1.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Stadig syg, nogle gode ideer? (Langt) Stadig syg, nogle gode ideer? (Langt)

Hej alle

Ja Hannibal har været syg i over 6 uger, med opkast og diarre.

Det startede med at han morgen efter vi havde været oppe hos nogle på vejen kastede op, pigerne har så (fant jeg ud af senere) overproppet ham med godbidder, selv om jeg havde sagt nej til dem.

Nå men da Hannibal ellers virker frisk gør vi ikke mere ud af det. Da han så stadig kaster op 2-3 gange (gerne når eller efter en gå tur) på en uge ringer jeg til dyrlægen.
Dyrlægen synes vi skulle starte på skånekost og se tiden lidt an, da han jo ellers er helt frisk.

Om søndagen i påsken tager vi i sommerhus, jeg har selvfølgelig tilberedt skånekost jeg har taget med, men han kaster sin skånekost op.
Han er ikke længere frisk mere, med mindre han synes det er lufte tid, eller hvis han ser hunde han kender.
Vagt dyrlægen synes så vi skal ringe til egen dyrlæge tirsdag og det gør vi selvfølgelig og får tid.

Vores egen dyrlæge ved så ikke rigtig hvad det skulle være da Hannibals mave virker normal, men han giver os Clavubactin vet for infektion, 400mg Flagyl for infektion og Prednisolon DAK mod tarm infektion også skulle vi forsætte med skånekost, det stoppede vi så med at give i lørdags ikke skånekost men pencilin, vi har så også givet ham zoolac.

Men vi synes ikke rigtig det har hjulpet, han kaster dog ikke op mere, men har han ikke fået fast mave og er stadig ikke min glade og friske hund i nu.
Vi har bestilt tid til dyrlægen igen, men ville i vente tiden høre om i havde nogle gode råd til hvad jeg ellers kunne gøre???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stadig syg, nogle gode ideer? (Langt)
  • #1   27. apr 2010 Tja,det kan godt være det bare ermig men jeg ville finde en ny dyrlæge.

• #2   27. apr 2010 På hvilken grundlag?

Jeg var ikke selv med til dyrlæegn det var min kæreste, og de var desværre ikke ham vi plejer at bruge, men det har jeg sikret det er ved nu..

• #3   27. apr 2010 Når du nu skriver skånekost, lyder det som om det er noget du selv laver, hvilket sikkert vil sige ris med kylling / fisk. Det skal en hund ikke leve af i seks uger. Hos dyrlægen kan man købe tørkost der er skånekost. Så hvis din hund har mistet energien, kan det være fordi han ganske simpelt har levet for længe på hjemmelavet skånekost. Jeg kan jo selvfølgelig tag fejl, og du har måske givet ham skånekost fra din dyrlæge.

• #4   27. apr 2010 Jamen i starten fik han hjemmelavet skånekost, men nu har han fået rigtig det skånekost man kan købe som er opløst og med lidt a38 i.

• #5   27. apr 2010 Så er der vist ikke andet for end at vente med at høre hvad dyrlægen siger. Måske en god ide at få taget en evt blodprøve, tjekket hjerte og lunger. Det kan jo være alt muligt.......... Er han blevet tjekket for orm ? Hvis ikke, så kunne du tag afføring med for tre dage og få dyrlægen til at tjekke om der skulle være noget der.

• #6   27. apr 2010 **Alfisten Natasja* *
    Nej men regner stærkt med der sker noget på torsdag.
    Han skulle være tjekket for fremmedlegemer i tarmen sidste gang. Vi troede nemlig først det var det.

• #7   27. apr 2010 Lea må ærligt indrømme jeg ikke har tænkt på hjerte og lunger, men jeg skiver lidt stik ord ned her i mens så jeg er forberedt til dyrlægeturen. Vi skal have afføring med alligevel.

• #8   27. apr 2010 Kan se at Hannibal ikke er så gammel. Tror nu mest på orm, men han kan jo sagtens have noget med lungerne og desværre kan der også være noget med hjertet, selv på unge hunde. Håber at din dyrlæge kan finde ud af at scanne hjerter, da det er en fin måde at finde ud af om der skulle være noget.

• #9   27. apr 2010 Lea A
    Jeg stoler ihverfald på han har styr på det ; o )

**Alfisten Natasja* *
    Ja det har de ikke gjordt, så det må jeg heller snakke med ham om.
    Der er ikke slim i afføringen, og den er sådan lidt mørkegul. Han kommer af med afføringen ligesom før da det var normalt.

• #10   27. apr 2010 Orm?

• #11   27. apr 2010 Men burde man ikke kunne se orm? Min kæreste siger dyrlægen ikke har haft spurgt til orm.

Tror jeg skal til at læse en masse om sygdomme ved hund, jeg har studeret og læst om katte i flere år da jeg er opdrætter, men Hannibal er min først hund, så føler mig så usikker i alting og det er sku lidt forfærdeligt...

• #12   27. apr 2010 Ja det har han også, men der har ikke været slim. Men jeg går op på marken nu og prøver om jeg kan finde hans afføring, hva aflevere man det i?

• #13   27. apr 2010 Min hund, som tog til hundehimlen i fredags, led af IBD, en kronisk mave/tarm sygdom.. Du skal få tjekket maven med kikkert på et dyrehospital- især hvis de giver prednisolon for at se om det stopper.

• #14   27. apr 2010 Tak alle sammen, jeg har nu skrevet ned hvad i har af ideer, så jeg kan snakke med dyrlægen om det. jeg venter med afføringen til i morgen tidlig.

Kommentér på:
Stadig syg, nogle gode ideer? (Langt)

Annonce