{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Passer hund i løbetid- Spørgsmål?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet akut passer af en dværgpinscher tæve jeg kender i forvejen, pga en ulykke i hendes ejers familie. Jeg er IKKE vant til at have tæve, derfor kender jeg intet andet til løbetid andet end jeg ved jeg selvfølgelig skal holde hende væk fra hanhunde! Så langt så godt.. men aner bla ikke hvornår hun er gået i løb, dvs heller ikke hvor langt hun er i processen..
MEN, hvor er hun frustretet, piver, rastløs, piver mere og er mega ynkelig.. HUn har desuden kastet sin kærlighed på et af mine tæpper i sofaen, som hun lystigt humper imens hun puster helt vildt.. Siger jeg nej når hun humper tæppet, går hun hen, stirrer på mig, ørerne tilbage, piver HELT vildt og så føler jeg mig mega tarvelig..

Men sådan noget gider jeg normalt ikke se på, men er også kun vant til hanhunde.. Skal man lade hende hygge sig med tæppet, eller skal man stoppe denne adfærd?
Hvad kan jeg mere forvente af denne løbske tæve, syns hun er blevet værre i hendes piveri de sidste par dage.. kan jeg gøre noget for hende?

Skal siges at hun er 5 år, så hun har jo selv prøvet det mange gange før..

Syns bare det er svært..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passer hund i løbetid- Spørgsmål??
  • #1   24. feb 2011 Nogen tæver kan godt blive lidt pjevsede, omklamrende mm i løbetiden. men jeg har godt nok aldrig oplevet det så slemt som det du skriver.

jeg tænker lidt om ikke du kan give hende noget mere hensigtsmæssig beskæftigelse.
    Lidt ekstra gåture, fodersøg, problemløsning o.l. så hun er godt træt og måske kunne slappe lidt af?

• #2   24. feb 2011 Og så ville jeg da foreslå ejeren at få hende sterilliseret hvis hendes løbetider altid er sådan (kan jo være det kun er fordi hun er blevet flyttet)

• #3   24. feb 2011 Find på en anden beskæftigelse for hende, tyggeben, gåtur, træning, noget der kræver hun bruger hovedet!
    Der er mange tæver der bliver frustrede når de er højløbske og ikke får lov.. Jeg synes du skal spørge ejeren - hvis muligt hvornår det ca. startede så du har mulighed for at vurdere hvornår det er overstået. Ellers så hold hende fra hanhunde en måned fra den dag du opdagede løbetiden. Så er du 100% sikker på der ikke sker en upser..

• #4   24. feb 2011 Tak, jeg lufter hende selvfølgelig rigeligt, men hun gider hverken træning, legetøj, tyggeben eller ligende...Har jeg nemlig prøvet.. Tror måske bare hun er højløbsk nu, hun trækker meget efter andre hunde..
    Har passet hende før i hendes løbetid, men det var helt i slut af løb, så der var hun bare lidt mere stille end normalt, men slet ikke ligeså "slem" som nu..

• #5   24. feb 2011 er hendes blod helt rødt eller ligesom saftevandsfarvet?

hvis det har saftevandsfarve er hun højløbsk nu. og for de fleste tævers vedkommende altså midt i løbetiden

mine kan godt gumpe meget på hinanden i løbetiden, jeg stopper det.

men kender godt det med at de sidder og hyler foran en...måske er det blevet forværret ved at hun ikke er der hvor hun plejer, så der er noget stress inde over også

• #6   24. feb 2011 Jeg syns slet ikke at hun bløder Connie, ellers er hun altså EKSTREMT god til at gøre sig selv ren.. Hun er mega hævet, og vasker sig hele tiden.. Men da hun blev afleveret sagde hun også at hun ikke blødte, det gik bare så stærkt, hun skulle rejse om på den anden side af jorden 2 timer senere, så vi fik ikke gået i detaljer.. Men må skrive en mail til hende evt og spørge.. Men alt er helt normalt kan jeg høre.. Må bare bære over med hende ;o)

• #7   24. feb 2011 Det lyder til at hun er højløbsk pt. så hun er kun halvvejs :o)
    Men hold ud, hun skal nok blive bedre om nogle dage, ikke helt OK, men bedre *Smiler*
    Men regn med at hun kan blive drægtig i mindst 14dage endnu.
    De kan blive drægtige 10efter endt blødning "eller som nogle tror efter endt løbetid", så man skal ha øjnene på stilke.
    Held og Lykke med pasningen ;o))

Kommentér på:
Passer hund i løbetid- Spørgsmål??

Annonce