1.172 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Analkirtler. HJÆLP Analkirtler. HJÆLP

Min stakkels lille border terrier har simpelthen så mange problemer med hans analkirtler.
De skal tømmes i hvertfald 1 gang om måneden. Sommetider bliver det så slemt at han kører røven hen af gulvet, og kryber afsted fordi det er så smertefuldt for den lille stakkel:(
Jeg har egentlig aldrig fået noget smertestillende til ham, fordi når jeg er kommet til dyrlægen med ham, og de tjekker kirtlerne, har jeg fået tømt dem perfekt.

Men jeg overvejer virkelig at få dem fjernet på ham. Er der nogle der har erfaring med dette, og hvad koster det...

Kh en frustreret hundeejer.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analkirtler. HJÆLP
  • #1   22. maj 2011 Det er ret vigtig at få afklaret om de er betændte eller blot fyldte. Hvis ikke de er betændte så kan det være en fordel at ændre sine fodervaner for at få en hårdere afføring. hvis de er betændte så skal du have antibiotika ..

En operation ligger i omkring 3-4000 mener jeg, og jeg hører sjældent om episoder hvor der har været komplikationer. Har selv fået det udført på en hund uden nogle mén

• #2   23. maj 2011 Synes måske også lige du skal tage til dyrlæge og snakke med ham/hende! For hvis de blot er fyldte, så er der jo ingen grund til at fjerne dem. Og du kan lære at tømme dem selv :o)

• #3   23. maj 2011 Hej alle.

Jeg tømmer dem selv, indefra. Har fået det vist af dyrlægen. Problemet opstår, hvis jeg ikke når at få dem tømt i tide. Nogle gange kan han gå 3 uger, andre gange 2 måneder. Det svinger lidt. Han har haft problemer med dem siden han var 20 uger, og han er snart 2.

Sunshine: Hvad gav du får denne operation?

jeg har vendt det med dyrlægen, og hun siger at hvis det er det jeg føler for, vil de gerne fjerne dem.

Ang foder, så har han aldrig haft lynd afføring. Det har altid været godt fast, men på trods af dette, bliver de ikke tømt af sig selv, desværre:(

Og så bliver Coppi så ked, når jeg skal tømme dem:( Han syntes det er rart nok, men bliver ked når jeg påtager mig mine plastic sygehus handsker:) Jeg syntes det er vildt ydmygende for ham.

• #4   23. maj 2011 Hills w/d plejer at løse problemet for langt de fleste hunde. For 15 år siden var det meget normalt at fjerne analkirtlerne, men i dag klares de fleste med et andet foder. Alternativt kan man forsøge sig med tilskud af Pro Fibre, der kan købes hos dyrlægen. Det kunne muligvis også hjælpe.

• #5   23. maj 2011 De skulle vist have rimelig stor erfaring med denne operation, men jeg vil prøve at snakke med dem omkring Coppi.

Jeg skifter ikke foder, da han er lidt allergisk, og har endelig fundet et foder han er rigtig fin på, og som han gider at spise. Men jeg vil da helt klart undersøge om der kan gives noget ved siden af foderet, inden jeg får ham opereret.

Jeg syntes bare at have læst at det kostede omkring 8000, og det syntes jeg nu godt nok er helt vildt dyrt...

• #6   23. maj 2011 8000 lyder MEGET dyrt. Det kan sagtens gøres billigere.
    Men som jeg skrev kan "Pro Fibre" hjælpe nogle hunde.. Jeg ved i hvert fald at det netop har hjulpet nogle der grundet allergi ikke kunne skifte foder.

Pro Fibre: (link fjernet)

• #7   23. maj 2011 Hov, beklager langt link *G*

• #8   23. maj 2011 Tusind tak Belinda.

Jeg kan se at min egen dyrlæge forhandler det. Det vil jeg helt klart prøve af inden jeg tager den drastiske beslutning:)

• #9   23. maj 2011 Håber det virker for jer :o)

Kommentér på:
Analkirtler. HJÆLP

Annonce