{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.953 visninger | Oprettet:

Pasning 3 uger???? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige brug for et godt råd.
Vi overvejer at tage 3 uger på ferie i efteråret og gør det hvis pengene er til det... men så er der jo vufferne!!

De er førhen blevet passet hos min mor, men jeg tvivler på hun synes 3 uger er fedt, da de også selv har hund og hun har dårlige arme, så hun kan ikke gå med dem alle osv.... Så der er to muligheder.

1) lade mor passe dem en uges tid eller hvad hun synes og så sætte dem i pension et par uger ( de har et sted de kender, men har aldrig været der mere end en weekend )

2) Finde en ( det bliver en "fremmed" ) der vil være hundepasser og betale personen for at bo i vores hus med hundene, så de kan blive hjemme i vante omgivelser....

Jeg vil jo gerne have hundene hjemme - men ved ikke om jeg vil have en boende som jeg ikke kender så godt og hundene ikke gør??

Men jeg vil helst heller ikke have dem i pension i 2 uger.

Hvad ville i vælge?? og i må ikke sige blive hjemme, for hvis vi har råd VIL vi afsted....

Men andre løsninger/forslag modtages med kyshånd...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning 3 uger????
  • #1   21. apr 2010 Jeg ville spørge en god ven/veninde og denne person kunne bo i huset så har du ligeledes nogen til at holde øje med det og hundene er i vante omgivelser. Sådan gør vi eller så har naboen luftet dem og være ude i haven hos dem og så er de selvfølgelig alene om natten men det er de jo sådan set alligevel når man sover på hver sin etage :O)

  • #2   21. apr 2010 af de to muligheder ville jeg vælge pensionen

    hvis det er en helt fremmed, jeg ville aldrig betro en vildfremmede mine hunde eller mit hus

    har i ikke en ven eller familiemedlem der kan bo hos jer?


  • #3   21. apr 2010 Det behøver jo ikke at være en totalt fremmed der bliver hunde/hussitter.

    Du kan jo starte med at skrive rundt til dine venner og familie og høre om de er interesserede.
    Er der ingen der bider på, så spørg om DE så kender nogen de kan sige god for.

    Så er det jo pludselig rigtigt mange mennesker det når ud til, uden at de er helt fremmede og ukendte.


  • #4   21. apr 2010 Selvfølgelig skal I af sted. Selvom man har hund kan man ikke være så bundet på hænder og føder at man ikke kan andet end at være sammen med hunde.

    Nu hvor I ved det, så ville jeg begynde at søge efter en "hundesitter". Sæt annoncer op i den lokale Brugs/Netto/Fakta om at I søger en. Lad være med at afsløre for meget i annoncen, men den skal være så "interessant" at der kommer respons.

    Finder I en, så aftal et forløb, hvor vedkommende og jer og især jeres hunde kommer til at lære hinanden rigtig godt at kende. Lav evt. en "forsøgspasning", og se hvordan det går.

    Jeg tænker om der måske er en anden i jeres familie, som I evt. kunne spørger.

    Alternativt kunne I overveje at få passet jeres hunde "enkeltvis", så det ikke bliver for meget for 1 person at passe alle på én gang.

    Håber I finder en løsning, og så rigtig god tur når I når dertil.


  • #5   21. apr 2010 Nej det ville aldrig blive en HELT fremmed - for jeg ville lede allerede nu og så har vi jo til Oktober cirka, til at mødes osv, så hundene ved hvem de er....

    problemet er at det jo skal være nogen der kan passe deres daglige arbejde osv og stort set alle vores venner bor rimelig langt væk og min kærestes mor er bare slet ikke hunde-menneske.

    Ville i ikke være kede af at putte dem i pension i 2 uger?? Det er lææænge synes jeg.

    Er der nogen der ved om der findes sådan nogle proffe-hundepassere man kan leje?? smiley Eller måske kender til en lille bitte pension hvor hundene må være i huset og der ikke er mange hunde af gangen??


  • #6   21. apr 2010 Gitte M: tak og nej, man skal ikke være SÅ bundet, det er jeg enig i...
    Vi havde overvejet at få passet dem enkeltvis, men det vennepar der har været vant til at passe Pepsi er flyttet til en ikke indhegnet grund og de lader deres egen løbe løs, selvom den løber om på vejen - så det vil jeg ikke nyde noget af.

    Men ja, det er om at starte i god tid.... Vi har jo et halv år ca...


  • #7   21. apr 2010 jeg ville nok vælge pensionen, når det er så lang tid.
    det er længe at bede andre tage sig af ens hunde, og hvad hvis den person springer fra, der kan ske meget fra nu til oktober smiley


  • #8   21. apr 2010 Spørg evt. Lillen, hun er her på HG og har hjemmesiden www.hundekurven.com. Hun bor ved Slagelse.

    Vi har haft vores 2 drenge i pension hos hende i 18 dage i 2008. Hun skilter ikke med pensionen, men prøv at skrive til hende. Jeg ved ikke om hun har opgivet pensionen, men hun er værd at kontakte.


  • #9   21. apr 2010 Gitte: hende kender jeg godt - det vil jeg gøre...

  • #11   21. apr 2010 Vi rejser både her i maj til Spanien og til september Tunesien. Spanien tager vi tøserne med, der har vi et familiehus nede, som vi, mine forældre og min søster ejer. Til september, flytter min veninde gennem barndommen ind her. Hun bor i en lille et værelset, da hun er revisor studerende. Så hun elsker når hun kan komme ud i et stort hus og bo. Og det bedste, hun elsker nok de hunde, næsten lige så højt som os selv smiley
    Ellers læste jeg Patruljehunden Barbett, også tilbyder pension i en tråd?
    Og self. Lillen. Ellers forhør dig hos diverse kenneler. De tilbyder somregel også pasning, de reklamere bare ikke med det.

    Held og lykke, og self. skal i da ud og rejse, hvis i har råd :-))


  • #12   21. apr 2010 Ulla: nej desværre - der går nok en del år - vi er kun nået til alderen 2-3 år MAX i omgangskredsen smiley

    Ina: jeg vil prøve at høre rundt hos nogle kenneler i nærheden..


  • #13   21. apr 2010 Jeg er også så heldig at jeg har en hundepasser. Sidst hun boede hos os var i januar, da vi var på ferie i 18 dage. Det er simpelthen så dejligt at vide, at de er i trygge omgivelser.

  • #15   21. apr 2010 Gitte M: ja det ville være dejligt med sådan en fast en...

    Ulla: Når vi når dertil er vovserne nok så gamle, grå, døve og dovne af de kan passes af hvem som helst, når som helst smiley hihih


  • #16   21. apr 2010 Da mine venner skulle på ferie i usa i 3 mdr. nægtede jeg bare at de satte deres hund i pension. Jeg syntes der var så synd, for hun er temmelig nervøs i forvejen.
    Så jeg rykkede hjem til dem i de 3 uger og passende hunden, og mit arbejde samtidig med. Det var helt fantastisk smiley
    Jeg ville også vælge af få passet min egen hjemme af nogle jeg kender.


  • #17   21. apr 2010 Ved godt det er langt at køre fra Vestsjælland, men jeg kan anbefale hende her:
    (link fjernet)
    Rikke. Hun er bare skøn og min er super glad for hende. Hun har nogle lækre nye "stalde" med gulvvarme som hundene går i. De kan både gå inde og ude. Hun har løbegård og muligehed for gåture ved skov og i skov. Der er også mulighed for svømning men så skal hunden have prøvet det før. Men hvis i også først skal afsted til oktober er der jo tid til at køre ned og snakke med hende og se stedet.
    Jeg ville ikke have noget problem med at aflevere min dreng der i 3 uger (ud over at jeg ville have det ad h til fordi jeg tuder bare han skal være der 2 døgn fordi jeg kommer til at savne ham). Hun er absolut kompetent i mine øjne.


  • #18   21. apr 2010 Vil lige oplyse,at Lillen er på ferie og første er hjemme igen,på lørdag...

    Imens er jeg flyttet ind og er hus og hundesitter smiley


  • #19   22. apr 2010 Stine: Nååhrrr jeg havde nemli skrevet en sms til hende. Kan du ikke lige fortælle hvordan kaninen har det?? Er nemli nysgerrig, det er min hendes datter har fået smiley

    I N A: det vil jeg helt sikkert kigger nærmere på. Betyder ikke så meget at køre langt. Men jeg har også en god hundepension de har været på nogle gange, med rigtig søde mennesker - synes bare 3 uger i pension er læænge... Hvis du ved hvad jeg mener.


  • #20   22. apr 2010 Det kender jeg godt og 3 uger er lang tid. Men som sagt er hende Rikke bare super og jeg ville ikke betænke mig ved at smide min derud i 3 uger. kan også se på ham at han er glad for hende og når han skal ind derude er det hverken krybende eller med halen mellem benene.. Så det må jo betyde at han hygger sig..

  • #21   22. apr 2010 Verdens bedste vuffer.. Garfield,eller Pepsi,som han vist hedder i denne uge.. ha ha.. (Maya gir ham nyt navn med mellemrum)

    Han har det så fint.. han har fået et nyt udendørs bur,hvor han selv kan bestemme,om han vil være ude eller inde..

    Jeg har min søn på 6 år med og i denne uge,er det ham,der er med til at fodre,plukke mælkebøtter osv.. En opgave,han påtager sig med stor glæde,lige som maya gør smiley

    Så Pepsi,trives fint og han er så fin.. Er vild med hans farve og de hængeører..

    Ved så osse,at jeg nu blir plaget om at,få en kanin herhjemme.. Host host..


  • #22   22. apr 2010 Stine: hehe det vaar dejligt at høre - jeg måtte lige spørge. Han er sådan en sød kanin. Han hed Topper før smiley Godt kaniner er ligeglade med deres navn - hihi. Men tak for svaret. dejligt at han trives, men havde nu heller ik regnet med andet...

Kommentér på:
Pasning 3 uger????

Annonce