{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.037 visninger | Oprettet:

Nedkøling af hund - vand i nakken {{forumTopicSubject}}

Hej

Tessio er jo en stor dejlig Berner Sennen nu, der må døje med heden her på Cypern hvor vi bor.

Vi har altid fået at vide at for at køle ham bedst muligt ned (også i Danmark), skulle vi hælde vand i nakken på ham, da det område lige bagved hovedet er det bedste sted at køle dem ned.

Idag var vi til træning, og vores engelske træner gloede som var jeg åndsvag da jeg hældte vand i nakken på ham.

Er det mig der har misforstået at det er en god måde at køle dem ned på ?

Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedkøling af hund - vand i nakken
  • #1   8. maj 2010 Jeg har aldrig hørt den med nakken...
    Jeg plejer at køle poter og mave/lyske =)


  • #2   8. maj 2010 Poter og maven som Kællinge-Geo siger..

    Og skylder du ham i vand skal du nuldre det så det kommer helt ind på huden =)


  • #3   8. maj 2010 Mener da det er poterne man skal køle ned smiley

  • #4   8. maj 2010 Det er lyskeområdet og under forbenene i "armhulen", der skal køles ned.

  • #6   8. maj 2010 Jeg har også altid brugt en vådt håndklæde hen over ryggen..

  • #7   8. maj 2010 Dette er, hvad netdyredoktor foreslår:

    (link fjernet)


  • #8   8. maj 2010 min dyrlæge anbefaler sprit under "armhulerne" og i lyskeorådet.. og evt på ørene..
    ellers kan man købe nedkølingstæpper der fugtes i koldt vand som får nogle små puder til at svulme op de holder så på kulde og fugt så hunden kan ligge sig derop og køle ned på varme dage..


  • #9   8. maj 2010 Jeg plejer at dyppe hundens poter i vandskålen ;o)
    Det er som regel mest når vi er til lydighedsprøver om sommeren, at jeg har ekstra fokus på at holde hunden nedkølet, så når det er rigtig varmt, så dypper jeg gerne lige hundens poter i vand skålen inden vi skal i ringen (som stortset altid ligger i fuld sol), og på meget varme dage får man som regl også lov af dommeren til at tage en vandskål med hen til ringsiden så hunden kan få en lille tur vand mellem øvelserne, og/eller man får lov til at gå ud i skyggen uden for ringen mellem øvelserne.

    Herhjemme til hverdag, er varmen sjældent det store problem for hundene, hvis de ikke skal lave noget særligt, de sørger selv skyggen og når vi går tur er det gerne ved søen, så de har rig mulighed for at hoppe i og blive kølet af hvis de føler behov for det :o)

    Men det med vand i nakken har jeg nu heller ikke hørt, jeg ved at man ved små børn mærker efter i nakken, for at mærke om de har det for varmt, men jeg har aldrig hørt om at hælde vand i nakken på hverken børn eller hunde ;o)
    Der i mod har jeg hørt om poter i vand og vand i lysken og/eller et vådt håndklæde hen over hunden :o)


  • #11   8. maj 2010 Herhjemme tager vi bare vandslangen frem og giver den gas - jeg tvivler på at hunden bliver specielt nedkølet af det, for han ELSKER at lege med vandstrålen og bliver vældig vild *GG*

    OG drivvåd ;o)


  • #12   8. maj 2010 Jeg har altid givet mine hunde en hurtig tur med haveslangen et par gange om dagen når det har været rigtig varmt , det har virket for dem

  • #13   9. maj 2010 Hej alle

    Tak for alle de gode råd.
    Det med nakken fik vi både fra Dyrlægen og fra opdrætteren - men mon ikke det er os der har misforstået den upåagtet.

    Han har et badebassin, men da han faldt i en iskold pool da han var hvalp er han ikke særskilt lykkelig for vand desværre.

    Vi har fået det råd hernede at barbere brystet når vi rammer de 40 grader, da han så kan tage kulden fra stenene når han ligger ned. Det bliver nu lidt ærgeligt at se en skøn Berner uden brystpels smiley

    Jacob


Kommentér på:
Nedkøling af hund - vand i nakken

Annonce