26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.796
Når vovsen er "hunde angst" {{forumTopicSubject}}
Sitta som ellers altid har været rigtig glad for heste, er blevet møg bange for dem efter at hun var så uheldig at få stød i snuden da vi lige skulle hilse på nogle heste på en mark.
Det er ikke første gang Sitta har fået stød, men denne gang har hun uden tvivl forbundet smerten med hestene :O(
Da jeg bruger utroligt meget tid i stalden vil jeg selvfølgelig gerne have min hund med derud så hun kan hygge sig med de andre hunde og mennesker lige som i "gamle dage"
har haft hende med ud i den nye stald hvor jeg er begyndt at ride et par gange, men desværre uden noget positivt resultat.
Lige så snart Sitta ser en hest (uanset størrelse) stikker hun halen mellem benene og løber hen til min bil.
Jeg har prøvet at ignorere hende og gå ind i stalden uden hende, i håb om at hun vil følge med, men hun bliver bare siddende ved bilen og gisper helt vildt.
Har også prøvet at lokke med pølser og belønne hende når hun kom tættere og tættere på stalden, men igen uden noget positivt resultat.
Er der nogen der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre? Er det min muligt at få hende til at overvinde hendes angst for heste?
Eller skal jeg bare acceptere at sådan er det altså?
Håber at i kære HG'er vil komme med en masse respons :O)
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Og hun ville heller ikke med i nogen andre stalde lige indtil jeg fik min nye part som står i en stor stald men kun med 3 bokse. Der er lyst og højt til loftet så tror ikke hun forbandt det med en stald.
Det er vist det bedste råd jeg kan give. altså forsøg en masse forskellige stalde for det er ikke hesten hun er bange for.
(Coda blev så self bidt af staldhunden så nu vil hun ikke med igen
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
Det hele startede med et stød på snuden, og det var også lige da den skulle hilse på hesten. Det ødelagde dens liv....
feb 2006
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.796
Jeg kan 100% sige at det ikke har påvirket min hund på andre måder end at hun er blevet bange for heste, det er ved at være et år siden at hun fik stød, og hun har på ingen måde ændret adfærd.
Er ked af at det er gået så galt med din hund, men kan nu ikke lade værre med at tænke at der er mere end et stød i snuden der har spillet ind.
feb 2006
Jeg ved det ikke, men den hund havde jeg overtaget kort tid forinden. I følge dens tidligere ejer havde den aldrig været nervøs før, men jeg kan jo ikke rigtig vide det med bestemthed. En ting er sikkert, den forandrede sig meget efter det stød (den lå sammenkrøbet under mit bord i flere timer efter). Den ville ikke ud i haven, den ville ikke lege mere og det endte som sagt med at den snappede / bed den ene af mine drenge. Jeg var til stede da det skete og vi sad ved stuebordet. Jeg tror Emil måske har stødt til hunden med sin ene fod, Det var ikke alvorligt, men jeg kunne se at det ville blive svært at stole på hunden.
feb 2006
Jeg tror den på en eller anden måde var disponeret for den nervøsitet, for det var absolut ikke normalt.
Jeg overvejede meget, men jeg syntes ikke jeg ville overlade den nervøse hund til en tredie ny familie inden for et halvt år.
Den blev aflivet...
Når vovsen er "hunde angst"