{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

hjælp vedr. forsikring {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg har lige et spørgsmål vedr. ansvarsforsikring på hund!!

Vores hvalp var med på et lille visit oppe ved mandens søster..
Og vi ser så fjernsyn og og der lyder en "bump" fra køkkenet og hendes computer ligger på gulvet!
Vuffi har så været i ledningen og det kunne så rive den på gulvet!
Det var lige historien kort fortalt!

Sagen bliver meldt til forsikring et par dage efter for vi har været ude ved et firma for vi troede jo bare det var en lille skade men nej, den er 110% ødelagt!
Forsikring skriver tilbage de dækker!
Computeren kostede 11000 kr for 2 år siden.
Så ringer forsikringen til ham vi har købt computeren af, og spørger hvad en BRUGT computer koster, det kunne han slet ikke forstår for det gør man aldrig i forsikrings sager siger han, han har aldrig været udsat for det før!
Og han siger han sælger altså ikke brugte computer, og hvis man køber det kan den ligeså godt gå i stykker dagen efter, men det siger forsikringen ikke noget til!

Så går der et par dage, og der kommer en check på sølle 3300 kr til hende der ejede computeren!! Og hun kan jo så ikke forstå det og ringer og siger om vi så skal betale resten for det kan hun jo slet ikke få en tilsvarende computer til!!!!!

Så spørgsmålet er, det det virkelig proceduren? Så kunne vi ligeså godt have ladet være med at melde det til forsikringen for vi mister jo den bonus ceck ved det!
Og ja er det en procents sats man kan se et sted eller noget?
Vi er enig meget målløse over det, for vi mener nu skulle vi bruge forsikringen hvilket vi kun har gjort 1 gang før i vores liv! Og ja vi har landbrugsforsikringen så vi betaler altså knap 30,000 kr i forsikring om året!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp vedr. forsikring
  • #2   25. apr 2010 De dækker jo kun hvad en en tilsvarende computer koster i dag. Noget med de nedskriver med en vis procentsats pr. år. Og er der en selvrisiko, skal denne jo også fratrækkes..
    Det må stå på polisen hvad og hvordan.


  • #3   25. apr 2010 ham der forhandleren sagde at med det den kunne sv kunne man ikke købe en ny, og det var heller ikke en ny de spurgte til, det var en brugt, og det har han aldrig prøvet før!!

  • #4   25. apr 2010 hvad havde i forventet .. ??
    computerer er nok noget af det der falder hurtigst i værdi, ov vil mene at 3300,- for en computer som kostede 1100 for 2 år siden, er ikke HELT ved siden af...


  • #5   25. apr 2010 Du kan aldrig få mere for en 2 år gammel computer. Den bliver nedskrevet i værdi og du kan næsten få en ny computer for det beløb der er udbetalt, og den ville kunne mere end den 2 år gamle computer. Der er ikke noget at være utilfreds over. Men set i bakspejlet havde det nok været bedre selv at købe en selv pga selvrisikoen.

    Det er såmænd også sådan hvis du får en skade på en bil - der kan man godt være ude for at det er brugte reservedele der anvendes til reparationen.

    En landbrugsforsikring er ikke anderledes end så mange andre forsikringer, der er den samme værdidækning på indbo, som alm. indboforsikringer. Landbrug dækker jo erhverv, og har så indboforsikring med i policen.


  • #6   25. apr 2010 J
    Sandt at computere falder hurtigt i værdi, men at man kan få en der svarede til en værdi af 11.000 for to år siden for 3.300 er jo direkte til grin! Den jeg har koster mere end det, og det er en pænt skrabet udgave af en bærbar der ikke kan en skid (men er smart fordi den nærmest heller ingenting vejer/fylder).

    Der skal selvfølgelig udbetales så der kan købes hvad der svarer til det samme.


  • #7   25. apr 2010 Det var ca det samme beløb jeg fik for min, som jeg havde givet 10000 for. De ser hvad en tilsvarende computer koster nu, og så afskrev de vist nok 30% pr år, og så er der ikke mange penge tilbage. Mit forsikringsselskab har dog noget samarbejde med forskellige firmaer, så man kan vælge at købe gennem dem. Det gir så lidt ekstra penge at gøre godt med. Jeg endte med selv at ligge 200 kr oveni, og få en meget bedre computer smiley

  • #8   25. apr 2010 Det lyder helt mærkeligt i mine øjne?

    Een ting er hvis de mener den er faldet lidt i værdi, men SÅ meget?? Det forstår jeg slet..

    Da Basse ødelagde en nabos jakke, fik ansvarsforsikringen ind og dækkede.
    Den havde kostet 4000 for et par år siden, manden havde ikke kvittering længere, men han fik pænt tilsendt en check på 4000 kr..

    hvilket selskab bruger du??


  • #9   25. apr 2010 En cykel falder også bare hurtigt i værdi, ihvertfald efter forsikrings-selskaberne´s mening.

    Det er en sur situation, men hvis den kostede 11.000 for 2 år siden, så burde den idag ikke koster ret meget, udviklingen har været enorm på computere inden for de sidste år


  • #10   25. apr 2010 Jeg har i øvrigt aldrig hørt om selvrisiko på ansvarsforsikringen? Det lyder helt væk i mine ører?

  • #11   25. apr 2010 Anja - der er heller ikke selvrisiko på en ansvarsforsikring, det duer jo ikke, når det er en lovpligtig forsikring at den så pludselig ikke kan udbetales fordi forsikringstager ikke kan/vil betale selvrisiko eller lignende..

  • #12   25. apr 2010 der er IKKE selvrisiko på forsikreingen, der er jo bare en bonus check man får udbetalt hvis man ikke har lavet sakder osv, og den er på 3300 kr ca! Den er den jeg skriver vi jo så ikke får!!

    Men jeg forstår bare slet slet ikke at det ikke er mere, forNEJ man kan ikke købe en tilsvarende computer til 3300 kr!! Det er undersøgt, og det sagde ham forhandleren også!!!
    Vi bruger top danmark i forsikring!!!


  • #13   25. apr 2010 Pernille, selvrisiko eller bonus er vel i bund og grund 2 sider af samme sag. En computer taber i værdi endda meget hurtigt, og man kan ikke forvente at få det samme som man i sin tid gav, priserne er jo styrtdykket samtidig.

  • #14   25. apr 2010 haha bonus og selvrisiko er da bare overhovedet ikke det samme..

  • #15   25. apr 2010 Vi hade en lynskade for nogle år siden,
    Det koste et El hegne, Dvdmaskine, Styring til stokerfyret, og en gammel pc,
    der var kun 2 ting som de spurte om, det var om Elhegnet var fastmonteret på huset, for hvis det var det så var det brandforsikernigen som skulle tag den, og det var den ikke,
    og så hvor gammel Pc var, for efter 2 år så begyndte de at nedskrive den i verdi,
    og det var den jo.

    Vil nok sige i skal tage kampen op, for så meget falder den ikke i verdi,
    de skal jo vide hvad den maskine kan, og så skal man jo se på en tilsvarene,
    og så meget er der ikke sket på 2 år,
    at en tilsvarene maskine er falder 7700 kr.


  • #16   26. apr 2010 Det går da ud over din erstatning uanset hvad, så i realiteten er det din pengepung der bliver ramt.

    Anton til dit svar om at få en tilsvarende maskine, så kan de godt erstatte en brugt med en brugt. Da det så ikke kan lade sig gøre, så får man en spritny i stedt for.

    Den uerstattelige computer, må have været helt speciel, evt. hjemmebygget. Men dele til en computer koster altså ikke det samme mere, det er også faldet i pris.


  • #17   26. apr 2010 mine forældres stationære computer stod hos os i vores kælder da vi desværre fik oversvø'mmelse, den havde fra ny af kostet 8000, den var 3-4 år gammel..... de fik 1500 af forsikringen....

Kommentér på:
hjælp vedr. forsikring

Annonce