Hvis hund er det ? Hvis hund er det ?
Hjemme hos os , er det mig og kun mig der ønsker at have hund.
Det betyder ganske enkelt at det er mig der konsekvent ;
lufter , også rigtig motion med hjertekredsløbstræning
træner
plejer
mentalstimulering af hunden med div. opgaver
rydder op efter hunden incl. støvsugning
skifter sengetøj flere gange om ugen da den sover hos mig
køber alt ind til hunden
rejser mig hver gang hunden skal korrigeres
fodre incl. diæt gennemførelse
går til dyrlægen
tager alle beslutninger omkring hunden incl. sundhedsspørgsmål
Ingen tvivl om at min mand elsker Simba og nyder hans selskab , men hvis han skulle deltage i alle disse punkter ville han afgjort ikke have hund.
Jeg er gald for at min mand trods ingen interesse i hunde giver mig mulighed for at leve sammen med hund alligevel.
Jeg tænker tit på , hvad nu hvis min mand under ingen omstændigheder ville have hund i sit hjem , hvad ville jeg så vælge.
hvordan har i det hos jer , er i fælles om alt omkring hunden eller ??
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
min mand er med til at hygge med hundene og hvalpene, han går det halve af turene og træningen af hundene, fx er det ham der har gået til hvalpemotivation med to af hundene og ham der går til agility
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Men sådan var det også sammen med min eks... Det var min beslutning om at ha hunde... Jeg EJER dem helt selv, har købt dem selv, og havde reten til at tage dem med da jeg rejste...
Stod også for alt med gåture, træning, foder, dyrlægeregninger osv.... Og det passer mig perfekt, så bliver det gjort som JEG vil ha det:o)... Og ser det slet ikke som nogen irriterende ting jeg eeeeeeelsker og elskede det:o)
De er det bedste i m it liv mine 2 hundebasser:o)
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.080
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Tror også han nyder de lange gåture med ham, selvom han ikke indrømmer det!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
hjemme, her er alle om hunden.
om det er fodring luftning, eller andet.
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
næ , det der med at indrømme uhadada
Vi er lige flyttet og der er så samtidig ved at blive skiftet tag på huset.
Så nyt sted med fremmede ude foran trigger selvfølgelig Simba i den grad.
Hvad gjorde manden så , han tager dyret med på arbejde , med undskyldning om at det ikke går med det gøèri overfor naboerne "gg"
Gu elsker de da de dyr , de er bare magelighedshundeejer ikk `?
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.052
men alt andet er til deling...
jan 2010
Det ved jeg altså godt , at i deler ALT , i har jo indtil for nylig delt jeres profil herinde "gg" hygesmiler lige lidt for mig selv her tidlig morgen
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
jan 2010
har du fået " lov " til at have mere end en hund ?
det f....... snyd er det snøøøøøft
jan 2010
kæmpe LOL , den har du sgu kringlet fint hva ?
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Han fodrer om morgenen - jeg om aftenen.
Han går morgenturen mens jeg går eftermiddagsturen. Aftensturene er forskellige.
Og så videre
Hemingway var hans første hund(han havde heller aldrig haft kontakt til hunde som barn), så han havde intet begreb om træning og adfærd, men han har syntes det har været interessant at lære, og har også tit spurgt ind til ting han undrede sig over eller ikke forstod.
jul 2007
Jep. For da vi snakkede hund og race, var han helt vild med at få en Napolitiano Matiff. Men da vi kun bor i et ganske alm. hus på de 140 kvm, i to etager+ kælder kan vi jo ikke have så stort skrummel. Så vi blev enige om en OEB ( eller jeg gjorde ) da vi så skulle hente Emma, lå lille Aino tilbage, da hun ikke var solgt. Da denne lille Brindle hvalp, lagde sig over til Jan, puttede sig ned i hans arme, så det eneste man kunne se, var hendes øre. Og så ellers lagde sig til at snorke, var Jan solgt. Og hun røg med hjem :-))) Så ja to OEB istedet for en Napolitiano
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
Min mand går derimod mange ture med dem, hvilket jeg tror han hygger sig med. Han træner også lidt lydighed med den ene, men det er mest på hygge plan derhjemme.
Fodring, dyrlæge, økonomi mm. er vi fælles om.
jan 2010
jamen så passer kiloerne jo også til din mands ønske
2 olde english buldogs må da veje det samme som en Napolitano ikk
maj 2007
Haha Genialt, hvor finder man sådan en mand;o)
jul 2007
jul 2007
Så få du dig en fælles konto med manden
maj 2007
Det er ikke så let når han ikke er der endnu;o))
jul 2007
Ja det ville jeg jo også mene. Men han brokker sig nu over, han skal bukke sig når han skal nusse dem *GG* han er 2 meter høj. Men er det ikke bare sådan med mænd? de skal altid have noget at brokke sig over GG* For er nu ret sikker på, han aldrig ville skille sig af med hans to små piger, frem for selv en Napolitiano
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 51
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Meeeen han er blevet meget gladere for Lia end han selv havde regnet med, så han har overtaget morgen tisseturen i hverdagene hvor han står tidligt op (det er så kun lige ud for at få tisse af), arbejder han udenfor i haven eller stalden, så tager han også hunden med og er jeg syg så tager han automatisk over.
Jeg står dog stadigvæk for 90% af alt hvad der har med Lia at gøre, for ellers havde vi ikke hund. Han er tilgengæld også helt okay med at Lia mener at "mor er den bedste i verden" og at han kun er "næstbedst" for som han selv siger, så ville han ikke have overskud til al den tilbedelse og intensitet.
maj 2007
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 90
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.079
min mand har ingen egentlig interesse i at have hund, og hvis jeg kunne leve uden var han nok helst fri.
men han behandler ham selvfølgelig pænt klapper ham osv.
men det er mig der fodrer, lufter og alt andet
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.585
Manden tager dog over med det praktiske hvis jeg af en eller anden grund ikke kan.
Han holder absolut af dem og ville også gerne have dem. Men de er ikke hans interesse som de er for mig. Derfor deltager han også i støvsugning og opdragelse, men det er mig der har med dem at gøre.
Hvis hund er det ?