778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Majken B
Majken B
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Vedr. Beagle Vedr. Beagle

Hej alle Beagle ejere.

Jeg har forelsket mig i Beagle racen. Men jeg bor på en landejendom hvor min nuværende hund (labrador) løber frit rundt. Jeg har læst mig frem til at Beagler har et voldsomt jagt instinkt og kan ikke løbe frit, da de så konstant vil løbe på jagt... Altså kan jeg godt se at denne smukke hund ikke duer til et landsted.
Jeg vil dog meget gerne høre jeres (jer der selv har Beagle) mening omkring dette. Mener i også at det på ingen måde kan lade sig gøre ??

Mvh
Majken.

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr. Beagle
  • #2   26. apr 2010 Rigtig godt du spørger erfarne Beagle ejere.

Kender racen "på af stand" fordi et familiemedlem har haft Beagler uden særlig succes.

Faren er nemlig også at hunden vil komme til at "kravle på væggene" fordi den ikke kan få lov til det den er skabt til og som ligger lige foran snuden på den. Det kan også stresse en Beagle.

Håber du finder en anden race, som vil passe bedre ind i jeres liv, det bør absolut være muligt.

• #3   26. apr 2010 Har en beagle bl. der er mere beagel end bl ;o) og jeg kan ike slippe min hund, for han stikker så snart jeg vender nakken til. Han er i øvrigt en dygtig udbryder konge. Møder dog ofte to andre beagler der løber frit og lystre fint, så med RIGTIG god træning kan det måske lade sig gøre (uden jeg vil ligge hovedet på blokken for det) Men ellers en SKØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØN race :o)

• #4   26. apr 2010 Xander L- Ej hvor morsomt :o). Jeg ved ikke om aktivering kan gøre det alene. Riki og jeg leger ofte gode aktivitets lege (spor, gemmeleg, puzzle opgaver, støve vildt op, kanin jagt med falsk kanin og mange andre ting, så han er godt træt i hovedet om aftenen) Men jeg kan stadig ikke slippe ham.

Har lige snakket med én af de to ejere jeg møder med beagler, og han sagde det kun er fordi hans Maxi er kastreret :o)

• Majken B
    Majken B Tilmeldt:
    apr 2010

#5   27. apr 2010 Hvor er i bare fantastiske alle sammen. Tusind tak for jeres gode og enormt brugbare svar. Nu står det helt sikkert at jeg må indse at en Beagle ikke duer til det frie landliv. Ærgeligt for hvor er det bare en smuk hund.
    Hvis i har forslag til en anden race, gerne en lille hund, må i meget gerne komme med dem smiley

Endnu engang, tak for jeres svar.

Majken.

• #6   27. apr 2010 Ja, jeg kan jo ikke sige andet end hvad med en en Dansk/svensk Gårdhund.

Den er intelligent, aktiv, god til børn og alletiders familiehund, da den foruden at være aktiv også elsker at ligge i sofaen og putte.

Rygter går på at den er gøende, og det er nærmere undtagelsen end reglen at de gør meget. Men husk en gårdhund er kun ægte med stamtavle. Der findes utrolig mange blandinger, som man ikke aner hvad der er blandet i. Sorry to say, men der er sandhed i det jeg siger. Jeg er ikke ude i en længere diskussion omkring tavle/ikke tavle.

Ellers kan jeg anbefale labradoren, den vil være i sit es på en gård.

Håber I finder lige præcis den hund der passer til jer.

• Majken B
    Majken B Tilmeldt:
    apr 2010

#7   30. apr 2010 Vi har en labrador, så vi vil gerne at nr. to hund er lidt mindre. Men en Dansk Svensk Gårdhund var da en rigtig god mulighed. Men hvor er det bare svært at finde en med stamtavle... Vil gerne gå på udstillinger så stamtavlen er jeg jo nødt til at have smiley En Cavalier er også en lækker lille en, men jeg gider ikke al den pels smiley
    Endnu engang tusind tak for jeres hjælp.

Majken.

Kommentér på:
Vedr. Beagle

Annonce