{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.917 visninger | Oprettet:

Hjælp til klipning af negle! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en langhåret chihuahua, som snart er 8 måneder. Han er sort, og har derfor også sorte negle, hvilket jo gør det svært at se blodkarret.
Jeg har haft ham til dyrlægen hver gang han skulle have klippet negle, men det er jo også dyrt i længden.
Har derfor købt en negleklipper idag, og skal nu selv gøre det. Det er egentlig ikke fordi jeg er bange for at klippe for meget af, men er der ikke nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg skal holde ham? Han trækker jo poten til sig, når jeg skal til at klippe. Vi har et meget nært forhold, og han har ingen problemer med at jeg rører ham over det hele. Jeg ønsker bare heller ikke at være "hård" overfor ham, så han netop kommer til at frygte negleklipning.
Nogen der har nogle gode råd???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til klipning af negle!
  • #1   19. jul 2011 Jeg ville langsomt vænne ham til, at man rører ved poter og negle.. jeg "pilllede" ved min hund poter og negle hver dag, da han var lille.. og klippede en smule hver uge.. bare for at vænne ham til det og gøre ham tryg... min havde dog lyse negle, så det var nemmere..

  • #2   19. jul 2011 Tak for dit svar smiley
    Han har heller ikke noget imod at jeg rører ham over det hele. Jeg ved bare ikke helt hvordan jeg skal holde ham, når de skal klippes. Skal han bare stå op? Eller ligge ned? smiley


  • Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #3   19. jul 2011 Jeg har lært vores hund at lægge sig helt om på siden når hun skal have klippert negle... Så er det lettere at se dem helt, da hun også har sorte negle.
    De første par gange lagde jeg hende helt om på siden, lod som om jeg klippede en negl, roste med en godbid, og så var det det.
    Efterhånden lod jeg så som om jeg tog flere og flere negle, og da hun var helt tryg ved det, begyndte jeg at klippe.
    Nu ligger hun sig om på siden så snart hun ser neglesaksen, og synes egentlig det er lidt hyggeligt ;o)


  • #4   19. jul 2011 min sad op.. og lå ned... sådan bare når han slappede af.. og så løftede jeg poten og holdt fast...

  • #5   19. jul 2011 Min DSG hvis negle gjort som UKRUDT, hun ligger på ryggen i mit skød, og så klipper jeg ellers, hun er mest afslappet i den stilling. Og hun har intet imod at få klippet negle.

  • #6   19. jul 2011 Tak for jeres svar - Ja, det er vel bare noget jeg må ha' øvet lidt, og så håbe på at han ikke syntes det er for slemt smiley

  • #7   19. jul 2011 Jeg øvede også med min da hun var lille, placer ham som du syntes er lettest for dig at klippe, og så "klem" lidt om hans poter, ros og fobidder imens du gør det, slip og ros igen, og skift så fod og når alle 4 poter har fået en "klemme" tur så siger du fri, og lader hunden gå.
    Du skal bare lige klemme så hunden kan mærke du har fat, smiley


  • #8   19. jul 2011 Altså uden at klippe smiley

  • #9   19. jul 2011 Ved ikke lige hvor på Fyn du bor, men hvis du bor i Odense, så har Odense Dyrehospital (Rosengårdcentret og Rugårdsvej) en "klub", som du betaler ca. 250 kr. for at være medlem af om året. Du kan som medlem få klippet negle på din hund så tit du vil.

  • #11   19. jul 2011 Sorte negle er faktisk nemmere at klippe end de lyse smiley
    De sorte negle er hvide indeni , og inden åren begynder, så kommer der en sort plet i midten.

    Find en stilling, der passer din hund bedst.
    Hunde er meget forskellige med, hvilken stilling de har det bedst med. Afprøv det uden at klippe.

    Nogen vil ligge, nogle vil stå, nogle vil have poten fremad - andre bagud.....

    Et forslag: Stil hunden under dinvenstre arm ( hvis du er højrehåndet ), sådan at den har hovedet bagud, og du kan holde den med armen.
    Løft derefter en pote op og bagud. På den måde kan du kave godt fat selv , mens du klipper.

    Vær altid obs på hvordan du løfter og bevæger benene/poterne, så du ikke får overstrukket eller vredet et led.

    God fornøjelse smiley
    Hilsen fra en der har klippet 1000000-vis af hundenegle smiley


  • Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #12   19. jul 2011 Kathrine: Hvis man har en hund der har brug for at få klippet negle 1 gang om måneden, er det da billigere med 250 for et helt år, end 50 kr. pr. gang...
    Vores hund får klippet negle ca. hver 3 uge, så hvis det ikke var fordi jeg gjorde det selv, ville jeg da hellere end gerne betale de 250 kr...


  • #13   19. jul 2011 Der er faktisk nogle nyttige ting om negleklip på fb fra Loppetjansen:
    http://www.facebook.com/Loppetjansen?sk=wall#!/notes/loppetjansen/s%C3%A5dan-klipper-du-din-hunds-negle/220959737942979

    Der er også en video..


  • #14   19. jul 2011 Jeg klipper negle på flere af mine hvalpe og andre hunde, som kommer her. Det forgår næsten altid ved at ejeren står og giver dem en godbid, mens jeg klipper.Til helt små hunde er en tre-i- en klipper bedste.
    En hvalp skal vænnes til at ligge på ryggen fra starten. i denne stilling, kan man nemmest klippe neglene. Det gør alle mine hunde og hvalpe, men hvis ejeren ikke vedligeholder denne træning, ja så må "lokkemetoden" til.


  • #15   19. jul 2011 Kathrine og mange andre på HG:
    Prøv lige at læse det folk skriver, inden I går til angreb:-)
    Jeg skriver, at det koster ca. 250 kr. om året, og at jeg kan få klippet negle på mine hunde så tit jeg vil, og det er ca. hver 3-4 uge.
    Synes så, at din løsning med 50 kr. pr. gang er dyrere:-)


  • #16   19. jul 2011 Jeg har mine på skødet. Sådan slapper de af og jeg synes, jeg kan se, hvad jeg laver. Jeg sidder med bøjede ben og så sidder de på enden på mit skød og hviler ryggen mod mine lår

  • #17   19. jul 2011 Når det er en chi mon så ikke at man kunne anvende en neglefil og holde det ved lige en gang om ugen?

  • #19   19. jul 2011 Kathrine - ja, jeg synes jo også at det er et rigtig godt tilbud, og vil derfor gerne dele det med andre:-)

Kommentér på:
Hjælp til klipning af negle!

Annonce