Hund puster vildt ved anstrengelse! {{forumTopicSubject}}
Min kleiner munsterlander har i et par dage pustet ved anstrengelse, og her til aften lagde jeg mærke til at det var blevet værre.
Han opfører sig helt normalt med undtagelse af at han meget let kommer til at puste.
Han er ellers i okay form, og er lige til den gode side, men slet ikke fed.
Vi var til agility mandag, og det var bare pludselig at han ikke rigtig havde lyst til at løbe mere og begyndte at puste. Og han havde ikke slået sig eller noget.
Jeg havde lige tænkt at jeg vil se tiden an, men i morgen ringer jeg til dyrlægen og så kommer han ind og bliver tjekket.
Ville bare høre om i vidste hvad det kunne være
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
God bedring med ham!
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
Min Simba kan også blive temmelig forpustet , men det er kun hvis han samtidig bliver stresset f.eks. ved bold eller andet der ægger ham psykisk.
Ved alm. løbetempo og gåture har han ingen problemer.
Jeg har fået ham udredt første gang det skete ( dette pusteri stod på et par dage også ved søvn )
Dr. dyr lyttede på ham imens det stod på og der var der dæmpning ved hjertelyden.
Det gav mistanke om lungeorm og forstyrrelser i de forskellige salte i blodet , men heldigvis var alle prøver negative.
Nu sørger jeg bare for at han ikke bliver ægget samtidig med fysisk udfoldelse , så har han ingen problemer.
Men jeg syntes klart du skal have ham udredt hos Dr. Dyr
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.787
God bedring med ham
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 175
mit bud var også hjertet, men det kom jo bare lige nærmest fra et øjeblik til et andet! vildt mystisk!
tror ikke det er hjerte/lungeorm da min gamle hund har haft det, og det er typisk at de hoster, og det gør han overhovedet ikke!!
han er vant til at lege med bold osv. (han stresser ikke vildt over det).
det mærkelige er jo at alt er normalt, bortset fra den pusten.
lige nu ligger han og sover, men puster alligevel mere end han plejer...
han kommer til dyrlæge i morgen tidlig (hvis de har en tid)
jan 2010
- hvilken farve har hans tunge ?
Simbas bliver nemlig sådan saltkød farvet når han har det.
maj 2009
jan 2010
håber det bedste for den lille fyr og lad os endelig høre hvad D.r Dyr siger i morgen
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.615
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.551
Søg dyrlæge hurtigt muligt.... Hjertesygdomme kan udvikle sig meget hurtigt.
Håber da ikke det er hjertet men hvis det er, skal der styr på sygdommen ret hurtigt...
Jeg mistede Monty sidste år efter meget kort tid og ganske få dage efter
at han fik konstateret hjertefejl!
Krydser fingre for at din hund ikke fejler noget alvorligt!!
maj 2009
zaki blev her til morgen undersøgt af op til flere dyrlæger. De kunne ikke høre noget på hjertet, men mente nu alligevel at det måtte være det.
Nu har de taget en blodprøve og weekenden over skal vi samle afføringsprøver til aflevering, for at tjekke for hjerte/lunge orm.
Hvis ikke de prøver viser noget, så skal han igennem en større hjerte scanning
så weekenden over kan vi ikke gøre andet end at holde ham i ro.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Vil bare lige tilføje, at hjerteskanning ikke er slemt for hunden - det gør ikke ondt. Det var i hvert fald ikke slemt for vores gamle hund, som ellers var ret hys med dyrlæger. Jeg var selv med og kunne holde ham blidt liggende - de skal ligge på siden og får gele på ligesom når gravide bliver skannet.
Vil sende jer nogle opmuntrende tanker. Du må gerne opdatere når I har været afsted igen! Held og lykke med det hele..
Hund puster vildt ved anstrengelse!