{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Cane corso {{forumTopicSubject}}

hej da jeg godt kunne tænke mig en mastiff type hund som også meget gerne må være egnet til lydigheds træning har jeg overvejet at få enten en rotweiler, eller en cane corso ville der for gerne høre fra folk der har personlig erfaring med cane corso,,, hvordan er dens sind hvad kraver den osv... jeg har læst alt hvad der er at læse men ville også lige høre fra nogen der selv har erfaring med denne race, har ikke behov for info om rot...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cane corso
  • #1   7. maj 2010 Max - Er CC på listen? Det mener jeg da ikke den er.....
    Kasper - jeg kender ikk ret meget til racen, men er der ikke nogle grupper her på HG?
    Altså jeg har jo selv Fransk Bulldog - og jeg er medlem af gruppen Fransk Bulldog - derinde kan jeg nærmest få svar på alt om Fransk Bulldog :O)
    Tænker bare at hvis du søgte lidt i nogle af de grupper....
    Held og lykke

• #2   7. maj 2010 ps har lige tjekket listen over de hunde der måske bliver forbudt og der er CC ikke på :o)
    Har læst en lille smule om den for nogle uger siden, da min nye nabo har en CC. Det er virkelig en flot hund - og naboens hund er i hvert fald sindsygt blid og rar....
    Håber du får nogle bedre/lidt mere erfarne svar end mine :o)

• #3   7. maj 2010 helt i orden og tak for svarne... smiley

• #4   7. maj 2010 Jeg har ikke personlig erfaring andet end der har været en CC på træningspladsen..
    Den var meget sky for fremmede og der gik måneder før træneren kunne komme i nærheden af hund og fører uden den enten gemte sig eller lavede udfald.
    Forhåbentlig var det et dårligt eksemplar. den var i øvrigt også skam kuperet og importeret fra Polen som 5 mdr gammel.

Jeg har ladet mig fortælle at det er en race der ofte har svært ved at være alene hjemme og at der nemt kan blive problemer i forhold til at få gæster på besøg hvis man ikke desideret træner det.

På den anden side bruges racen af politi i andre lande, så helt umulig kan den jo ikke være

• #5   7. maj 2010 de 2 jeg har kendt har vaere saa soede og det var en hanhund og en taeve.. smiley

taeven legede meget med min lille pinscher og en jack russel hvalp.. hun gjorde aldrig skade paa dem.. hun var saa ikke helt saa god til at lystre men det var nok mere fordi hun bare gik rundt i stalden.. smiley

hanhunden var en vennindes og det var som en stor baby.. smiley

helt klart i mine oejne en rigtig dejlig hund smiley

• #6   7. maj 2010 Kan kun sige at jeg har haft samme oplevelse som Tina - meget reservert og skulle trænes væk fra de andre, da den ellers gjorde udfald.
    Det var jævnligt oppe til overvejelse, om vi overhovedet kunne have den på træningpladsen, men hvor skulle den ellers træne?? Ejeren var seriøs og prøvede virkelig at bringe det gode frem, så det prøvede vi at hjælpe med - men vi tog vores forholdsregler.

• #7   7. maj 2010 Vi har 2 - en han og en tæve.

Jeg vil først og fremmest UNDERSTREGE med store bogstaver og fede streger under - køb din hund et ordentligt sted. Jeg kan ikke anbefale kennel Magnuslund i Sverige nok.

Vores er rare, venlige og omgængelige hunde, der ingen problemer har med at blive efterladt alene (også helt alene, hvis vi tager den ene med) - de er rolige indendørs og har ingen problemer med gæster.

MEN - de gør ret meget, da de har et temmeligt stort vogtergen, så det skal du tage med i overvejelsen (hvis du bor i lejlighed f.eks).

Mht træningen - jeg har selv 2 malinois så det er lidt svært at sige sådan helt uden at drage sammenligning - men altså. Corso´en vil godt arbejde på et moderat plan. Den kan godt være stædig og så er det lidt svært at få den til at gide nogen gange.

Kæresten har lagt en B-prøve på hannen i schæferhundeklubben, og der må jeg sige jeg beundrer hans tålmodighed. Tæven er gjort af et andet stof, og er noget mere villig rent arbejdsmæssigt.

Du skal så være opmærksom på, at der er mange steder hvor Corsoen ikke er velkommen - det skal du nok undersøge inden indkøb af hund.

Men en fin race, om hvilken der hersker mange fordomme og rygter. Men de er som regel fremkommet grundet folks idioti med at importere en dårlig præget polsk Corso, som slet ikke er rustet nok fra kennelens side til at leve et normalt liv.

Derfor - skal det være Corso, så køb for din egen skyld en fra Magnuslund i Sverige smiley

• #8   7. maj 2010 Platugler - hvor kom den Corso fra ? Ved du det ?

Vores kan uden problemer gå løs på trænigspladsen selvom der er andre hunde. De har bare lært, at man ikke opsøger andre når man træner.

Jeg kan uden problemer lufte corso-hannen sammen med mine to voksne maller uden snor på nogen af dem.

Jeg har aldrig oplevet at nogen af vores har lavet udfald - selv ikke da en schæferhund røg på hannen en dag jeg var ude og løbe med ham. Der var der så meget styring og ro i ham, at jeg uden problemer kunne skræmme schæferhunden væk ..

• #9   7. maj 2010 der er også en kennel i Danmark Angelo Del Guardiano, de har også gode corsoer, hun har adresse i sverige, men de bor om sommeren i Dk.

• #10   7. maj 2010 Matine: jeg mener helt bestemt at den kom fra Polen - så jeg kan kun sige, at jeg er enig med dig i, at man skal vælge sin opdrætter med stor omhu

• #11   8. maj 2010 mange tak for svarene, og nej det kunne aldrig falde mig ind at købe noget som helst levende væsen fra polen ag smiley

Kommentér på:
Cane corso

Annonce