919 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hvis hund er det ? Hvis hund er det ?

Hjemme hos os , er det mig og kun mig der ønsker at have hund.
Det betyder ganske enkelt at det er mig der konsekvent ;

lufter , også rigtig motion med hjertekredsløbstræning
træner
plejer
mentalstimulering af hunden med div. opgaver
rydder op efter hunden incl. støvsugning
skifter sengetøj flere gange om ugen da den sover hos mig
køber alt ind til hunden
rejser mig hver gang hunden skal korrigeres
fodre incl. diæt gennemførelse
går til dyrlægen
tager alle beslutninger omkring hunden incl. sundhedsspørgsmål

Ingen tvivl om at min mand elsker Simba og nyder hans selskab , men hvis han skulle deltage i alle disse punkter ville han afgjort ikke have hund.

Jeg er gald for at min mand trods ingen interesse i hunde giver mig mulighed for at leve sammen med hund alligevel.
Jeg tænker tit på , hvad nu hvis min mand under ingen omstændigheder ville have hund i sit hjem , hvad ville jeg så vælge.

hvordan har i det hos jer , er i fælles om alt omkring hunden eller ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis hund er det ?
  • #1   13. maj 2010 det er mig der står for mad og alt omkring opdrættet

min mand er med til at hygge med hundene og hvalpene, han går det halve af turene og træningen af hundene, fx er det ham der har gået til hvalpemotivation med to af hundene og ham der går til agility

• #2   13. maj 2010 Jeg bor selv nu så det er selvfølgelig mig der gør alt..

Men sådan var det også sammen med min eks... Det var min beslutning om at ha hunde... Jeg EJER dem helt selv, har købt dem selv, og havde reten til at tage dem med da jeg rejste...

Stod også for alt med gåture, træning, foder, dyrlægeregninger osv.... Og det passer mig perfekt, så bliver det gjort som JEG vil ha det:o)... Og ser det slet ikke som nogen irriterende ting jeg eeeeeeelsker og elskede det:o)

De er det bedste i m it liv mine 2 hundebasser:o)

• #3   13. maj 2010 Her deler vi alt om hundene (c:

• #5   13. maj 2010 Her er det afgjort også mig der ville have hund. Min mand har få interesser i ham, men elsker ham alligevel :o)
    Tror også han nyder de lange gåture med ham, selvom han ikke indrømmer det!

• #6   13. maj 2010 Her hos mig, er det mig der træner hunden, går til konkurrencer mv.

hjemme, her er alle om hunden.

om det er fodring luftning, eller andet.

• #7   13. maj 2010 Gitte ;

næ , det der med at indrømme uhadada

Vi er lige flyttet og der er så samtidig ved at blive skiftet tag på huset.

Så nyt sted med fremmede ude foran trigger selvfølgelig Simba i den grad.

Hvad gjorde manden så , han tager dyret med på arbejde , med undskyldning om at det ikke går med det gøèri overfor naboerne "gg"

Gu elsker de da de dyr , de er bare magelighedshundeejer ikk `?

• #8   13. maj 2010 Her er vi også fælles om hundene.... dog er det mig der træner med Athos, da michaels skulder pt ikke tillader det...
    men alt andet er til deling...

• #9   13. maj 2010 T . Hysted ;

Det ved jeg altså godt , at i deler ALT , i har jo indtil for nylig delt jeres profil herinde "gg" hygesmiler lige lidt for mig selv her tidlig morgen

• #10   13. maj 2010 Herhjemme var det også mig, der ville have hund. Men efter ankomst af tøserne, blev manden også solgt. Så¨herhjemme deles vi om det. Og han nyder dem i fulde drag smiley

• #11   13. maj 2010 Ina ;

har du fået " lov " til at have mere end en hund ?

det f....... snyd er det snøøøøøft

• #12   13. maj 2010 Charlotte Snob :

kæmpe LOL , den har du sgu kringlet fint hva ?

• #13   13. maj 2010 Vi deler alt omkring hunden herhjemme. Jeg har nok den dybeste interesse hvad genetik, adfærd, træning og den slags angår, men tilgengæld elsker han bare helt generelt at have hund, og lege og pjatte.

Han fodrer om morgenen - jeg om aftenen.
    Han går morgenturen mens jeg går eftermiddagsturen. Aftensturene er forskellige.

Og så videre smiley

Hemingway var hans første hund(han havde heller aldrig haft kontakt til hunde som barn), så han havde intet begreb om træning og adfærd, men han har syntes det har været interessant at lære, og har også tit spurgt ind til ting han undrede sig over eller ikke forstod.

• #14   13. maj 2010 Simba:

Jep. For da vi snakkede hund og race, var han helt vild med at få en Napolitiano Matiff. Men da vi kun bor i et ganske alm. hus på de 140 kvm, i to etager+ kælder kan vi jo ikke have så stort skrummel. Så vi blev enige om en OEB ( eller jeg gjorde ) da vi så skulle hente Emma, lå lille Aino tilbage, da hun ikke var solgt. Da denne lille Brindle hvalp, lagde sig over til Jan, puttede sig ned i hans arme, så det eneste man kunne se, var hendes øre. Og så ellers lagde sig til at snorke, var Jan solgt. Og hun røg med hjem :-))) Så ja to OEB istedet for en Napolitiano smiley

• #15   13. maj 2010 Hjemme hos os er det mig der går til konkurrence og træner med dem (agility)
    Min mand går derimod mange ture med dem, hvilket jeg tror han hygger sig med. Han træner også lidt lydighed med den ene, men det er mest på hygge plan derhjemme.
    Fodring, dyrlæge, økonomi mm. er vi fælles om.

• #16   13. maj 2010 Ina :

jamen så passer kiloerne jo også til din mands ønske

2 olde english buldogs må da veje det samme som en Napolitano ikk

• #17   13. maj 2010 Charlotte, snob,
    Haha Genialt, hvor finder man sådan en mand;o)

• #19   13. maj 2010 Herhjemmeer det vel os begge der betaler til hundene, da vi har fælles konto :-)) men da manden tjener mest, er det også % mæssig, flest af hans penge der går til dyr/regninger :-))

• #20   13. maj 2010 Fru:

Så få du dig en fælles konto med manden smiley

• #21   13. maj 2010 Ina,
    Det er ikke så let når han ikke er der endnu;o))

• #22   13. maj 2010 Simba:

Ja det ville jeg jo også mene. Men han brokker sig nu over, han skal bukke sig når han skal nusse dem *GG* han er 2 meter høj. Men er det ikke bare sådan med mænd? de skal altid have noget at brokke sig over GG* For er nu ret sikker på, han aldrig ville skille sig af med hans to små piger, frem for selv en Napolitiano smiley

• #23   13. maj 2010 Vi er fælles om det hele smiley

• #24   13. maj 2010 Lia er min hund og vores udgangspunkt har nok været lidt ligesom jeres. Da min mand og jeg mødte hinanden brød han sig overhovedet ikke om hunde og det tog 5 år inden han mente at han var klar til at få hund. Var han aldrig blevet klar, så havde vi aldrig fået hund.

Meeeen han er blevet meget gladere for Lia end han selv havde regnet med, så han har overtaget morgen tisseturen i hverdagene hvor han står tidligt op (det er så kun lige ud for at få tisse af), arbejder han udenfor i haven eller stalden, så tager han også hunden med og er jeg syg så tager han automatisk over.

Jeg står dog stadigvæk for 90% af alt hvad der har med Lia at gøre, for ellers havde vi ikke hund. Han er tilgengæld også helt okay med at Lia mener at "mor er den bedste i verden" og at han kun er "næstbedst" for som han selv siger, så ville han ikke have overskud til al den tilbedelse og intensitet. smiley

• #25   13. maj 2010 Hehe Charlotte, ja men så har du da også været tidlig ude.... Ja måske skulle man tage til nogle fester på universitetet;o)))... Eller måske få sin helt egen dyrlægemand, det ville ikke være dårligt da:o)

• #26   13. maj 2010 Hehe sad faktisk i går og tænkte på nøjagtig det samme...Har ikke lige læst hele tråden, herhjemme var det også mig der ville have hund (min kæreste er kattemenneske og fuldstændig ligeglad med hunde) og derfor er det også mig der står for ALT der har med hunden at gøre.... Han er glad for den og vil gerne kæle og lege med den ind imellem, men han vil absolut intet ansvar have for den... Det var aftalen, da han indvilligede i at give mig en hund i julegave, at jeg og kun jeg tog mig af den.... Og det er nu også fint nok... Jeg har en fantastisk hund jeg ikke ville leve uden.... Men må da indrømme at det nogle gange kunne være rart at man var lidt mere fælles om det smiley

• #27   13. maj 2010 Hjemme hos os er manden RIGTIG god til at hjælpe med hundene. Det er mig der har anskaffet dem, og mig der har ville have "så mange". Det er mig der betaler de fleste udgifter på dem, og også mig der har betalt dem. Men han går også ture med dem, nusser med dem, plejer dem, kører til dyrlæge hvis jeg ikke er hjemme til det, rydder op efter dem, tager dem i bad ooosv.. Så alt i alt er han en rigtig god hjælp! smiley

• #28   13. maj 2010 her er det også mig der har hund.
    min mand har ingen egentlig interesse i at have hund, og hvis jeg kunne leve uden var han nok helst fri.
    men han behandler ham selvfølgelig pænt klapper ham osv.
    men det er mig der fodrer, lufter og alt andet

• #29   13. maj 2010 Vi har det meget som hos dig. Hundene er vores, men det er mig der står for aktivering, ture , træning, fodring, dyrlæge osv.

Manden tager dog over med det praktiske hvis jeg af en eller anden grund ikke kan.

Han holder absolut af dem og ville også gerne have dem. Men de er ikke hans interesse som de er for mig. Derfor deltager han også i støvsugning og opdragelse, men det er mig der har med dem at gøre.

Kommentér på:
Hvis hund er det ?

Annonce