742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

tynd mave ved nyefoedte hvalpe.. tynd mave ved nyefoedte hvalpe..

ja lashes fik jo igaar 3 dejlige smaa hvalpe, men det ser ud til Freja har meget tynd mave og lashes har ikke vaeret hel saa god til at fjerne det.. har lige vasket hende saa hun er helt ren igen..

freja piver ogsaa lidt mere end de 2 andre og ser ikke ud til at gaa saa meget til maelken som de 2 drenge..
kan det vaere fordi hun har ondt i maven? og er det normalt at saa smaa pus har daarlig mave?

skal lige siges hun spiser fint og er jo noget stoerre end drengene..

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tynd mave ved nyefoedte hvalpe..
  • #1   9. maj 2010 Når den er så lille ville jeg nok kontakte dyrlægen. hvis hun bliver fx dehydreret kan det lyn hurtigt blive fatalt

• #2   9. maj 2010 det er nok rigtig nok.. smiley

tak for det raad smiley

• #3   9. maj 2010 Som Henriette skriver: kontakt dyrlægen. Så lille en hvalp må ikke have tynd mave.
    Min datter havde for nogle år siden et kuld hvalpe, der fik meget dårlig mave, da de var ganske nye.
    De fik antibiotika. og vi skulle være opmærksom på at de fik mælk nok.
    Det er en god ide at veje hende både før og efter hun dier hos moderen, så du præcist kan se om/hvor meget hun får og om du skal ind og give hende tilskud.

• #4   9. maj 2010 Ja jeg skal have byttet min vaegt som jeg jo koebte fordi jeg fik hvalpe og den er helt ny men viser kun halve tal saa kan ikek rigtig se hvad de vejer idag.. jeg vil lige gi min dyrlaege et kald og hoere hvad de siger.. og saa om alle omstaedingheder tage forbi dem i morgen tidlig..

• #5   9. maj 2010 har lige haft min dyrlaege i telefonen som siger at hvis hun tager paa saa er det en god ting og det er meget normalt at smaa hvalpe kan have lidt tynd mave.. jeg skal der ud i morgen tidlig og have dem alle 3 tjekket og self ogsaa mor Lashes bliver lige tjekket.. bare saa jeg er sikker paa alt er ok.. smiley

og hun er gaaet fra 179g til 204g siden igaar.. i morges ved 11 tiden var hun 200g saa hun spiser og tager paa.. og det goer den store han ogsaa, der imod har lille Tom tabt 8g.. men i foelge dyrlaegen var det hvad de faktisk normalt gjorde den foerste dag..

• #6   9. maj 2010 jamen tillykke med hvalpene så kom de jo den 8 maj. var det ikke det jeg skrev. sørg for at have noget pro-kolin i huset det er nok ikke sidste gang de får tynd mave og det er rigtig godt, få noget med hjem, når du skal til dyrlægen.

• #7   9. maj 2010 Tak evi det vil jeg huske.. smiley
    og ja hun gjorde det jo helt efter bogen smiley

• #8   10. maj 2010 det er en bog af Esther Kofod den hedder ''min hund skal have hvalpe''
    den er super , men kan vist ikke købes mere, jeg fandt min i et butik der sælger brugte bøger, der er tabellen i.

• #9   10. maj 2010 Jeg tror heller ikek jeg vil kunne finde den hernede i Holland smiley de saelger ikke saa vildt mange danske boeger smiley

nu har vi en tid her 11.10 ved dyrlaegen og saa faar jeg lige alle 4 kigget igennem.. Freja virker til at have faaet bedre mave nu, men har jo stadig Tom som er lille saa naar han patter saa malker jeg lashes samtidig for at vaere sikker paa han faar noget.. tror nemlig ikke han er helt staerk nok til at faa suget igennem..
    og Ja for at goere alt mere hyggelig saa kunne det godt se ud til lashes har faaet yver betaendelse.. i hvertfald er den ene bagerste pat meget haevet og lidt roed i det.. maelken er dog stadig raadhvid/hvid..

• #10   10. maj 2010 dyrlaegen sagde lashes var fin og at hvalpene var fine, kun lille Tom manglede lidt sul paa kroppen saa fik 2 smaa sproejter med hjem og saa skal jeg lige have malket Lashes saa jeg er sikker paa tom faar noget at spise smiley

• #11   11. maj 2010 Jamen det lyder jo fint alt sammen.

Kommentér på:
tynd mave ved nyefoedte hvalpe..

Annonce