1.209 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Foder til lille chihuahua blanding Foder til lille chihuahua blanding
Hejsa
Jeg vil høre hvad I har givet/giver til hvalpe?
Jeg får noget Royal Canine til chi-hvalp med fra opdrætter, men vil gerne høre hvad jeres erfaringer er med de forskellige typer foder til de helt små hunde.
Jeg vil jo gerne give min lille pige det bedste for hende:-)
0 synes godt om
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 776
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
Jeg fodre med Acana nu, og da Joey var lille fik han Regal.. Men vi brugte ikke hvalpefoder ret længe, tror ikke han var mere end 6mdr da vi skiftede over på alm. foder..
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Min Chihuahua fik RC Puppy ved opdrætter og Eukanuba ved mig..
Men jeg er blevet meget klogere, og ingen af mærkerne vil jeg igen fylde mine hunde med.
Begge mine får WolfsBlut nu.
Jeg ville nok skifte hende over på et foder uden korn, majs og soya - Fx WolfsBlut eller Acana.
Men omvendt, hvis hun fungere fint på RC kan du jo beholde det.. Personligt ville jeg bare skifte mærke.. : )
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
apr 2009
- Nu spurgte TS bare hvad vi ville give hunden og hvad vi mener er det bedste. Men masser af hunde får jo RC.. : )
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.782
Herude over er mit krav til hundefoder at det IKKE indeholde følgende ingredienser:
- Animalske biprodukter (det er f.eks. næb og fjer og andet affald).
- Korn (billigt fyldstof, som hunde ikke kan bruge til noget og de
optager det ikke i tarmen hvilket medføre større afføringsmængde).
- Farvestoffer og smagsforstærker.
- Soja.
- Sukker og salt.
- Hvis muligt ej rendering.
Nedenfor er der listet nogle forskellige foder forslag de fås osse i små kilo poser ; )
Petcurean Tørfoder (købes evt. hos www.porcani.dk)
http://www.rigtighundemad.dk/pages/webside.asp?articleGuid=59915
Acana & Orijen:
http://www.acanadanmark.dk/produkter/orijen_hundefoder/
Wolfsblut:
http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=215
Fish4Dogs:
http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=56
Tholo foder:
http://tholo.dk/index.php/cPath/262_265?osCsid=fa53d324bfe0bc3e63a1e63b00b09ff5
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Men den dag i dag ville jeg ALDRIG bruge RC, jeg vil i det hele taget IKKE bruge foder der indeholder korn...
Jeg ville vælge Acana eller Petcurean Now! Det er begge gode produkter:o)
maj 2007
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 287
maj 2007
Så enig:o)
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Altså det min tæve for der er der hverke korn eller noget i ..
apr 2009
Royal Canin, Cavalier King Charles
Ingredienser:
Ris, tørret fjerkrækød, vegetabilsk proteinisolat*, majs, animalsk fedt, hydrolyseret animalsk protein, vegetabilske fibre, roetrævler, mineraler, fiskeolie, vegetabilske olier (soja og borago), tomat (lycopenkilde), frugto-oligosakkarider, L-arginin, L-lysin, taurin, DL-methionin, hydrolysat af gær (kilde til mannanoligosakkarider), natriumpolyfosfat, kaliumcitrat, æggepulver, ekstrakt af grøn te og vindruer (polyfenolkilde), hydrolysat af krebsdyr, morgenfrueekstrakt (luteinkilde), L-carnitin, hydrolysat af brusk.
RC Yorkshire Terrier
Ingredienser:
Tørret fjerkrækød, ris, majsmel, animalsk fedt, vegetabilsk proteinisolat, roetrævler, hydrolyseret animalsk protein, mineraler, vegetabilske olier (soja og borago), fiskeolie, gær, frugto-oligosakkarider, natriumpolyfosfat, hydrolysat af gær (kilde til mannan-oligosakkarider), taurin, DL-methionin, L-lysin, æggepulver, morgenfrueekstrakt (luteinkilde).
RC Shih tzu
Ingredienser:
Ris, tørret fjerkrækød, majs, animalsk fedt, vegetabilsk
proteinisolat*, hydrolyseret animalsk protein, roetrævler, mineraler,
vegetabilske olier (soja og borago), fiskeolie, frugto-oligosakkarider,
vegetabilske fibre, L-lysin, hydrolysat af gær (kilde til mannanoligosakkarider),
natriumpolyfosfat, taurin, DL-methionin, æggepulver,
morgenfrueekstrakt (luteinkilde), hydrolysat af krebsdyr,
hydrolysat af brusk.
Blot tilfældige 3 eksempler, taget fra Petfood's hjemmeside.. : )
Men selvfølgelig kan en hund fungere på RC, en sund og rask hund kan fungere på det meste. Synes bare ikke der er grund til at fodre med netop dét, når der nu er bedre alternativer uden unødvendige ingredienser?
Blot derfor vi ''rådgiver'' TS til at vælge et andet foder på et tidspunkt. : )
maj 2007
apr 2009
Wolfsblut Blue Mountain
Ingredienser:
Tørret råvildt, kartofler, tørret kanin, kartoffelstivelse, lammefedt, hørfrø, lam, timian, merian, persille, salvie, oregano, økologisk honning, ekstrakt af druefrø (OPC), grønne ærter, æbler, gulerødder, tomatpuré, havplanter, tranebær, bukkehorn, anisfrø, mælkebøtte, spirulina, morgenfrue, banan, brændenælder, hvidtjørn, ginseng, brombær, hindbær, blåbær, ribs, hyldebær, aroniabær, byggræs, havsalt, taurin, lysin, mineraler, vitaminer, DL-Methionin, probiotiske bakterier (Fructooligosaccaride FOS og MOS mannan-oligosaccharid), Yucca Schidigera ekstrakt, L-carnitin, beta-caroten.
Alt sammen naturligt konserveret.
og 100% allergivenlig.
Wolfsblut Green Valley
Ingredienser:
Tørret lam, tørret laks, kartofler, lammefedt, fersk laks, kartoffelstivelse, ærter, lakseolie, lammelever, timian, merian, persille, salvie, oregano, hørfrø, jordskokker, taurin, havtorn, tørrede æbler, gulerødder, tomatpuré, spinat, grønne bønner, lucerne, lecithin, løvstikke, hyben, kamille, marietidsel, burre-snerre, brændenælde, brombær, hindbær, blåbær, solbær, hyldebær, aroniabær, hvidtjørn, ginseng, havsalt, byggræs, bukkehorn, anis, mynte, morgenfrueblomst, læge-stokrose, tranebær, mineraler, vitaminer, DL-Methionin, probiotiske bakterier (Fructooligosaccaride FOS og MOS mannan-oligosaccharid), Yucca Schidigera ekstrakt, L-carnitin, beta-caroten
Alt sammen naturligt konserveret.
og 100% allergivenlig.
Wolfblut Wild Duck
Ingredienser:
Frisk-Andekød, tørret-Andekød, Søde-kartofler, Andefedt, kyllingelever, hørfrø, havurter fra Middelhavet, jordskokker, ærter, blåbær, solbær, hyldebær, chokeberries, anis frø, bukkehorn, mælkebøtte, taurin, lysin, mineraler og vitaminer (herunder DL Methinine, probiotiske agenter Fructooligosacharide og Mannaoligosacharide), yucca schidigera ekstrakt, L-carnitin, beta-caroten
apr 2009
For selvfølgelig kan hunde fungere på RC (mange kan ihvertfald), men der er bare bedre valg.
Så synes ligeså godt man kan fodre med foder hvor hunden har gavn af alle ingredienser i stedet for at fylde hunden med unødvendige ting som den ikke optager korrekt (fx WolfsBlut eller Acana - Valgte bare at vise eksempler på WolfsBlut da det er dét jeg fodre med)?
apr 2009
Foder til lille chihuahua blanding