1.209 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

*Katja CPH *
*Katja CPH *
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 13

Foder til lille chihuahua blanding Foder til lille chihuahua blanding

Hejsa
Jeg vil høre hvad I har givet/giver til hvalpe?

Jeg får noget Royal Canine til chi-hvalp med fra opdrætter, men vil gerne høre hvad jeres erfaringer er med de forskellige typer foder til de helt små hunde.

Jeg vil jo gerne give min lille pige det bedste for hende:-)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til lille chihuahua blanding
  • #1   21. apr 2010 Jeg ville fortsætte med det, tror ikke det bliver bedre smiley

• #2   21. apr 2010 Der er jo delte meninger om alle typer foder, jeg ville fx ikke fodre min hund med RC.. Aldrig i livet.. Men fungerer hunden godt på det, ser jeg omvendt heller ingen grund til at skifte..

Jeg fodre med Acana nu, og da Joey var lille fik han Regal.. Men vi brugte ikke hvalpefoder ret længe, tror ikke han var mere end 6mdr da vi skiftede over på alm. foder..

• #3   21. apr 2010 Min chihuahua blanding fik Eukanuba Puppy ved opdrætter og jeg som hvalp.
    Min Chihuahua fik RC Puppy ved opdrætter og Eukanuba ved mig..
    Men jeg er blevet meget klogere, og ingen af mærkerne vil jeg igen fylde mine hunde med.
    Begge mine får WolfsBlut nu.
    Jeg ville nok skifte hende over på et foder uden korn, majs og soya - Fx WolfsBlut eller Acana.
    Men omvendt, hvis hun fungere fint på RC kan du jo beholde det.. Personligt ville jeg bare skifte mærke.. : )

• #4   21. apr 2010 Hvorfor er RC så dårligt?

• #5   21. apr 2010 RC er heller ikke dårligt - Der er bare andre mærker der er langt bedre, så hvorfor ikke se om hunden fungere på dét i stedet. Mærker uden alle de unødvendige tilsætningsstoffer.
    - Nu spurgte TS bare hvad vi ville give hunden og hvad vi mener er det bedste. Men masser af hunde får jo RC.. : )

• #6   21. apr 2010 Jeg vil anbefale dig at finde et foder hvor der står kød først på ingredienslisten (det som står først er der mest af, det som står som nummer to er der næstmest af osv.)

Herude over er mit krav til hundefoder at det IKKE indeholde følgende ingredienser:

- Animalske biprodukter (det er f.eks. næb og fjer og andet affald).
    - Korn (billigt fyldstof, som hunde ikke kan bruge til noget og de
    optager det ikke i tarmen hvilket medføre større afføringsmængde).
    - Farvestoffer og smagsforstærker.
    - Soja.
    - Sukker og salt.
    - Hvis muligt ej rendering.

Nedenfor er der listet nogle forskellige foder forslag de fås osse i små kilo poser ; )

Petcurean Tørfoder (købes evt. hos www.porcani.dk)
    http://www.rigtighundemad.dk/pages/webside.asp?articleGuid=59915

Acana & Orijen:
    http://www.acanadanmark.dk/produkter/orijen_hundefoder/

Wolfsblut:
    http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=215

Fish4Dogs:
    http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=56

Tholo foder:
    http://tholo.dk/index.php/cPath/262_265?osCsid=fa53d324bfe0bc3e63a1e63b00b09ff5

• #7   21. apr 2010 Begge mine er vokset op på RC og er sunde og raske så langt så godt:o)

Men den dag i dag ville jeg ALDRIG bruge RC, jeg vil i det hele taget IKKE bruge foder der indeholder korn...

Jeg ville vælge Acana eller Petcurean Now! Det er begge gode produkter:o)

• #8   21. apr 2010 Jeg vil så lige sige, synes du skal bruge RC indtil hun er faldet helt til hos jer, og så derefter kan du skifte foder:o)

• #10   21. apr 2010 Jeg ville blive på RC til chi'er. Min fik det også som hvalp og fortsatte på det i lang tid.. Vi har prøvet flere andre mærker af, men RC er altså det bedste.. muggi elsker det, og hendes pels er så fin, og hendes afføring lugter næsten ikke, og er i meget begrænsede mængder..

• #11   21. apr 2010 Ulla M,
    Så enig:o)

• #13   22. apr 2010 RC eller hvad?
    Altså det min tæve for der er der hverke korn eller noget i ..

• #15   22. apr 2010 Nu har jeg set nogle RC varianter igennem, og synes da ikke indholdsfortegnelsen ser kanon god ud?

Royal Canin, Cavalier King Charles
    Ingredienser:
    Ris, tørret fjerkrækød, vegetabilsk proteinisolat*, majs, animalsk fedt, hydrolyseret animalsk protein, vegetabilske fibre, roetrævler, mineraler, fiskeolie, vegetabilske olier (soja og borago), tomat (lycopenkilde), frugto-oligosakkarider, L-arginin, L-lysin, taurin, DL-methionin, hydrolysat af gær (kilde til mannanoligosakkarider), natriumpolyfosfat, kaliumcitrat, æggepulver, ekstrakt af grøn te og vindruer (polyfenolkilde), hydrolysat af krebsdyr, morgenfrueekstrakt (luteinkilde), L-carnitin, hydrolysat af brusk.

RC Yorkshire Terrier
    Ingredienser:
    Tørret fjerkrækød, ris, majsmel, animalsk fedt, vegetabilsk proteinisolat, roetrævler, hydrolyseret animalsk protein, mineraler, vegetabilske olier (soja og borago), fiskeolie, gær, frugto-oligosakkarider, natriumpolyfosfat, hydrolysat af gær (kilde til mannan-oligosakkarider), taurin, DL-methionin, L-lysin, æggepulver, morgenfrueekstrakt (luteinkilde).

RC Shih tzu
    Ingredienser:
    Ris, tørret fjerkrækød, majs, animalsk fedt, vegetabilsk
    proteinisolat*, hydrolyseret animalsk protein, roetrævler, mineraler,
    vegetabilske olier (soja og borago), fiskeolie, frugto-oligosakkarider,
    vegetabilske fibre, L-lysin, hydrolysat af gær (kilde til mannanoligosakkarider),
    natriumpolyfosfat, taurin, DL-methionin, æggepulver,
    morgenfrueekstrakt (luteinkilde), hydrolysat af krebsdyr,
    hydrolysat af brusk.

Blot tilfældige 3 eksempler, taget fra Petfood's hjemmeside.. : )
    Men selvfølgelig kan en hund fungere på RC, en sund og rask hund kan fungere på det meste. Synes bare ikke der er grund til at fodre med netop dét, når der nu er bedre alternativer uden unødvendige ingredienser?
    Blot derfor vi ''rådgiver'' TS til at vælge et andet foder på et tidspunkt. : )

• #16   22. apr 2010 Lige netop Ann-sophie, hvorfor ikke vælge et bedre foder når det nu er der??? I stedet for "bare" at lade dem være på det fordi det virker okay på dem...:o)

• #17   22. apr 2010 3 tilfældige WolfsBlut varianter, fra Petfood's hjemmeside:

Wolfsblut Blue Mountain
    Ingredienser:
    Tørret råvildt, kartofler, tørret kanin, kartoffelstivelse, lammefedt, hørfrø, lam, timian, merian, persille, salvie, oregano, økologisk honning, ekstrakt af druefrø (OPC), grønne ærter, æbler, gulerødder, tomatpuré, havplanter, tranebær, bukkehorn, anisfrø, mælkebøtte, spirulina, morgenfrue, banan, brændenælder, hvidtjørn, ginseng, brombær, hindbær, blåbær, ribs, hyldebær, aroniabær, byggræs, havsalt, taurin, lysin, mineraler, vitaminer, DL-Methionin, probiotiske bakterier (Fructooligosaccaride FOS og MOS mannan-oligosaccharid), Yucca Schidigera ekstrakt, L-carnitin, beta-caroten.
    Alt sammen naturligt konserveret.
    og 100% allergivenlig.

Wolfsblut Green Valley
    Ingredienser:
    Tørret lam, tørret laks, kartofler, lammefedt, fersk laks, kartoffelstivelse, ærter, lakseolie, lammelever, timian, merian, persille, salvie, oregano, hørfrø, jordskokker, taurin, havtorn, tørrede æbler, gulerødder, tomatpuré, spinat, grønne bønner, lucerne, lecithin, løvstikke, hyben, kamille, marietidsel, burre-snerre, brændenælde, brombær, hindbær, blåbær, solbær, hyldebær, aroniabær, hvidtjørn, ginseng, havsalt, byggræs, bukkehorn, anis, mynte, morgenfrueblomst, læge-stokrose, tranebær, mineraler, vitaminer, DL-Methionin, probiotiske bakterier (Fructooligosaccaride FOS og MOS mannan-oligosaccharid), Yucca Schidigera ekstrakt, L-carnitin, beta-caroten
    Alt sammen naturligt konserveret.
    og 100% allergivenlig.

Wolfblut Wild Duck
    Ingredienser:
    Frisk-Andekød, tørret-Andekød, Søde-kartofler, Andefedt, kyllingelever, hørfrø, havurter fra Middelhavet, jordskokker, ærter, blåbær, solbær, hyldebær, chokeberries, anis frø, bukkehorn, mælkebøtte, taurin, lysin, mineraler og vitaminer (herunder DL Methinine, probiotiske agenter Fructooligosacharide og Mannaoligosacharide), yucca schidigera ekstrakt, L-carnitin, beta-caroten

• #19   22. apr 2010 Ja netop Fru Robbie! : )
    For selvfølgelig kan hunde fungere på RC (mange kan ihvertfald), men der er bare bedre valg.
    Så synes ligeså godt man kan fodre med foder hvor hunden har gavn af alle ingredienser i stedet for at fylde hunden med unødvendige ting som den ikke optager korrekt (fx WolfsBlut eller Acana - Valgte bare at vise eksempler på WolfsBlut da det er dét jeg fodre med)?

• #20   22. apr 2010 Netop Ulla : )

Kommentér på:
Foder til lille chihuahua blanding

Annonce