1.172 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Analkirtler. HJÆLP Analkirtler. HJÆLP
Min stakkels lille border terrier har simpelthen så mange problemer med hans analkirtler.
De skal tømmes i hvertfald 1 gang om måneden. Sommetider bliver det så slemt at han kører røven hen af gulvet, og kryber afsted fordi det er så smertefuldt for den lille stakkel:(
Jeg har egentlig aldrig fået noget smertestillende til ham, fordi når jeg er kommet til dyrlægen med ham, og de tjekker kirtlerne, har jeg fået tømt dem perfekt.
Men jeg overvejer virkelig at få dem fjernet på ham. Er der nogle der har erfaring med dette, og hvad koster det...
Kh en frustreret hundeejer.
0 synes godt om
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 371
En operation ligger i omkring 3-4000 mener jeg, og jeg hører sjældent om episoder hvor der har været komplikationer. Har selv fået det udført på en hund uden nogle mén
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 586
sep 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 81
Jeg tømmer dem selv, indefra. Har fået det vist af dyrlægen. Problemet opstår, hvis jeg ikke når at få dem tømt i tide. Nogle gange kan han gå 3 uger, andre gange 2 måneder. Det svinger lidt. Han har haft problemer med dem siden han var 20 uger, og han er snart 2.
Sunshine: Hvad gav du får denne operation?
jeg har vendt det med dyrlægen, og hun siger at hvis det er det jeg føler for, vil de gerne fjerne dem.
Ang foder, så har han aldrig haft lynd afføring. Det har altid været godt fast, men på trods af dette, bliver de ikke tømt af sig selv, desværre:(
Og så bliver Coppi så ked, når jeg skal tømme dem:( Han syntes det er rart nok, men bliver ked når jeg påtager mig mine plastic sygehus handsker:) Jeg syntes det er vildt ydmygende for ham.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
sep 2009
Jeg skifter ikke foder, da han er lidt allergisk, og har endelig fundet et foder han er rigtig fin på, og som han gider at spise. Men jeg vil da helt klart undersøge om der kan gives noget ved siden af foderet, inden jeg får ham opereret.
Jeg syntes bare at have læst at det kostede omkring 8000, og det syntes jeg nu godt nok er helt vildt dyrt...
okt 2004
Men som jeg skrev kan "Pro Fibre" hjælpe nogle hunde.. Jeg ved i hvert fald at det netop har hjulpet nogle der grundet allergi ikke kunne skifte foder.
Pro Fibre: (link fjernet)
okt 2004
sep 2009
Jeg kan se at min egen dyrlæge forhandler det. Det vil jeg helt klart prøve af inden jeg tager den drastiske beslutning:)
okt 2004
Analkirtler. HJÆLP