{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.924 visninger | Oprettet:

Hva pokker gør vi ???? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Nu må I altså ikke slagte mig..

Vi har været ved dyrlægen i dag, med begge vores dejlig hunde, da Boomer har fået en stor knude på den ene side, den er vokset meget voldsomt i for 14dage siden var den på str. med en en krone og i dag på str. med en fem krone..

Doktor dyrs dom var at det var en akrasiv kræft knude og at han skal opereres..
Men han sage også at chancen for det ikke kom igen var meget lille..

Nu skal det siges at Bommer er 6år og efter dyrlægen i den alder hvor han nok ikke bliver meget ældre pga. race osv..
Han er begyndt at ændre sig, han er mere vrissen osv..

Nu vi var afsted fik vi Bendji undersøgt også og vi fandt en knude på ham også.. TYPISK.
Den ikke så stor og ham giver han gode chancer, da han KUN er 4år..

HMM står nu i den svære dilemma vi, har været ved at gå på røven her i vinters, vi kan lige få det til at hænge sammen økonomisk..
1 hund er sku dyr at få opereret men 2 puha..

HVA pokker gør man ????

Tja nu må I altså ikke slagte mig, for det har jeg bare ikke brug for..

Vi elser begge vores hunde og vil det bedste for dem, men har ikke penge til 2 operationer også det ikke sikkert det hjælper på den ene..

Mine tanker går lidt i retningen af at prøve lykken med den unge og sige FARVEL til vores elskede Boomer, men det bare ikke sjovt..
Vi sku helst beholde dem begge.
Men på den anden måde har Boomer haft et rigtigt godt liv og er det så ikke bedst at stoppe imens legen er god ??

Ej hva ville I gøre ???

Ved godt en masse ikke kan og vil forstå mig, men prøv, vi vil det bedste for vores dyr og nej de skal ikke bare væk uden grund, men vi bliver også nød til at tænke lidt i penge DESVÆRRE..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva pokker gør vi ????
  • #1   7. maj 2010 Hvis den gamle er begyndt at være lidt sær så ville jeg aflive ville ikke udsætte hunden for det plus i jo ikke har råd. Tror jeg ville vælge aflivining men det svært at sige når man ikke selv står i situationen.

  • #2   7. maj 2010 puha får helt ondt i maven over jeres dilemme...kan sagtens forstå hvordan du har det.

    men jeg ved ikke om jeg kan råde så meget....jeg ville nok tage en snak med dyrlægen igen.



  • #3   7. maj 2010 Personligt ville jeg ikke aflive en hund pga en ukendt knude - pengene kan findes andre steder hvis ikke man har en forsikring

    Jeg kan ikke råde dig, jeg ved hvordan jeg ville reagerer, men det skal være helt op til dig hvad du vil gøre.


  • #4   7. maj 2010 Tja, den gamle er gammel og syg, den anden er bare syg.
    Jeg ved godt hvad jeg ville gøre. Og jeg tror du også selv ved hvad du skal gøre.


  • #5   7. maj 2010 Jeg har meget blandede følelser i forhold til at få opereret en hund for kræft.
    Jeg havde en Afghaner der på dyrlægens anbefaling fik fjernet en relativt uskadelig tumor, for derefter at udvikle 100´vis af nye og værre.
    Hun blev opereret 3 gange på mindre end et år og var derefter så medtaget at hun måtte aflives, det var det rene dyrplageri...
    Men en anden af mine hunde fik også en kræftknude i lysken, denne blev fjernet for 4 år siden og hun har aldrig fejlet noget siden.

    Så medmindre prognosen er rigtig god, ville jeg aldrig lade nogen af mine hunde operere for kræft.
    Jeg glemmer aldrig den lange smertefulde proces min hund måtte gennemleve, fordi jeg ikke ville give slip på hende...


  • #6   7. maj 2010 Det er en ualmindelig uheldig situation. Men nu har jeg en gang stået med en gammel hund med en tumor, hvor dyrlægen mente den var ondartet og hunden ville dø indenfor en uge, hvor jeg så valgte at hun skulle aflives. Senere fandt jeg så ud af at den type tumor hun havde ikke nødvendigvis var så ondartet, og jeg har sådan fortrudt at jeg ikke søgte en anden dyrlæge for at få det tjekket ekstra godt. Så med mindre du synes din dyrlæge er ufejlbarlig... så ville jeg få det tjekket igen hos en anden, for at være sikker på at diagnosen er som nu.

  • #7   7. maj 2010 Min mors gamle labrador bla. fik sådan en knude på benet, dyrlægen fjernede den (det var de nød til da den begyndte at bløde) og 2-3 uger senere døde Snowie .....
    Jeg kan ikke sige det vil gå sådan med Bommer, men synes i skal spørge dyrlægen, om chancerne ...

    Håber i finder en løsning ...

    Hilsen Betina


  • #8   7. maj 2010 Vores forhenværende hund var en syg hund og det har jeg lovede mig selv aldrig at udsætte en hund for igen eller for den sags skyld mig selv.

    Hvis jeg stod i dine sko ville jeg først tage en endelig beslutning når du har fået lavet en biopsi af Bendji knude for at få afklaret om den er godartet eller ondartet.

    Hvis det skulle vise sig at begge hundes knuder er cancer så ville jeg personligt vælge at sige et sidste farvel til dem begge.

    Det er det bedste råd jeg kan give dig med på vejen.


  • #9   7. maj 2010 I ved jo reelt set ikke om det er kræft ! Vi har også lige fået fjernet en knude i dag ! Som også voksede Dr. dyr skar den over og sagde at hun var 98% sikker på det var en talknude ! Men hvis den kom igen skulle den selvfølgelig sendes ind og undersøges ! Har i evt. prøvet at få en anden mening ? For vi kom af med 8-900 kr i dag ! Eller vi kom af med knap 1200 men det var fordi vi fik noget andet med også smiley

    Pøj pøj med det !


  • #11   7. maj 2010 Min hund var IKKE blevet aflivet for jeg JEG ikke kan finde pengene til en operation, jeg skulle nok finde de penge, færdig slut. 6 år er ingen alder.

  • #12   7. maj 2010 Har i ikke en sygeforsikring der dækker det meste????

  • #13   7. maj 2010 Det er helt op til dig/ jer at afgøre.
    Hvis der kun er en lille chance for at det ikke kommer igen, så ville jeg aflive.
    Ingen grund til at hunden skal igennem en operation, måske flere - dyr skal ikke holdes i live for vores skyld.

    Jeg ville slet, slet ikke stå i den situation - jeg stod i næsten samme situation med Trunte "heldigvis" valgte hun for os, jeg havde ikke kunne aflive hende.


  • #15   7. maj 2010 jeg ville lade dyrlægen tage en biopsi før jeg dømte nogen hunde i den sag.

  • #16   7. maj 2010 Det er usigeligt svært at råde, jeg ville opveje det i mod hvordan hundens chancer for et værdigt liv ville være, og så beslutte det derefter. Det er en svær beslutning, men vi har bestemt at hundene ikke skal leve for vores skyld, men fordi de kan have et godt liv.

    Når man ser på økonomien, så er det jo ikke alle der har mulighed for at låne penge, og det er heller ikke alle der har råd til at afdrage, så det kan man jo ikke vurdere hvad andre skal.


  • #17   7. maj 2010 Det står ikke helt galt til, hun har 6 heste.

  • #18   7. maj 2010 Nu ved jeg godt at mange bernere får kræft, men tænker lidt hvordan din dyrlæge kan stille sådan en dianose udfra kun at se på knuden.
    I realiteten kan disse knuder jo vise sig blot at være fedtknuder så jeg ville få dem undersøgt noget mere evt. ved biopsi eller operatin.


  • #19   7. maj 2010 Føler virkelig med dig... Der er noget om at man kan søge hjælp til dyrlæge regninger, men jeg kan ikke huske hvor...

  • #20   7. maj 2010 Jeg ville ingen aflivning tage før jeg var 100% sikker på selv at det er den eneste vej.


  • #22   7. maj 2010 Måske jeg har misforstået det, men det lyder utroligt at en dyrlæge kan være sikker på at det er kræft, hvis ikke knuderne er blevet sendt ind til nærmere undersøgelse.

    Hvis det er en formodning, så ville jeg godt nok bede om at få dem nærmere undersøgt. Fordi hunden har en knude, behøver det ikke være kræft, så jeg ville godt nok vente med at afgøre hvad der skal ske før I kender de rigtige resultater.

    At hunden er 6 år, er ikke ensbetydende med at den er gammel og skal dø, det handler meget om hunden ellers normal sundhedsstatus.

    Hvis det er kræft, og helbredelsesmulighederne er meget store, så ville jeg da nok se om jeg kunne få en afdragsordning hos dyrlægen. Det ved jeg mange dyrlæger gør.

    Pøj, pøj og så håber jeg ikke det er så slemt som først antaget.


  • #23   7. maj 2010 Hej

    Tak for jeres svar..

    NEJ JEG HAR IKKE 6 HESTE, DET MIN FARS
    og jeg har ikke økonomi sammen med ham..

    Vi snakker og snakker, men tror vi får lavet en biobsi på dem begge også må vi se hva de siger..

    Vil også lige fortelle vi er ved at sælge vores ponyer pga. økonomi og jeg er blevet alvorlig syg..
    Det det jeg hader mest det er altid nogel som nok skal finde noget på dem som skriver herinde..
    UNDSKYLD men er sku ked af det og hvis vi havde pengene eller kunne låne eller lignene tja så prøvede vi at rede begge hunde..

    TAK TAK TAK til jer som forstår..


  • #24   7. maj 2010 Jeg må give Christina ret...
    Jeg har selv en rigtig syg hund i øjeblikket, som faktisk lige er blevet operet idag og uden min sygeforsikring havde jeg heller ikke haft råd...
    Hvorfor skal nogle folk altid dømme andre og endda når de ligger ned, det er trist...


  • #25   7. maj 2010 Hvis dine hunde er DKK hunde og du er medlem af DBSK, så afholder DBSK omkostningerne for en histo-patologisk eller cytologisk undersøgelse (labretorie undersøgen af biopsien)
    Dette kan der læses mere om på klubbens hjemmeside.


  • #26   7. maj 2010 Hvis Boomers knude er en aggrasiv form for kræft så skal du tage med i dine overvejelser at selv hvis i fjerner den så kan det udvikle sig meget hurtigt.
    Min veninde fik fjernet en kræftknude på sin hund sidste år og fik afvide den var aggrasiv, 3 måneder efter var hun fyldt med knuder på hele kroppen og fik fred, så tænk på hvad du vil udsætte din hund for.

    Der er ingen af os der kan tage den beslutning for jer, det skal i selv gøre.


  • #27   7. maj 2010 Puha, det er en svær situation at stå i. Min gamle hund, en cocker spaniel, fik også kræft i en alder af 4 år, som jo ikke er nogen alder for den race, og derfor valgte vi at få ham opereret, da han fik rigtig gode odds, men desværre nåede han altså at blive opereret 3 gange indenfor 1½ år, og han blev aflivet dagen efter han fyldte 6 år, da det ikke var et værdigt hundeliv. Man kan ikke forudse hvordan det vil gå dine basser, desværre. Men jeg krydser alt hvad der kan krydses for jer, og håber det bedste!

    Og det med sygesikring, det har vi også på Louis, men jeg må indrømme jeg er den eneste som jeg selv kender, der har det. Jeg havde aldrig hørt om det før? Så det er langt fra alle som tænker sådan. Og det er altså ikke fordi folk ikke har råd.


  • #28   8. maj 2010 Altså det med at skaffe penge, kan som nogen siger, ikke bare lade sig gøre. Hvis man skylder penge, eller låner ser, det er umuligt det næste lange stykke tid at få et afdrag, vil der lukkes ned i alle kasser.

    Jeg ville få taget en biopsi af begge hunde. Det kan umuligt blive alt for dyrt smiley Derefter hvis det viser sig, begge hunde har kræft, ville jeg som Anne P, lade dem leve i det omfang de kan, og når smerterne begynder at vise sig, lade dem aflive. Har virkelig kun hørt sjældne positive operationer for kræft. Høre tit det omvendte. Folk lader deres hunde operere i god tro, denne operation føre til en ny osv.

    Men husk sygesikring, hvis i en dag, for et nyt familiemedlem..



  • #29   9. maj 2010 Bitten :

    jeg ville først se på økonomien ( skyd mig bare alle sammen )

    En lille historie der sætter tingene i perspektiv ;

    Du sidder i et fly med dit barn
    Flyet er ved at styrte ned
    Der falder kun en maske ned til dig og barnet
    Hvem ville du give masken først ?

    Forkert !!!!!

    Du bliver nødt til at give dig selv ilt først ellers kan du ikke passe på barnet vel ?

    Altså moralen er ;

    Dig selv først , dernæst barnet , dig selv , barnet osv osv.
    Hvis du ikke sørger for dig selv kan du IKKE hjælpe barnet til overlevelse.

    Det samme må gøre sig gældende her med to syge hunde og en skræntende økonomi .
    Det hjælper ingen , at sætte sig i gæld ud over betalingsevnen og oddsene daler for den raskeste hund og jeres trivsel , hvis du ikke tænker rationelt her.

    Håber rådet kan hjælpe dig i en meget svær situation

    Håber det bedste for dig og dine dyr i denne svære situation.


  • #31   9. maj 2010 Hejsa ALLE

    Tak for jers gode indslag. Det hjælper lidt på alle tankerne..

    Vi har dem desværrer ikke sygeforsikkret, da vi har måtte dele og fordele alt. Så vi endnu har kunne blive boende i vores lille hus..
    Det sørme ikke sjovt at stå der og skulle tage denne beslutning for det jo også vores børn..

    Vi er dog blevet enige om at vi får fjernet den knude på Boomer i morgen, min mor ligger pengene ud også må vi afbetale..

    Men vi er også blevet enige om at hvis det ser meget galt ud når doktor dyr åbner ham, så skal de lægge ham til at sove med det samme og hvis han klare de oprationen, og det kommer igen tja så lægger vi ham også til at sove..

    Bendji den unge, har dyrlægen sagt vi kunne lade gå et par månder, da det ser stille og roligt ud også må vi skrabe de penge sammen det koster så han også kan blive opereret..

    Vi har det bedst med at begge hunde får muligheden for livet, ikke for endhver pris, for hvis det kommer igen tja så er det slut..
    Vi må så bare håbe de får et par gode år endnu..

    Det er vores beslutning ja, men dejligt at I alle har gevet jeres erfaring med, det har givet rigtig meget..

    TAK

    MVH Bitten


  • #33   9. maj 2010 Det er jeg sørme glad for at læse - pøj pøj - giver i ikke en opdatering ?

  • #34   10. maj 2010 Hej igen

    Boomer ligger nu på oprations boreret, jeg skal nok give en opdatering senere..



  • #35   10. maj 2010 pøj pøj med det hele, x'er fingre for at det går som det skal:-)

  • #36   10. maj 2010 Held og lykke med det. smiley

  • #37   10. maj 2010 Puhaa - gør endelig det ! Og held og lykke smiley

  • #38   10. maj 2010 Puha, held og lykke med det.

  • #39   10. maj 2010 Held og lykke med ham .

  • #40   10. maj 2010 Pøj pøj med ham, du er i mine tanker....

  • #41   10. maj 2010 Hejsa

    TAK alle sammen..

    Så fik vi Boomer hjem igen, han fik fjernet et stort stykke af sin hud, da det hviste sig at værer en meget akrasiv form for kræft og det havde spredt sig lidt til huden og ikke kun knuden..
    Dyrlægen undersøgte ham godt og grundigt og han mener ikke der er andre knuder under vejs, men de kan selvfølgelig ikke love det ikke kommer igen..

    Men nu har vi prøvet også har vi det bedst.. Så må vi håbe det ikke kommer igen, vi skal op og havde fjernet tråde om 14 dage og der får vi lavdet en biopsi på Bendji..
    Som dyrlægen sage så kunne vi håbe det ikke vare en akrasiv knude han har, da den har været der i et stykke tid..

    Så alt i alt, så vi rigtig glade for han kom igennen oprationen og vi nyder ham for hver time vi har ham..

    Jeg skal nok skrive hvordan det går med ham..

    Tak for jeres varme tanker..

    Knus Bitten


  • #42   10. maj 2010 Det er jeg glad for at hører - puha vi har også en hund herhjemme med sting smiley Fik i også sådan en smart gymnastik dragt ? Håber det bedste for begge jeres basser - må man spørge hvad i måtte af med for sådan en omgang ? eller var det dyrer end i havde forventet ?

  • #43   11. maj 2010 Hejsa

    Vi skal af med 5500kr joo det var lidt dyrer end vi havde regnet med, men det skal nok gå..


  • #44   11. maj 2010 Jae puha en regning smiley Men håber virkelig på det bedste for de to små

Kommentér på:
Hva pokker gør vi ????

Annonce