{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

BRUG NU POSEN!!! {{forumTopicSubject}}

Vi bor i et dejligt hus med en dejlig have.
Men indenfor den sidste mdr. har der ligget små lorte på mit fortorv. Det er bare så klamt.
igår fik jeg ordnet hele jorden langs hækken udenfor så der ser pænt ud. Så kommer jeg ud idag og der ligger to lorte igen.
Det er bare så irreterende. BUG DOG POSEN!!
Der er bare nogen som er ligeglad desværre.

Håber jeg opdager personen en en dag!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BRUG NU POSEN!!!
  • #1   14. maj 2010 Elen - er det rigtigt ?

• #2   14. maj 2010 ifølge loven er det faktisk ikk ejeren af hunden der skal samle op, men ejeren af grunden hvor hunden besørger smiley - selvom jeg godt kan følge dig hehe

• #3   14. maj 2010 ja men så kan jeg finde ud af vhor personen bor. og så kan jeg samle alle lorte i min have til en stor pose og spræde den over personen fortov smiley

Ja ved at det er mit ansvar at der skal være rydeligt, og jeg samler det skam også op.

Og når man kigger rundt omkring på vejene så er det som regel der hvor der er grimt og ikke velholdt at der ligger lorte. Og mit sted er skam velholdt og pænt...

• #4   14. maj 2010 catrine:
    Har aldrig hørt om den lov. Det var sgu da en mærkelig lov!!

• #5   14. maj 2010 Men derfor kan man jo godt råbe af de folk der ikke samler op smiley
    Vi er heldigvis ikke SÅ plaget af det, men der ligger også bæ på vores lille græsstykke ved fortorvet.
    Jeg fatter ikke hvor svært det kan være at samle op.
    Selv i dag da vi var på Stige Ø (kæmpe kæmpe naturområde) samlede jeg op.

• #6   14. maj 2010 man kan da ikke bare være ligeglad

• #8   14. maj 2010 mærkeligt, men sandt smiley

• #9   14. maj 2010 Hvad med at sætte et skilt op om at man skal samle op?
    Hvor mine forældre bor er der mange som har sat stilte op (en hund som sidder og prutter hvor der står ''HUSK AT SAMLE OP'' på).. Måske det hjælper i din situation?
    Ellers kan du lave et stativ med prutte-poser udefor dit hus, ligesom de har flere steder i KBH.. Så har de ihvertfald INGEN undskyldninger for at lave være med at samle op. Selvom det selvfølgelig ikke burde være dig der skulle sørge for dét.. : )
    Møg irriterende at folk slet ingen pli har!

• #11   14. maj 2010 Fatter heller ik hvorfor folk ik kan samle op efter deres hunde, vi har altid poser med. Selv når jeg har barnevognen med også, der hænger sådan en beholder med poser på barnevognen. Så er der ik undskyldninger for ik at samle op, men sådan er der mange der ik har det.

• #12   14. maj 2010 der er jo det der gå væk hund/kat og det der skilt hvor hunden prutter er der ved en have og mine hunde vover ikke en gang at lette ben på det velplejet stykke jord mener også de sprayer det der gå væk hund på stykket engang imellem, hvertfald et eller andet mine kræ bryder sig i hvertfald ikke om det stykke udefor den have!

• #13   14. maj 2010 Meto - Ej hvor respektløst at folk stadig ikke viser hensyn, og endda lader hunden prutte lige ved skiltet! Hmm.. Ja så kan jeg godt forstå du brokkede dig. : ))
    Men som husejer er der jo normalt ikke rigtig nogen at klage til, og så ville jeg dælme gerne sætte nogle poser ud på gaden for at slippe for andre hundes lort! *GG*
    Og ellers ville jeg gemme mig i busken og holde øje med hvem synderen er ;D

• #14   14. maj 2010 jeg kan altså også blive rigtig træt af det!
    heldigvis har jeg ikke have men på fortorvet og på vores lufte græsplæne samler de færreste ikke op selvom vi har de der stativer med gratis høm høm poser alle vejne!

det kun i vores ene park der stor set aldrig ligger lorte.

kan godt forstå du bliver irriteret især når det jo er din grund.

• #15   14. maj 2010 Ann-Sophie:
    dem som ikke samler op er jo netop dem der er fuldstændig ligeglade og så kan du sætte alle de skilte og poser op du vil.. Det hjælper ikke på det tror jeg...
    Jeg synes også det er uacceptabelt at man ikke samler op hvis hunden skider på en andens grund, men der kan jo altså være årsager til dette.. Må indrømme jeg en enkelt gang ikke har samlet op, men det var fordi der var gået hul i posen jeg havde med.... Jeg synes bare generelt at loven burde laves om så det er hundeejerens ansvar at samle op.... Men der er sikkert nogle der vil sige at "folk kan da bare lade være med at vælge at bo steder hvor man kan gå forbi med sin hund".... Sådanne mennesker findes der jo desværre rundt omkring... smiley

• #16   14. maj 2010 Jeg råber gerne af dem der ik samler op på gaden, også fordi folk kigger altid på mine når de laver. Og tænker samler hun nu op efter dem... Hader når man får de blikke, især når man nu sameler op efter sine hunde hver gang.

• #17   14. maj 2010 Ja det er en mærkelig lov. Fatter ikke folk kan få sig til at efterlade lort midt på et fortov eller i andres haver.
    Jeg boede før i et rækkehuskvarter, hvor vores have vente ud mod en lille sti med rækkehuse overfor også.
    Kvinden der boede overfor os var en dag ude med hunden og den valgte så at skide i vores have.
    Vi stod lige indenfor i havedøren og da hun bare begyndte at gå videre bankede vi på og råbte om hun ikke havde glemt noget, men hun skyndte sig bare videre.
    Kan ikke forstå hvorfor hun ikke lige gik ind igen efter en pose....
    Men samlede da pænt op og satte posen udenfor hendes dør.
    Det skete aldrig igen:)
    Men det var også den slags kvartere hvor hundene sked overalt, alle de grønne områder var fyldt, virkelig klamt, man kan sku godt forstår at folk ikke vil have hunde i deres boligselskaber mange steder.

• #18   14. maj 2010 La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig! !: godt gjort. Men sådan et kvarter bor vi tildels også i, "SKIDE" trælst for at sige det mildt især når man har hund. Folk mistænker en med det samme. Der er en ældre mand herude på sådan en 3 hjulet el-scooter, han har en berner sennen. Den kan som sagt lave nogle store lorte, han samler ikke op. Måske folk godt ka forstå det, når han har sådan en scooter... Men så ham en dag oppe på en stige og rense tagrender, så er det li man tænker sit.

• #19   14. maj 2010 Jeg har tit gået og tænkt på om den slags hundeejere har børn... Små børn der skider i bleen, får de også lov bare at gå rundt med den der lorteble indtil der kommer andre og skifter den?!?!
    Vælger man at have hund vælger man dermed også de dårlige sider der er ved det og man må sgu tage sit ansvar altså....

• #20   14. maj 2010 Maria: enig...

• #21   14. maj 2010 ***Eddie og Jackie*** elsker jer vapser. M
    Ja det er så dejligt at stå og samle op og der ligger 20 andre lorte omkring en, puha, alle de gange jeg råbte efter folk derude om at samle op eller om de ville låne en pose...kunne bare ikke lade være smiley
    Men det var også ekstremt derude, også med løse hunde, tror vi havde 16 "overfald" de første 2 måneder og så holdte jeg op med at tælle.

~ Maria og Balto ~ Tja hende her havde da datteren med på turen også så det er da et godt forbillede da smiley

• #22   14. maj 2010 La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig! !: ja det er sku utroligt, hva folk slipper afsted med.

• #23   14. maj 2010 Sådan er det også her, der ligger de på stribe.
    Jeg venter helt ærligt bare på at tage en person i det, og så smide en i en pose og så i deres postkasse!
    Jeg ved hvem det er, og jeg ved at han ikke samler op, flere har nævnt det er ham, jeg har endnu bare ikke taget ham i det, grr. :S

• #25   15. maj 2010 Jeg synes det er så ulækkert at folk ikke samler op!
    vi har en grøn legeplads tæt på hvor folk lufter deres hunde hvor der er nogle der IKKE samler op! Det forstår jeg ikke!
    Der er BØRN der leger der?! :s

Prøver altid at huske posen, men HVIS det nu sker at jeg glemmer den, smutter jeg op og henter den og går tilbage og samler den op..

Kommentér på:
BRUG NU POSEN!!!

Annonce