833 visninger
|
Oprettet:
Blødning "efter" løbetid {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige et spørgsmål, som jeg lige ville vende med Jer:
Min tæve kom i løbetid for første gang for 3,5 uge siden. Hun blødte de første 2 uger, aftagende sidst i perioden. Men her i går opdagede jeg, at hun havde dryppet blod. Bare 2 meget små dråber. Og jeg mener at have fået at vide, at de kun bløder i starten. Jeg har forhørt mig andre steder og søgt på nettet, men jeg kan ikke finde ud af, om det er normalt...
Så jeg ville lige spørge Jer kloge hoveder, før jeg begynder at ringe til dyrlægevagten o.l.
Der er ikke ellers noget galt med hende. Hun leger og er glad, som hun plejer
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Det er ikke normalt at de bløder så lang tid, så der kan måske være tale om noget i urinvejene (sten f.eks.) eller en rift i endetarmsåbningen eller noget helt 3.
Hvis det fortsætter vil jeg råde dig til lige at give dyrlægen et kald.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
Du skal tjekke hendes temperatur og hold øje med om hun går fra sit foder. ( temperaturen kan stige ret hurtigt )
Men hvis hun er som du skriver, frisk og vil lege / spise, ville jeg bare tage det roligt. Hvis der stadig er blod på mandag, ville jeg ringe til dyrlægen.
Men de kære tæver kan give ejeren sved på panden.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 79
Nej, det er jeg ærlig talt ikke 100% sikker på, men jeg tjekkede hende grundigt for "udvendige" skader, og jeg kunne ikke se noget. Der har intet været i dag, og jeg har rendt i rø*** af hende hele dagen for at tjekke.
Men hvis det sker igen, så ringer jeg helt sikkert til dr dyr
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 79
Hun er godt nok ikke specielt interesseret i sin aftensmad, men det er hun aldrig. Men hun har spist fint af sin foderbold i dag, så hun mangler ikke appetit
Blødning "efter" løbetid