja det stinker forfærdeligt!!
    Problemerne opstår når de ikke selv kan tømme kirtlerne, fx hvis deres afføring ikke er hård nok, så det ikke "klemmer" godt nok, så kan der gå betændelse i kirtlerne, og det er meget ubehageligt for hunden.

• #12   23. apr 2010 Det er rigtigt som Britta skriver, at det er en slags duftspor, som normalt tømmes med ud når hunden har afføring. Nogle hunde kan også tømme dem i andre situationer, hvis de f.eks. er bange, opildnede eller andre situationer. Og i det hele taget på forskellige tidspunkter hvor der "bliver fyldt op" så de bare SKAL af med det. Hvis de ikke bliver tømt kan der opstå betændelse, og ja, et af tegnene på et de ikke bliver tømt som de skal er at hunden "kører" måsen hen ad gulvet/jorden.
    Kødben (altså rigtige knogler) kan gøre at hunden får hårdere afføring, så den lettere kan klemme noget sekret med ud.

Kommentér på:
analkirtler - hjælp!

Annonce