Vagthund, når jeg er alene med ham {{forumTopicSubject}}
Jeg bor sammen med min kæreste og har gjort det i godt og vel halvandet år nu. Når kæresten er hjemme sammen med mig og Louie, så er Louie generelt meget stille og gør kun, hvis der går en kat eller lignende forbi. Men når jeg er alene med ham, så holder han så ekstremt meget øje med alting og gør af den mindste lyd. Det er pænt sagt pisse træls, for han gør det også om natten. Og når man er alene og sover, så bliver man altså noget forskrækket, når "alarmen" pludselig går igang.
Mit gæt er, at når kæresten er ude, så synes Louie, at det er hans job at passe på mig. Er det fordi han ikke ser mig som leder eller hvad?
Det skal siges, at han er mere lydig overfor mig end for kæresten. Og han holder også mund, når han bliver bedt om det. Det kunne bare være lækkert, hvis der var noget, jeg kunne gøre for at vise, at det er mig, der bestemmer og passer på den reducerede flok.
Sorry det blev så langt.
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 269
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 515
Nej, jeg tror bestemt ikke det er fordi han ikke ser dig som leder. Nærmere fordi han er lidt nervøs over at en i flokken mangler. Det er jo ikke "som det plejer" og det kan nogle hunde godt blive lidt utrygge ved.
Det jeg gør er at jeg har en skål godbidder stående. Når hunden gøer kalder jeg ham hen. Får kontakt, siger "tak" og han får en godbid. Nu er det så nok med "tak" og så kommer han hen og får sin godbid.
På den måde får hunden belønning for at have advaret mig om eventuel farer, han stopper hurtigere med at gø og jeg får informeret ham om at nu har jeg hørt det, jeg har tjekket det og der er ikke noget.
Altså jeg har valgt at det er ok han advarer (det er jo som regel det en hund er bedst til), men jeg skal nok afgører om det er noget vi gider tage os af eller ej.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
Vagthund, når jeg er alene med ham