{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.976 visninger | Oprettet:

Cairn terrier - trimning {{forumTopicSubject}}

Hvordan ser jeres cairn terriere ud lige når de er blevet trimmet? Gerne link til nogle billeder smiley Ønsker i selv en bestemt trimning hos hundefrisøren, eller får i "bare en standard"?
Hvor tit bliver jeres trimmet?
Jeg spørger fordi jeg synes Nala får taget lige rigeligt når hun er afsted.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cairn terrier - trimning
  • #1   20. apr 2010 Mine er helt korte. når de er blevet trimmet - kun underuld tilbage.

    Hvis en cairn skal være pæn i pels/udstillingspels hele tiden skal de trimmes tit. <mine bliver trimmet ca. 2 gange årligt.


  • #2   20. apr 2010 Hvad med hovedet? Efterlader i noget pels der, eller trimmes de helt i bund overalt?

  • #3   20. apr 2010 Cairnen kan godt trimmes "korrekt" med flere lag strid pels, selvom de kun trimmes 2-3 gange årligt.

    Selvom trimmeren kun fjerner det yderste lag pels, kan det godt ske, at resten er lidt kort.
    Så hvis du syntes den bliver for kort, så få den evt. trimmet hver 6. uge i en periode, så der opbygges flere lag, så det ikke bliver så kort, når den trimmes.


  • #4   20. apr 2010 Findes der nogle hundefrisører som har "speciale" eller ekstra meget viden og erfaring med at trimme denne race?

  • #5   20. apr 2010 Jeg trimmer selv, da ingen her i nærheden kan trimme, de klipper og det er no go. med en terrier.
    Min bliver rykket, men minimum, ørene klippet den øverste tredjedel og halen klippes som en gullerod.
    Ellers ser hun naturlig ud.
    Cairn skal ikke trimmes glat i hovedet, det er jo ikke en skotte.
    læs her det er en rigtig god vejledning.
    http://lachleen.dk/2003/trim.htm


  • #6   20. apr 2010 Anne K: Hvordan har du lært selv at trimme? Vores frisør rykker også, men kunne godt tænke mig selv at kunne gøre det, da det jo er dyrt hvis man skal have gjort det så hun er pæn hele tiden..

  • #7   20. apr 2010 Jeg ved at nogle af de forskellige kredse i Dansk Terrier klub ind imellem holder trimmekurser, så der burde du kunne lære hvordan du trimmer din hund.

  • #8   20. apr 2010 Betina, hvis du er villig til at køre lidt for det, så er der en med absolut speciale her :
    http://www.odense-hundesalon.dk/ ( Tommerup )


  • #9   20. apr 2010 Tak for alle jeres svar smiley
    Anne K: Dit link var rigtig fint, tror jeg vil printe det og så vise det til frisøren næste gang, det kan være svært at forklare hvordan man gerne vil have det smiley

    Camilla K: Det er desværre lige langt nok at køre, men ellers sådan en jeg leder efter smiley


  • #10   21. apr 2010 Bettina.

    Jeg har opdrættet Cairner i 16 år og trimmet dem både til hverdag og udstilling.
    Hvis en Cairn bliver trimmet ca hver 3 mrd ( hverdags trim ), så har man altid en pæn Cairn. Hvis de kun bliver trimmet 2 gange om året, er der ikke ret meget andet at gøre, end at trimme dem ned til underulden.
    Man " bygger " pelsen op i 2 lag, så man hver gang fjerner/trimmer det længste lag.


  • #11   21. apr 2010 dandy er meget kort og han bliver trimmet en gang vær 3 måned

  • #12   21. apr 2010 Anette L: Så hvis jeg får hende trimmet i bund nu, så burde en dygtig trimmer kunne holde hende pæn uden at trimme i bund, hvis jeg får det gjort ca. hver 3. måned?
    Hvordan med hovedet, er det samme princip som kroppen? Der plejer hun også bare at være helt korthåret, men vil jo gerne have en smule pels tilbage når hun kommer fra frisør smiley

    Nadia: Så i får bare trimmet "i bund" hver gang?


  • #13   21. apr 2010 Sådan her ser hun ud inden hun bliver trimmet:

    (link fjernet)

    Sådan her ser hun ud nogle dage efter trimning:

    (link fjernet)

    Er der nogen af jer kloge cairn folk der kan se om det er "rigtigt" (ifølge racestandard osv.), og hvad der evt. skal rettes til?


  • #14   21. apr 2010 Betina A :
    Hvor lang er hendes pels nu ? hvis ikke den er så lang, at hun fælder meget................ville jeg allerede nu begynde at " bygge " pelsen op i de 2 lag. Det kan så godt være, at du får en lidt træls periode, da den nye pels skal være 2 til 3 cm alt efter hvor kort/lang du gerne vil have hende i pels nytrimmet :o)
    Især pelsen på benene og hovedet vokser langsommere, men i princippet så trimmer man det længste lag.
    Jeg håber det er til at finde ud af :o)
    Jeg syntes absolut en Cairn er kønnest når den har noget pels, det skønne Cairn hovede er jo en af racens kendetegn...............jeg syntes ikke de er særlig kønne ( undskyld ) når de er trimmet hel i bund :o)


  • #15   21. apr 2010 Jeg er helt enig, en cairn skal have lidt pels smiley Jeg kan desværre ikke selv finde ud af at trimme hende smiley Hvor henne i landet bor du?

  • #16   21. apr 2010 Betina A.

    Hun ser ud til at have en fin pels, når hun er nytrimmet..................hvis du nu venter et par mrd ( pelsen gror ca 1 cm pr mrd ) når hun trænger til trim, så er den nye pels det længere og så tror jeg det begynder at ligne det, du gerne vil ha' :o)


  • #17   21. apr 2010 Jeg bor i vestjylland ( i nærhenden af Skjern )

  • #18   21. apr 2010 Lige nu ser hun ud som på det første billede, så jeg synes det er ved at være tid. Men skal hun så bare trimmes i bund og så derefter trimmes hver 3. måned?

  • #19   21. apr 2010 Jeg ville ikke trimme hende i bund ( selv om du syntes hun trænger ) jeg ville vente et par mrd og så tage det med, at hun måske begynder at fælde :o) hvis du venter et par mrd vil hendes pels være ca 2 cm længere end når hun er nytrimmet ( når jeg kigger på billederne )
    Hvis hun bliver trimmet i bund nu, så er du lige vidt............pelsen skal stadig bygges op i de 2 lag :o)
    Det er ikke så nemt at forklarer på skrift :o)


  • #20   21. apr 2010 Så hvis jeg venter et par mdr., hvad skal jeg så sige til frisøren at hun skal gøre når vi kommer med hende?

  • #21   21. apr 2010 Først så har jeg lært at trimme for de jeg i 16 år havde 3 skotter og ingen hundefrisør kunne gøre andet end klippe ( fy fy)
    Så jeg købte en god bog som hed pelspleje og larte mig selv at trimme.

    AnetteL. Det er min første cairnterrier hun er nu 11 mrd. og hun har næsten ingen underuld.
    hun er blevet trimmet let, men jeg kunne jo ikke rykke ret meget af for så kunne men se huden igennen pelsen især på bagkroppen.
    dog voksede det hurtigt tæt igen.
    Er der bare cairnterrier som ingen underuld har???
    Nu nøjes jeg med at nærmest frisere hende grundigt hver uge, så ryger der lidt af men kun så hun stadigvæk er pæn.




  • #22   21. apr 2010 Det er faktisk let at trimme sin cairn selv. En god trimmekniv og saks og så en bog med gode billeder så du kan se hvordan den skal se ud når den er rigtih trimmet.
    Det første billede ja der ligner den en cairn. På det andet ligner den en en halt anden race.
    Jeg har selv haft og trimmet 3 cairnt. Desværre ingen billeder fopr det er flere år siden nu.
    På det første billede, ville jeg rede hunden igennem så jeg kunne se hvordan pelsen var reelt. Så ville jeg starte med hovedet og trimme ørene helt korte og klip evnt. det sidste . Jeg ville trimme pandehåret, og siderne og skægget, så den blev lidt firkantet at se på. Så ville jeg trække godt med pels på ryggen, mindre på siderne, og bugen ville jeg klippe så man kunne se figuren nederst. Benene skal også være luige i linjerne og poterne skal fremstå runde og afsluttede.
    Jeg startede med at tage på udstilling, snakkede med min første hunds opdrætter, og fik anbefalet at overvære et par hundetrimninger hos hendes trimmer. Så startede jeg op.


  • #23   22. apr 2010 Betina:
    Hvis hun ser ud som på billede nr 2, når hun er nytrimmet.................så har hun en fin pels, dog meget kort :o) så hvis du venter et par mrd. så siger du til din hundetrimmer, at hun/han kun skal tage det længste lag, da du ikke ønsker, at din hund skal trimmes så kort :o)


  • #24   22. apr 2010 Anne K:
    Cairner har underuld akurat ligesom Skotterne og Westierne :o) men der findes nogle, som ikke har ret meget underuld og nogle der har meget. Ligesom nogle Cairner har meget dækpels og andre næsten intet. Dem der ikke har ret meget - kan være meget svære at bygge op i 2 lag.


  • #25   22. apr 2010 Snow:
    Hvis ikke man ved hvordan man skal bruge en trimmekniv..............kan man gøre mere skade end gavn. Hvis ikke man har forstand på at bruge en trimmekniv, så skærer man pelsen og det kommer der ikke noget godt ud af :o)
    Ørerne på en Cairn skal ikke trimmes helt ned, kun den yderste 1/3 del og saks er NO GO....................undtagen til at rette poterne til og rundt om " numsehullet " :o)


  • #26   22. apr 2010 Med Speciale I Terrier -

    Vi har lige været afsted med min forældres westie, ved en som har speciale i Cairn (westier) det var super fot, han var ik så rippet som han plejer at være ved den tidligere trimmer.
    Han bor i Lunderskov ved kolding (postnummer 6640)



Kommentér på:
Cairn terrier - trimning

Annonce