18. sep 2007 Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.242
øh hvad gør man så ? {{forumTopicSubject}}
havde en lidt underlig oplevelse i weekenden. var på kræmmermarked og havde et par gravhunde med i snor. de går pænt men vil da meget gerne hilse på folk, så de opsøger gerne andre mennesker. vi gik over en foholdsvis stor åben plads og imod os kom en familie(anden etnisk baggrund tørklæde og meget lang frakke) med 2 børn løbende omkring og moderen havde en siddende i barnevognen. Så sker der jo selvfølgelig det at gravhundene synes det er fedt at de unger løber og gravhundene sætter jo i hop fremad for at være med. dette udløser vilde hyl og skrig fra både unger og moderen bliver så panisk over at hundene er kommet tæt på hende (ca 5m fra) at hun vælter klapvognen. Sikke en skideballe jeg fik, tror jeg da, da konen og hendes mand absolut ikke talte dansk. han begyndte at følge efter os og begynder at sparke ud efter hundene, så bliver jeg sur og tager mig sammen og går imod ham med hundene for at spørge ham hvad han har gang i og det får ham til at flejne helt ud!
Er der nogen af jer der har været ude for det samme og hvad ville i gøre i en sådan situation.
Jeg er da godt klar over at nogle udlændinge ikke lige er forgabt i hunde, men man burde da tro at de i deres dansk undervisning havde fået fortalt at hunde her i dk er vaccineret og ikke er farlige for mennesker på den måde. Er det mangel på integration eller hvad ?
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Folk der er bange for hunde eller andre ting, tænker desværre ikke altid lige klart
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Jeg oplever tit at dem herude kigger ondt på mine hunde og jeg, og trækker deres barn væk fra :-S Nu har jeg altså to chi blandinger, jeg tør da ikke tænke på hvordan de ville reagere hvis jeg gik med en Amstaff? :-S
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
Har man en gang set et barn blive flået i stykker af gadehunde, så kan man sikkert få forklaret 100 gange at hundene på gaden i Danmark ikke gør noget uden at det ændre på ens syn om hvorvidt en fremmed hund skal nærme sig ens barn eller ej.
Mandens reaktion i dit tilfælde er så absolut heller ikke acceptabel. Jeg er sikker på at hele familien reagerede så voldsomt fordi de blev bange, men her er det så at integrationen spiller ind: at man bliver nødt til at forholde sig til de omgivelser man er i.
Det handler som altid om gensidig hensyntagen og respekt.
Hvordan jeg ville have reageret...hmmm...nu går jeg ud fra at du ikke lod hundene løbe hen til børnene, så man kan vel ikke reagere meget anderledes end at holde hundene tæt til sig og med sit kropssprog tydeligt vise at man har styr på dem. Jeg ville ikke finde mig i at blive overfuset eller at han sparker ud efter min hund, så jeg ville sandsynligvis have reageret ligesom dig, men måske lige have placeret mig mellem mand og hund inden han fik svar på tiltale.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.196
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
De har et helt andet forhold til hunde end vi har.
Og når man først er ekstrem angst for noget eller nogen så kræver det utroligt meget at komme af med den angst.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Hvorefter jeg fortæller børnene at de er meget dygtige eller hvad jeg nu lige finder på af positiv forstækning til børnene og troldepus hun syntes børn er lige sagen og vil gerne møsse dem hvis dun kan komme afsted med det ; )
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Så flejner jeg totalt ud, for de kan bare gå uden om uden at sige noget. Vi lader jo trods alt ikke hundene fare hen til folk der er bange
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.804
Når jeg kommer med mine hunde og der er enten børn eller voksne, der begynder at hyle/være urolige, så siger jeg som oftest til dem, at de skal bare stå stille og roligt - hundene vil ikke gøre dem inoget og jeg har dem i snor.
"miraklet" tit - vi kommer forbi hinanden uden at nogen får en dårlig oplevelse ud af det:-)
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.599
dec 2008
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 996
dec 2008
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
men de skal ikke råbe grimme ting og sparke efter hundene.
For så kan de for min skyld rejse hjem igen
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.739
Min bror havde engang en indvandrerven der var en "hård nød", og han turde ikke gå ud af sin bil da han så vores dansk svenske gårdhund
Her i onsdag var vi inde i byen og købe slik, og Milo er altid med derinde.
Den unge ekspedient - også indvandrer - ville gerne snakke med ham, så vi satte os på hug. Det gik fint indtil Milo snuste til ham, eller forsøgte at hoppe op, "bare han ikke æder mig" - min lille hund på 8 kg hehe.
Jeg forklarede ham så en masse om dæmpede signaler som Milo sendte afsted i massevis, og det hjalp.
Jeg tror bare ikke de ved nok om det.
Men råbte nogle af mig eller min hund, ville jeg flejne helt ud.
Sparkede nogen ud efter ham, så havde jeg nok gjort noget meget grimt.
Vi skal være her alle sammen og kan de ikke opfører sig ordentlig, må de blive hjemme.
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
øh hvad gør man så ?