2.255 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Gitte M
Gitte M
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Øregangsbetændelse - allergi foder Øregangsbetændelse - allergi foder

Hej, min labrador Molly på lidt over 1 år, har fået alvorlig øregangsbetændelse og det er tæt på at blive en kronisk lidelse og skal derfor måske aflives smiley
men vi har fået en mulighed at ku prøve at ændre foder, da vi skal finde ud af hvad hun ikke kan tåle.. hun har været vant til at få noget foder fra super brugsen til ca 70 kr for 10 kg..
nu mener lægen vi skal enten selv lave mad (ris, kylling og grønsager) eller prøve dyrlægens egen hills z/d allergi venlig foder til 63 kr pr kilo. Det jo dyrt begge dele.. Men er nu ved at undersøge andre muligheder for foder.. fx arion premium laks og ris.
Er der nogle af jer der kender til det samme problem og har erfaringer med det og kan anbefale mig noget ? :S
Rent økonomisk har vi ik råd til det dyre allergi foder og vil bare ik af med Molly !

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øregangsbetændelse - allergi foder
  • #1   17. maj 2010 Gitte M.. jeg ville helt klart give dyrlægen ret og bruge Hills Z/D ultra..... og så se om det virker.. det kan købes på nettet fra tyskland og England, hvor det ikke er så dyrt, men ja det er dyrt foder.

Er hunden tjekket for hårsækmider... og andre hudsygdomme vha. skrab.... det kan være mange ting udover allergi.

I kunne også overveje BARF... og jeg må indrømme, at det billige foder fra Brugsen er det dårligste du kan give din hund, hvis den har allergi.

Du må dog tage et skridt af gangen.. først skifte foder, og se om det hjælper, og husk den må kun få sit allergifoder intet andet. Hjælper det så evt få tjekket, hvad hunden ikke kan tåle.

• #2   17. maj 2010 I kunne måske prøve at kigge her:

(link fjernet)

• #3   17. maj 2010 Jeg ville nok også vælge dyrlægens li i dette tilfælde, hvis det er det eneste der kan ha en effekt og måske hun kan heldbredes.

• #4   17. maj 2010 Intet er så godt som Hills Z/D, så din dyrlæge har helt ret.
    Umiddelbart syntes jeg at det er drastisk at aflive en hund pga genagne øregangsbetændelser, hunden er kun 1 år og kan da nå at udvikle sit imunforsvar til det bedre.

• #5   17. maj 2010 Det kan være svært hvis i selv laver mad, da det netop kan være protein som hun er allergisk over for... I Z/D er proteinerne spaltet, så hunden ikke reagere på dem.. derfor er Z/D godt til mange allergihunde. Hvis det er en slags proteiner, som hunden ikke kan tåle, kan i så prøve jer frem til, hvilke proteiner hunden ikke kan tåle.... det lyder omtændigt, men det kan sagtens lade sig gøre... mange allergihunde lever et godt liv.

• Gitte M
    Gitte M Tilmeldt:
    jan 2009

#6   17. maj 2010 Så det i synes er at jeg skal prøve med det i et par måneder som dyrlægen siger, indtil betændelsen er væk og så prøve os frem med foder.. for at se hvad hun kan tåle..
    der tænker jeg jo at det arion ku være en mulighed derefter..

• #7   17. maj 2010 Hvis hunden kun trives på Z/D, så må du altså ikke skifte til andet foder, så kommer betændelsen/allergien jo tilbage.

• #8   17. maj 2010 Har du kigget i mit link?

• #9   17. maj 2010 Du er nødt til at fortsætte på Z/D og så evt allergiteste hunden.... ikke alt det foderskift så kommer allergien så igen..

• Gitte M
    Gitte M Tilmeldt:
    jan 2009

#10   17. maj 2010 Dyrlægen sagde at molly ik skal leve af for altid af det z/d. det kun indtil vi har fundet ud af hva hun ik kan tåle

• #11   17. maj 2010 Gitte.. som vi skriver, så bruger man Z/D i et godt stykke tid.. og kan være, at det er for evigt... ellers så tester man hende.. allergitest, som muligvis kan vise, hvad hun ikke kan tåle..der kan blive tale om hypersensibillisering..

Tjek evt. (link fjernet) og google allergi hos hunde.. der er meget godt at læse...

• #12   17. maj 2010 Jeg ville ikke bruge dyrlægens hills, der er korn i.
    Jeg ville prøve med acana, orjen , ziwiepeak eller barfe.
    Efter jeg selv har begyndt at barfe, Ca 3 uger) har hun ikke haft tegn på øregangsbetændelse og det havde hunde ellers ca hver 4 uge.
    Prøvede alt mulug foder men efter jeg begyndte at barfe har der ingen tegn været på det og jeg kan se kun har det bedre

• #13   17. maj 2010 min dalmatiner er super allergisk for alt men det nye dalmatiner foder fra royal canin er bare iorden det er specielt for de hunde med allergi især dalmatiner og det lidt billige foder fra hornsyld købmandsgård som er dansk produceret er i en rød sæk med sølv på går også an

• #15   18. maj 2010 Alice A.. Z/D er netop lavet sådan at alt er spaltet, så hunden ikke reagerer allergisk på det. Jeg kender en hund med allergi over for korn og den lever på Z/D...

• Gitte M
    Gitte M Tilmeldt:
    jan 2009

#16   18. maj 2010 Tak for jeres råd..
    nu skal vi ned til dyrlægen i næste uge for at se om øredråberne havde en effekt, og så skal molly måske ha renset sine øre.. så må vi tage endnu en snak med lægen om hvad vi gør.. Evt høre hende om hun kende andre hundefoderprodukter

• #17   18. maj 2010 Gitte, det der er vigtigt er, at det NETOP er det produkt hvor protienerne er spaltede.

Når man har en allergi eller overfølsomhed, så er det altid overfor et protein - og det virker på den måde, at når kroppen optager proteinet, så opfører immuncellerne sig som de er programmeret til. Har de først fået indkodet, at et bestemt protein er farligt, så vil immunsystemet bekæmpe det. Allergi er et overfølsomt immunsystem - og den mest enkle måde at få en hund symptomfri er, at give den foder, hvor ingen proteiner er genkendelige for kroppen.

Når hunden er symptomfri, kan man tilbyde den en proteinkilde ad gangen og på den måde se, om hunden reagerer. Gør den ikke, kan den tåle det givne produkt, gør den, så kan den ikke.

Så det er vigtigt i en periode, at du fodrer med enten Hills, som du har fået anbefalet, eller et af de andre mærker hundefoder, der er specielt egnet til netop dette.
    De er alle dyre. Men de er nok din hunds bedste chance.

• #18   18. maj 2010 CH.. du får så point for den bedste forklaring... smiley

• #19   18. maj 2010 ALTID rart med point *GGG*

• #20   18. maj 2010 Louise S

Min hund kunne til dyrlægens store overraskelse ikke ikke forstå hvorfor hun ikke kunne tåle det.

• Gitte M
    Gitte M Tilmeldt:
    jan 2009

#21   18. maj 2010 Tak.
    Og ja laks kender hun fx heller ik. så enten hills, eller arion laks og ris..

men bare underligt dyrlægen også foreslår man selv laver maden, at molly sku ha ris, kylling, grønsager samt omega olier. for kylling har hun jo fået før i sit tørfoder

• Gitte M
    Gitte M Tilmeldt:
    jan 2009

#22   18. maj 2010 Forresten er der nogle som kender til Kronch foderet med laks ?

Bare rolig skal nok følge jeres råd, men ville bare høre om nogle kendte til det foder..

• #23   18. maj 2010 Der er godt for nogle, men dyrt og det feder meget, jeg bruger det engang i mellem som guf

• #24   18. maj 2010 Jeg ville umiddelbart klart vælge Hills z/d.
    Men har du fået tjekket hvad hunden er allergisk overfor? Og er du sikker på at det er foderallergi?

Har selv en labrador, der gentagne gange fik øregangsbetændelse. Så snart det var overstået kom det igen. Vi fik taget en blodprøve, der blev sendt til analyse, og fandt ud af at hun var allergisk overfor husstøvmider, lagermider og loppespyt. Hun blev sat på hyposensibilisering, hvilket er en metode, hvor man via indsprøjtninger langsomt vænner kroppen til de ting den ikke kan tåle, og har nu været symptomfri i ca 1½ år.

Kommentér på:
Øregangsbetændelse - allergi foder

Annonce