{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

øh hvad gør man så ? {{forumTopicSubject}}

havde en lidt underlig oplevelse i weekenden. var på kræmmermarked og havde et par gravhunde med i snor. de går pænt men vil da meget gerne hilse på folk, så de opsøger gerne andre mennesker. vi gik over en foholdsvis stor åben plads og imod os kom en familie(anden etnisk baggrund tørklæde og meget lang frakke) med 2 børn løbende omkring og moderen havde en siddende i barnevognen. Så sker der jo selvfølgelig det at gravhundene synes det er fedt at de unger løber og gravhundene sætter jo i hop fremad for at være med. dette udløser vilde hyl og skrig fra både unger og moderen bliver så panisk over at hundene er kommet tæt på hende (ca 5m fra) at hun vælter klapvognen. Sikke en skideballe jeg fik, tror jeg da, da konen og hendes mand absolut ikke talte dansk. han begyndte at følge efter os og begynder at sparke ud efter hundene, så bliver jeg sur og tager mig sammen og går imod ham med hundene for at spørge ham hvad han har gang i og det får ham til at flejne helt ud!
Er der nogen af jer der har været ude for det samme og hvad ville i gøre i en sådan situation.
Jeg er da godt klar over at nogle udlændinge ikke lige er forgabt i hunde, men man burde da tro at de i deres dansk undervisning havde fået fortalt at hunde her i dk er vaccineret og ikke er farlige for mennesker på den måde. Er det mangel på integration eller hvad ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øh hvad gør man så ?
  • #1   14. maj 2010 Mange udlændinge er direkte bange for hunde, store som små, så måske manden har følt sig ekstra presset da du vælger at gå frem mod ham ?

Folk der er bange for hunde eller andre ting, tænker desværre ikke altid lige klart

• #2   14. maj 2010 Kiyoh kan godt fint på lige at vende sig om og snuse efter folk når vi går tur, der var en kvinde i 30'erne vil jeg tro (også anden etnisk baggrund, med tørklæde osv.) Han snuste så lige engang efter hende (han rørte hende overhovedet ikke!) Så råbte hun bare: "Hvad fanden? Kan du så tage og styre din lortehund!" og gik derefter videre. Jeg ville have sagt noget igen, men var i fuldkommen chok over at en kvinde i 30'erne kunne finde på at tale sådan til mig, selvom han ikke rørte hende! :-S

Jeg oplever tit at dem herude kigger ondt på mine hunde og jeg, og trækker deres barn væk fra :-S Nu har jeg altså to chi blandinger, jeg tør da ikke tænke på hvordan de ville reagere hvis jeg gik med en Amstaff? :-S

• #4   14. maj 2010 Jeg har ikke oplevet noget lignende, men har jeg set en kvinde fra mellemøsten blive meget bange for en hund og panisk sørgede for at skabe afstand mellem den og sig selv og børnene. Det er fair nok og det bør man respektere. Jeg tror ikke det så meget er mangel på integration som det måske er dels den mentalitet man er opvokset med og dels personlig erfaring.

Har man en gang set et barn blive flået i stykker af gadehunde, så kan man sikkert få forklaret 100 gange at hundene på gaden i Danmark ikke gør noget uden at det ændre på ens syn om hvorvidt en fremmed hund skal nærme sig ens barn eller ej.

Mandens reaktion i dit tilfælde er så absolut heller ikke acceptabel. Jeg er sikker på at hele familien reagerede så voldsomt fordi de blev bange, men her er det så at integrationen spiller ind: at man bliver nødt til at forholde sig til de omgivelser man er i.

Det handler som altid om gensidig hensyntagen og respekt.

Hvordan jeg ville have reageret...hmmm...nu går jeg ud fra at du ikke lod hundene løbe hen til børnene, så man kan vel ikke reagere meget anderledes end at holde hundene tæt til sig og med sit kropssprog tydeligt vise at man har styr på dem. Jeg ville ikke finde mig i at blive overfuset eller at han sparker ud efter min hund, så jeg ville sandsynligvis have reageret ligesom dig, men måske lige have placeret mig mellem mand og hund inden han fik svar på tiltale.

• #5   14. maj 2010 Vil sige jeg har oplevet det samme med danskere mange gange selvom mine hunde heller ikke har rørt eller været i nærheden af dem. Men tror det bunder i at de er bange for hunde tit der hvor de kommer fra pusser militær og politi jo bare hundene på dem. Ved min svigerfar (fra bosnien) selv har haft en lille hund da de boede i bosnien men han er meget bange for vores schæfer da han netop har oplevet at militæret har fået hundene til at angribe folk og han selv har været tæt på. Han kan dog godt lide mindre hunde

• #6   14. maj 2010 Mange udlændige er opvoksede med at hunde er vogtende og bider fra sig og / eller at hunde er urene, mener jeg.

De har et helt andet forhold til hunde end vi har.

Og når man først er ekstrem angst for noget eller nogen så kræver det utroligt meget at komme af med den angst.

• #7   14. maj 2010 Hvor jeg bor er der mange udlændinge børn og de er meget bange for hunde og det første de altid spørger er om hunden bider og meget ofte når jeg siger nej spørger de om det er en sød hund hvorefter jeg svare ja også vil de gerne hilse på hende og børnene får en kæmpe succes med at hilse på hende og nogle af dem giver hende godbidder som de kaster ned på jorden til hende ; )

Hvorefter jeg fortæller børnene at de er meget dygtige eller hvad jeg nu lige finder på af positiv forstækning til børnene og troldepus hun syntes børn er lige sagen og vil gerne møsse dem hvis dun kan komme afsted med det ; )

• #8   14. maj 2010 Det er også ok at de er bange for dem. Men så skal de lade være med at råbe og skrige af os. jeg har også oplevet det flere gange, hvor de siger" se så at fjerne de lortehunde" eller "skal jeg sparke din hund".
    Så flejner jeg totalt ud, for de kan bare gå uden om uden at sige noget. Vi lader jo trods alt ikke hundene fare hen til folk der er bange

• #9   14. maj 2010 Kan godt forstå at nogle mennesker er bange for hunde, det skal da respekteres hvis de på ingen måde vil gå med til at vænne sig af med frygten. MEN Hold da kæft nogle idioter!.. havde han prøvet at sparke ud efter mine hunde så havde jeg helt sikkert sprunget på ham. Hvor dumt det så end er. Men sådan en nar ville gøre sig fortjent til at par flade!

• #10   14. maj 2010 En af mine bekendte - som har anden etnisk baggrund - har forklaret mig, at det ikke er ualmindeligt at folk i hans land (storbyerne) havde hunde og et normalt forhold til disse, mens hans landsmænd som boede ude i de meget små samfund, kun kendte til løse & halvvilde hunde og deraf angsten.

Når jeg kommer med mine hunde og der er enten børn eller voksne, der begynder at hyle/være urolige, så siger jeg som oftest til dem, at de skal bare stå stille og roligt - hundene vil ikke gøre dem inoget og jeg har dem i snor.

"miraklet" tit - vi kommer forbi hinanden uden at nogen får en dårlig oplevelse ud af det:-)

• #11   14. maj 2010 Hvis der var en der sparkede ud efter Felix ville jeg med det samme kæfte op og spørger ham om Hva' fanden han havde gang... og det ligegyldigt om de er bange for ham! Så længe jeg har min hund i snor og han ikke udviser nogen trussel for nogen har han ikke ret til det! Og det er ligegyldigt om det er en dansker eller hvor personen kommer fra. Var ude for en der gjorde det efter Felix da jeg var i roskilde og han fik et chok da jeg højt talende spurgte ham om Hva' fanden han havde gang i. Tror ikk han havde regnet med at Jeg ville sige ham imod.

• #13   14. maj 2010 Det handler om at muslimer opfatter hunde som urene eller det mener Allah ihvetfald. Hvis de bliver berørt af en hund, er de urene og må derfor ikke bede til Allah. De skal vaske sig før de beder og være rene.

• #14   14. maj 2010 (link fjernet)

• #15   14. maj 2010 jeg er lige glad med at de synes hunde er urne, det er deres problem.
    men de skal ikke råbe grimme ting og sparke efter hundene.
    For så kan de for min skyld rejse hjem igen

• #16   14. maj 2010 Jeg har faktisk heller aldrig oplevet en indvandrer der ikke var bange for hunde.
    Min bror havde engang en indvandrerven der var en "hård nød", og han turde ikke gå ud af sin bil da han så vores dansk svenske gårdhund smiley
    Her i onsdag var vi inde i byen og købe slik, og Milo er altid med derinde.
    Den unge ekspedient - også indvandrer - ville gerne snakke med ham, så vi satte os på hug. Det gik fint indtil Milo snuste til ham, eller forsøgte at hoppe op, "bare han ikke æder mig" - min lille hund på 8 kg hehe.
    Jeg forklarede ham så en masse om dæmpede signaler som Milo sendte afsted i massevis, og det hjalp.
    Jeg tror bare ikke de ved nok om det.
    Men råbte nogle af mig eller min hund, ville jeg flejne helt ud.
    Sparkede nogen ud efter ham, så havde jeg nok gjort noget meget grimt.
    Vi skal være her alle sammen og kan de ikke opfører sig ordentlig, må de blive hjemme.

• #17   14. maj 2010 De er sgu ikke rigtig kloge, jeg var gået total amok hvis en perle (eller hvilken som helst anden) begyndte at sparke ud efter min hund, så forstår dig godt smiley

Kommentér på:
øh hvad gør man så ?

Annonce