1.179 visninger
|
Oprettet:
Dalmatiner ejere!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej jer som enden ejer eller kender til en dalmatiners kost
Jeg står i den situation at jeg skal over til noget andet foder, men har læst mig frem til at dalmatinere skal have speciel foder, noget med få puriner og lavt % indhold af proteiner, desuden skal det indeholde kylling, grøntsager, vegetabilsk olie og fiske olie helst ... Har kigget lidt på produkter fra olivers.dk, men hvad har i af erfaringer med kost til jeres plettede skønheder???
Har læst meget om at der kan forekomme urinvejs problemer hos dalmatinere og vil jo helst undgå dette ..
Så please hjælp
mar 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 55
vi har to af slagsen..:) Den ene trives godt på olivers adult, det er tæven. Hun har så heller ikke nogen "særlige behov" af nogen art.
Så er der der i mod hanhunden, han har dårlige nyrer efter en operation, hvor han blev meget syg af narkosen..:( Vi har prøvet en del forskelligt på ham, men har nu fundet olivers old and fit, dette fungerer han rigtig godt på.
Ved at de også kan have problemer med huden, bla med rødme rundt om de sorte pletter, dette har royal canin et produkt der er godt til, og også forebygger.
Men som sagt så bruger vi selv olivers til alle vores og er meget glade for det, både os og selvfølgelig vovserne...:)
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.722
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 351
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 1
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Det er mest hvalpe og unghunde du skal passe på fodret, når de bliver voksen betyder det knap så meget. Nu er min heller ikke sart og jeg har ved gud prøvet mange foderprodukter inden jeg har fundet det rigtige. Man ser tydeligt, hvis man fodre med noget hunden ikke har godt af iform af rødme i huden særligt omkring øjne, snude og det tynde hud under bagbenene.
Dalmatiner ejere!!!!