672 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Godt foder til kræsen lille pige Godt foder til kræsen lille pige

Hej alle herinde :o)
Jeg skal om ca en måned ud og købe foder til min lille pige, hun er 3 år og 25 cm. (se evt profil).
Hun er vildt kræsen så derfor vil jeg da lige høre herinde hvad I har af erfaringer med foder til en kræsen hund.
Hun bliver nemt for tynd (er orme tjekket og er lige blevet 3 års tjekket - hun fejler ikke noget), hun er meget aktiv og vi starter snart til agility igen, så det skal også være noget med noget god energi i. Det skal være kornfrit, baseret på så mange "rene" ingredienser som muligt.

Jeg har haft Barf'et hende, hvilket jeg synes var det lækreste, men hun blev også her for tynd samt hendes mave konstant var i uorden med skiftevis tynd og ekstremt hård mave... Hun var på barf i tre måneder hvorefter jeg gav op, da hun en dag skreg da hun sku af med afførring - derfra stoppede jeg det øjeblikkeligt.
jeg har prøvet Orijen, som hun hurtigt blev træt af.
Royal Canin og Hill's bliver hun oppustet af - disse mærker har jeg indtryk af der er mange affaldsstoffer i!
Pt er hun på Markus Mühle som hun egentlig har fungeret ok på, hun bliver også bare for tynd her, selvom hun får meget mere end hun skal ha og til tider gider hun ikke spise det.
Af og til faster jeg hende, ligesom da hun blev barf'et, for at få hende til rigtig gerne at vil spise.

Hvad har I af erfaringer? hvilke foder står I inde for?
Lad mig høre smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt foder til kræsen lille pige
  • #1   10. jul 2012 Er du sikker på hun er kræsen, det kan jo være hun ikke er sulten.
    Jeg har en DSG tæve der ikke altid spiser hver dag, det genere ikke mig. Men min hun er ikke "for tynd" eller lign.

Men mine får Arion, min Aussie jeg dyrker agility med, for Arion performence eller hvordan det lige staves smiley det er til hunde der dyrker meget motion.

• #4   10. jul 2012 Hun plejer at "grovæde" i starten hvis jeg har skiftet foder og så går der omkring en måned, så er hun forholdsvis træt af det. Derfor syntes jeg barf var godt, fordi det varrierede så meget. I forhold til om hun er sulten så glider alt andet meget godt ned, fx de der tørrede sardiner..eller hvis jeg giver hende lidt yoghurt i maden. Hun er,i de perioder hvor hun er tynd, så tynd at andre siger "er hun ikke liiige lidt for tynd", så det er ikke kun mig selv der synes det.

Arion har jeg også prøvet - der spiste hun ikke i 4 dage :-S

Pia: hvor køber du kingsmoore? Eller hvor kan jeg læse om det? smiley

Normalt giver jeg hende lidt mere end hun skal ha og hvis ikke hun spiser det, fjerner jeg det med det samme. Men jeg kan godt følge hvad du skriver, at hvis hun er overfodret til morgenmad, når hun måske ikke at blive sulten til aften, eller omvendt.

Ja hendes afførring er normalt ujævn, men fra at være totalt splasket om morgenen til at være stenhård til om aftenen synes jeg er for voldsom en ændring..det har hun aldrig gjort før :S Der ud over tabte hun også 1200 gr. på de tre måneder hun var på det..og det synes jeg virkelig er meget for sådan en lille størrelse. Hun gik fra 3200 gr. (lidt for tyk) til 2000 gr. (ALT for tynd). Hun skal ligge på 2800 til 3000 gr.

Da hun blev råfodret fik hun selvfølgelig kallun de første dage ind til afførringen var sort (som de beskrev det på deres hjemmeside). Der efter startede jeg forsigtigt op med fjerkræ og vildt og derefter kom okse og skalddyr ind over. En gang på ti dage fik hun hjerte, nyre, blod osv.
    En gang om ugen fik hun fast fisk/fjerkræ. Som regel har hun afpillede ben til rådighed, når de er helt nye kan hun selvfølgelig bruge meget tid på dem, så der tager jeg dem fra hende, men når de er ved at være spist, er de altid til rådighed. Der ud over fik hun grøntsager når jeg selv fik, nogle gange erstattede jeg det med et måltid.
    En gang om ugen blev hun fastet og morgenen efter var det kallun-tid.
    Sidst men ikke mindst fik hun selvfølgelig lakseolie og vitaminer i foderet.
    Jeg fulgte rimelig stramt det skema jeg fik hos en af Barf-forhandlerne...men vægttab og meget stor forskel på afførring skræmte mig rimelig meget væk.

Jeg snakkede med min dyrlæge om det, som siger hun er rigtig fin på omkring 3. kg., (hun er en rimelig muskuløs mini-hund) og hun er den bedste i verden - hun prøver ikke at sælge mig sådan et dyrlæge-foderprodukt, hun siger at nogle hunde bare ikke fungere på råfodring smiley og det gør Cess muligvis ikke..

• #5   10. jul 2012 Kingsmoore ser ret godt ud smiley Så det er vil jeg da lige læse mere om smiley
    Skønt det er dansk og kornfrit smiley

• #6   10. jul 2012 prøv at se på N & D fra farmina.det er kornfri. og der er 4 forskellige smag voksen foder

http://www.farmina.dk/

Jeg bruger ikke selv lige den kornfrie. men bruger en af dem fra team breeder.
    og synes mine hunde fungere rigtig godt på det.

• #9   14. jul 2012 Men når hendes måltid bliver erstattet af et ben fx en gang om ugen og hele sammensætningen er lavet efter hvad barf forhandleren anbefalede samt hvordan de beskriver på barf.dk er jeg ikke sikker på jeg helt forstår hvad du mener? Jeg gjorde som de sagde jeg skulle Gøre... Hvis hunde får hård mave af for meget ben må hun alligevel ha fået nok når der af og til var stenhård mave. Hun var jo helt vildt varieret, og barf siger Kallun hver 3 dag og Ca hver 10. blod, sved hjerte mm., men jeg vil da smaddergerne hører hvordan du sammensætte din barf-menu :o) og ikke kun hvad der skal Være og mænd gde, men for vil mene det du beskriver Ca var sådan jeg gjorde :o)

Jeg vil klart kigge mere på kingsmoore smiley

Kommentér på:
Godt foder til kræsen lille pige

Annonce