790 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Chihuahua Chihuahua

Jeg går og håber på at få min mand med på at få hund nr. 2 en dag smiley Og jeg har derfor flere racer i tankerne. Men hvis jeg beslutter mig for en chihuahua skal den hvertfald være choko/tan eller hvad den farve hedder.
Hvad skal man være obs på når man kigger på chihuahua? Altså hvad skal forældre dyrene være testet for? Udover patella.
Jeg er så hundeglad, at jeg ville ønske jeg kunne få ham med til at vi skulle have 4 hunde, for vil også gerne have en pomeranian og en mops smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua
  • #1   12. maj 2010 Derudover, hvis man køber en langhåret, skal den egentlig så klippes?
    Er nok mest til en korthåret, og kan man få en som er semi langhåret?

• #3   12. maj 2010 Jeg ville også som Charlotte skriver finde en ordentlig opdrætter hvor hunden har stamtavle og hvor du kan få en god og ordentlig hund fra starten samt god vejledning. Men selvom de er med stamtavle så tjek op på tingene inden du køber hunden, for nogle opdrættere er ikke reelle, ellers har de "falske" stamtavler, så hvis du vil have hjælp er det rigtig fint og skrive til råds herinde. OGSÅ når du har fundet en hvalp du er forelsket i. Der er mange herinde der kan råde dig og fortælle om det kunne være et godt køb eller om du skal holde dig væk (=

• #4   12. maj 2010 Tusind tak for alle rådene. Jeg suger dem til mig smiley
    Det skal være en med stamtavle, da jeg er blevet lidt interesseret i det med at udstille smiley
    Men det er heller ikke lige nu det skal være, skal først lige have manden med på det, og have sparet op til vidunderet.
    Men hvilken race det bliver, ved jeg ikke endnu. Der er så mange! Det er ski svært, synes jeg.

• #5   12. maj 2010 Mette: synes du skal sætte dig godt ind i hvad de forskellige racer kræver, er kendt for af sygdomme og problemer, hvad de har brug for (pelspleje, øjenpleje osv)

Men uanset hvad så kig dig godt for, alle de tre racer du nævner er meget populære og der bliver avlet på alt hvad der ligner..

Men held og lykke med købet (og selvfølgelig overtalelsen af kæresten)

• #6   12. maj 2010 Michelle : Jeg er også meget opmærksom på hvor hvalpene er fra smiley Og hunden skal bestemt ikke bruges som modeikon hos mig. Jeg ved godt det er 3 forskellige racer indenfor deres behov. Men jeg vil ikke bestemme mig for et bestemt race før kæresten er med i det smiley Og når han endelig kommer det, så vælger jeg race, og læser hvad der skal læses smiley
    Jeg er rigtig godt inde i mopsen, for det var meningen det var sådan en race jeg skulle have haft, og var også ude og kigge på en hos en kennel, hvor louis så kom valsende smiley Og så var det jo altså ham jeg var nødt til at eje smiley

• #7   12. maj 2010 Hmm så er jeg lige nød til at spørge: hvis du var ude og kigge på en Mops ved en kennel, hvorfor laver de så også blandingshvalpe?

• #8   12. maj 2010 Michelle : Tænkte nok du ville spørge smiley Vil fra start sige at alle deres dyr er avlgodkendt og har DKK stamtavler.
    Hanner og hunner går hver for sig, og de har aldrig haft blandinger før.
    Deres mops tæve blev sat sammen med en hanmops, hvor parringen lykkedes. Og de regnede med at de ventede et kuld mopse. Men da hvalpene blev født ved kejsersnit kunne de godt se at de 5 af dem ikke var rene mopse, og der blevet derfor taget blodprøve på dem og en cavalier, som de regnede med kunne være faren (efter udseendet). Jeg ved ikke lige hvordan sådan en prøve foregår, men dyrlægen kunne hvertfald udfra flere blodprøve afgøre at de 5 af hvalpene var ½ mops og ½ cavalier, hvor af den sidste hvalp kun havde rene mops gener.

Jeg ved godt i sikkert tænker, ja ja - det kan ikke lade sig gøre, for det var sådan jeg tænkte, men det er altså rigtigt. og jeg har efterfølgende læst på nettet at det godt kan lade sig gøre.

• #9   12. maj 2010 Mette: okay. jo ved godt det godt kan lade sig gøre at der er to fædre til et kuld...
    Undre mig bare over det ikke er blevet opdaget..

• #10   12. maj 2010 Michelle : Nåerh okay, men det anede jeg ikke. Så jeg var også meget undrende. Men ja, de kan ikke selv svare på hvordan det er lykkedes for cavalieren at komme hen til tæven.

Kommentér på:
Chihuahua

Annonce