{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

hjælp, til klipning af klør! {{forumTopicSubject}}

hej derude, jeg har det lille problem at min hun slet ikke er vild med at få klippet klør, ja altså bare hun ser saksen så er hun skredet.

hun starter med at slikke og blive lidt vild i det, men sys jeg kan mærke på hende at hvis vi bliver ved så vil hun bide.

hvad gør i andre der har besvær med klipningen?

har prøvet at snakke med min dyrlæge og sys bare godt jeg vil spare de 1000+ som det vil komme til at koste, såfrem der er en anden udvej!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp, til klipning af klør!
  • #1   17. maj 2010 Har du ikke en der kan hjælpe? Stil hende op på et bord og den ene snakker bare med hende men den anden langsomt nusser ben og fødder. Det er ikke sikkert i kan klippe de første gange, men bare vænne hende til at blive berørt på den måde. tag benene som man gør på en hest, altså bagud.

  • #2   17. maj 2010 1000 ??

    Det var godt nok en dyr omgang ....

    Nico hader det, reagere som du beskriver, og han har bidt mig en gang ved dylægen, så sidst kløerne trængte tog vi ned til sygeplejeskerne på dyrehospitalet, og de lokkede med godbidder og snak, men men men, vi kan jo ikke bruge hele dagen dernede, og Nico lod sig ikke lige lokke, så på med en mundkurv, en til at holde og en til at klippe...
    Han hadede det, men han fik masser af godbidder og klap bagefter, og så går der ihvertfald et års tid igen ....


  • #3   17. maj 2010 Vi har måtte sande at vi ikke selv kan klippe neglene på vores og hun kommer hos en hundefrisør som gør det.

    De tager omkring 50-75kr pr gang.

    Hvorfor kommer det til at koste så meget hos dyrlægen?

    Vil de da ligge hende i narkose/sederet eller...?

    Hos min dyrlæge tager de 50 pr gang og hvis hunden bidder skal den have mundkurv på hvilket IKKE er min kop te.


  • #5   17. maj 2010 Betina * Nico *:

    Et helt år imellem hver negleklipning, hold da helt op de vokser godt nok langsomt her ska vi afsted en gang om måneden


  • #6   17. maj 2010 jeg kan heller ikke lokke prøvede igår med en snickes, (ved godt hun ikke skal have den men hun var meget facineret af den) men lige så snart jeg tager fat i hendes fod så skrider hun,
    jeg kan heller ikke lave den som hesten, også underligt for kan godt file hendes negle (sku bare prøve for lige at se og det sagde hun ikke noget til der røg hun bare helt om på maven!

    jeg vil nødig udsætte hende for noget hvor jeg risikere at hun bider både for hendes skyld men også min egen.

    nogen der har prøvet at dækket hovedet til når det skal gøres?


  • #7   17. maj 2010 Hvis det koster 1000 ved jeres dyrlæge, ville jeg kraftigt overveje at skifte dyrlæge.
    Når Bine er til sundhedstjek/vaccination 1 gang om året giver vi ca. 500 og det er inkl. vacc., sundhedstjek + klip af kløer.
    Vores hundetræner får ofte klippet kløerne på deres hunde, da de ikke går ret meget på asfalt/fortov, og de giver omkring 50 kr. for klip af kløer.
    Så prøv evt. at ringe runde til forskellige dyrlæger i området, hør hvad de tager for det og forklar dem problemet - de fleste er efte meget villige til at hjælpe.


  • #8   17. maj 2010 det var fordi det så vil være med bedøvelse da jeg sys det er synd andet hvis det skal foregå dernede, da hun stresser helt vild. og desuden kunne dyrlægen heller ikke sidst vi var der da hun reagerede på den måde.

  • #9   17. maj 2010 Kan det så ikke være jeres saks hun er bange for? Hvis du sagtens kan få lov til at file kunne det jo godt virke sådan. Prøv at køb en ny og start så med bare at hygge på gulvet med hunden og pil godt ved poter og ben og giv masser af godbidder. på et tidspunkt vil hun være tryg ved at du har fat i foden, nu kan du så tage saksen frem. I starten kan du nøjes med at røre en enkelt negl med saksen for til sidst at tage en enkelt negl af gangen osv. langsom opbygning.

  • #10   17. maj 2010 tror nu heller ikke ginga har behov for at få klippet negle så tit har kun klippet 6 negle på hende da hun var en 8 md tror jeg og det er ikke fordi de er vild lange men dyrlægen sagde sidst at de lige trængte lidt, plus 2 af hendes klør sidder jo oppe på siden og de skal tages men ikke engang dem kan vi få!

  • #12   17. maj 2010 det tror jeg ikke da der var en i fredags der vil prøve at re hende med en super god hunde børste men hun turde ikke fordi hun troede den var til hendes klør, og har prøvet igår med mine forældres som er helt anderledes og det er det samme!

  • #14   17. maj 2010 Måske vokser hans negle langsomt, måske bliver de bare slidt....
    Han bliver 3 år nu her, og sidst de blev klippet var da han alligevel var i narkose, og der var han nok knap 2 år, så jo, en gang om året, og de sagde de ikke engang var særlig lange denne gang heller, så måske slides de bare ....
    Men han går også altid "på tæer" ved ikk om det ligger til racen ?? smiley


  • #16   17. maj 2010 hmm kunne godt være det hjalp.

    men hvis nu tror i så at det vil hjælpe med en anden dyrlæge?
    hun kan ikke lide at være dernede hvor vi er nu da hun blev efterladt dernede da hun skulle stereliseres, så kan det måske være hun slapper mere af hvis vi skifter? for før kunne hun godt lide at være dernede!


  • #17   17. maj 2010 Jeg må indrømme, at jeg ville have virkelig svært ved at acceptere, hvis vi ikke kunne klippe negle på vores egne hunde. Det er for mig en helt igennem naturlig del af at vænne hvalpe til at blive håndteret fra starten af, så man resten af livet kan klippe negle, rense ører, fjerne tæger, fjerne torne/splinter, dryppe øjen osv.

    Det er virkelig noget jeg vægter højt, og med den størrelse vores har, så skal de altså forholde sig i ro, så jeg kan gør det alene, hvis der er behov for det.

    Så jeg må indrømme at jeg slet ikke ville overveje at lade dyrlægen gøre det, hverken med eller uden narkose. Jeg ville starte helt fra bunden af (som med en hvalp) og starte med bare at vænne hende til, at det er ok, at I piller ved poter/negle mv., mens hun forholde sig i ro. Derefter ville jeg tage saksen frem, mens jeg nussede, men ikke bruge den. Derefter ville jeg røre kløerne med saksen uden at klippe - osv. osv.

    Det kan godt være det ville tage adskillige uger, før jeg kunne klippe bare den første negl, men hvis man så kan gøre det selv resten at hundens liv, så er det vel godt givet ud?


  • #19   17. maj 2010 Jeg ved ikke om jeg kan klippe negle på mine, men jeg tror det. De finder sig i alt miligt andet. Jeg er i den heldige situation at mine hunde selv slider neglene.

  • #20   17. maj 2010 Vores hund havde i forbindelse med at han var skadet og skulle have klippet klør en rigtig dårlig oplevelse, der resulterede i, at klipningen var angstfuld for ham og fuldstændig umulig for os at udføre.

    Vi brugte nogle måneder på at klikke os frem til at hunden igen kan få klippet klør og det går fremragende.

    Så det vil jeg bestemt anbefale dig - klikkeren er fremragende til den slags.

    Vores hund bliver ikke tvunget overhovedet, men derimod motiveret til at ligge stille uden at jeg overhovedet rør andet end den ene tå, der skal klippes negl på...


  • #21   17. maj 2010 har lige sendt dig en besked, og du er velkommen til at kigge ned forbi..

    Om ikke andet så kan jeg få lov til at nusse lidt med hende, og forkæle hende med nogle lækre guffer....


  • #22   17. maj 2010 det er rigtig nok, ved heller ikke hvad der er gået galt!

    jeg har kun haft hende fra hun var 5 md så inden da har der ikke været nogen træning af den art, men som jeg skrev lidt længere oppe så var der faktisk ikke nogen problemer den første gang jeg skulle klippe hun lå bare og kiggede og da jeg havde taget en ene pote så gad hun ikke mere og har ikke kunne siden og det har ikke været fordi jeg har ramt noget der gjorde ondt for hun har hvide negle så kan se hvor langt jeg kan klippe men må prøve det. problemet er at hun jo skrider lige så snart hun opdager saksen


  • #23   17. maj 2010 Jeg skal måske lige sige, at Cassius skulle have mundkurv på eller blive bedøvet for overhovedet at overveje negleklipning... Og selv med mundkurv på kunne det ikke lade sig gøre - så tro mig, det kan trænes fra en yderlighed og til accept.

  • #24   17. maj 2010 okay jeg siger tusind tak for alle svarende, håber jeg kan komme til at gøre det selv det vil da være en kæmpe fordel:)

  • #26   17. maj 2010 I stedet for skasen kan en dremel (lille slibe maskine) bruges blot ikke kør for hurtigt med den da den bliver varm

Kommentér på:
hjælp, til klipning af klør!

Annonce