{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Aggressiv eller smerter? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige brug for jeres tolkning af dette...
Jeg har Chicco som er en cavalier king charles spaniel hanhund på halvandet år.
Igår var han i narkose, grundet øre infektion. De fjernede en klump på størrelse med en valnød i hvert øre. Han var godt sløv igår og havde ingen appetit samt massive hovedrystelser.
Idag er han blevet lidt mere frisk og vi kan gå små ture, men han ryster forsat voldsomt på ørene og er meget generet i ørene. Han ønsker tæt kontakt , omsorg og er meget "mor syg". Han er i behandling med antibiotika.
Her for lidt siden var vi så nede på græsset sammen med en af hans rigtig gode hunde veninder Mille som han har gået sammen med siden hvalp. Græsarealet er en del af vores bebyggelse, altsår privat område og Chicco's territorium. Der sker så det, at der kommer en dame med en fransk bulldag HAN i snor, Chicco og Mille er frie, Mille løber så hen og siger hej og herefter løber Chicco så derover og springer pluselig på hendes hund. Jeg får Chicco til mig og undskylder meget og spørger om den er ok. Damen hidser sig herefter meget op og spørger hvorfor fanden jeg ikke har min hund i snor. Jeg forklarer hende, at det er vores grund og at han aldrig nogensinde har gjort sådan noget før. Damen beder mig om at holde min kæft og lade være med at lyve. Jeg prøver at forklare hende at jeg jo ikke ville sige sådan noget hvis det ikke var sandt. Hun går herefter hidsigt sin vej.
Hvad skete der lige for Chicco der. Er det lømmelalderen og hanhunde dominant eller er det smerter?
Han har sgu aldrig opført sig sådan før. Han er så rolig og afbalanceret en hanhund.
Håber i har nogen bud på hvad årsagen er?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aggressiv eller smerter?
  • #1   26. maj 2010 Han kan sagtens være smertepåvirket - det lyder plausibelt siden du aldrig har oplevet adfærden før. Stadig vil jeg mene, at kan du ikke kalde din hund til dig, så skal den altså være i snor.

• #2   26. maj 2010 Siri, jeg kan sagtens kalde min hund til mig. Det hele sker jo så hurtigt og jeg havde da aldrig drømt om at det skulle være på den måde at han netop idag skulle hilse på andre hunde.

• #4   26. maj 2010 Siri R: Det er da ikke unormalt ikke at have snor på sin hund, hvis man er på privat grund. Hvis en hund kommer ind på vores grund, og vores hund ryger i flæsket på den, ja så er det da ikke mig der har et problem... Min hund skal da have lov til at forsvare sit territorium...

Men ja, det kan meget vel kan skyldes smerter, men måske også at han mener det jo er hans territorium, og at der ikke skal komme andre hanner og snuppe hans dame :o)

• #5   26. maj 2010 Krumme: nej cavalieren er som regel en meget rolig hund og det er Chicco også.
    Tanja: helt enig, hvis jeg ikke må have min hund løs på min egen grund, hvor må jeg så? Ja det kunne godt tænkes at han passer på Mille pigen.

• #6   26. maj 2010 Tanja, nej men det lyder da som om at det er et område, hvor andre personer også kan gå forbi? Anyway så er det altid vedkommende, der har hunden uden snor som har skylden.

• #8   26. maj 2010 Krumme: ironi kan forkomme. hmm så du mener at jeg har en flæskehund? Griner... det er en have som høre til vores bebyggelse og der er et skilt hvor der står privat område.

• #9   26. maj 2010 Når du skriver: En del af jeres bebyggelse, er det så et lejligheds kompleks, eller har du desideret et hus og i var på Din grund.... ?

Er det lejligheds kompleks, er det jo i bund og grund ikke din grund... Og ofte sådanne steder m man slet ikke ha´ hunde løse..

Kan sagtens være smerter, men også beskyttelse af hans veninde, vores cavalier er meget fremme i skoene såsnart han er ude med vores tæver, og selv den største hanhund, kan bare komme an..

• #10   26. maj 2010 Hvis det er privat område som Betina skriver, så må alle og enhver da ikke komme der... Eller er det mig er helt galt på den?

• #11   26. maj 2010 Ifølge husorden, så er det kun gæster til dem der bor der, som har ret til at være der. Og den dame var ikke gæst.
    Håber da ikke at Chicco skal til at være fremme i skoene, når han er sammen med damer.
    Det skal lige nævnes at Chicco bliver brugt i avl og har for nyligt prøvet at parre en tæve, kan han være blevet mere smart af det?

• #12   26. maj 2010 Anne. rolig nu min ven. Denne tråd skal ikke dreje sig om hvis skyld det er. Der er vist ingen der er i tvivl om at det var Chicco der røg på den anden. Jeg har oprettet tråden for at få viden og forklaring på min hunds adfærd, så jeg evt. kan forebygge at det sker igen og ikke for at starte en heftig dialog om hvem der har ret og er klogest. Men men men det er jo typisk herinde på HG, det er fandme til at brække sig over.
    Og til jer andre, tak for jeres svar.

• #13   26. maj 2010 Uansvarligt at du ikk har ham i snor privat område eller ej andre i bygningen og deres gæster må være der og derved har man sin hund i snor siger da sig selv..
    Jeg forstå udemærket godt dame bliver sur da var jeg godt nok også blevet.
    Hvis han ahr prøvet og parre kan det godt være han er blevet bestuttene over for sin dameven det er slet ikk umugeligt så derfor hund i snor igen.
    Kan også være på grund af smerter men lyder nu mest som at han lige ville sætte hunden på plads fordi det var hans dame.

Frem over hold din hund i snor hvis du ikk er i en indhegnet have..

har prøvet og gå tur med min hund på græs areal hvor en anden hun kom ud gennem hækken blev mega forskrækket og man ved aldrig hvordan hunden er så det er rigtig ubehageligt. heldigvis gjorde hunden ikk noget andet end og komme og snuse.

• #14   26. maj 2010 forhindre det sker igen er at tage den hund i snor længere er den ikk

• #15   26. maj 2010 Melander, det er ikke Mille han har parret.
    Synes ikke at det siger sig selv at jeg skal have min hund i snor i min egen baghave. Alle der bor herude har ders hunde løs og de kan alle med hinanden og leger godt.
    Men du mener at det er en manglende snor der er årsagen til hans udfald? Tak for dit svar.
    Lige en tilføjelse til mit indlæg, kan se at det ikke fremgår tydeligt nok. Han bed altsår ikke hunden, han markerede med knurren og puste sig op. Men nok til at det ikke skal gentage sig igen.

• #16   26. maj 2010 Anne min hund var løs, netop fordi at jeg kan kalde ham til mig og fordi at han aldrig har gjort udfald mod andre hunde.
    Men hvis du har så mange gode råd, hvad mener du så,: dominant eller smerte?

• #17   26. maj 2010 Anne, sorry det missede jeg. Nok fordi dit svar var så angribende.

• #18   26. maj 2010 Jeg forklarer dig hvorfor min hund ikke var i snor og ikke hvordan det skal være fremover.
    Du bliver ved med at snakke om et fortov, det var i en have det forgik. Og det er ikke et boligselskab. Det er ejerforening, vi er selv med til at sætte reglerne.

• #19   26. maj 2010 Svært at forklare, men damen kommer ind fra siden, jeg ser hende ikke før Mille er i gang med at hilse. Damen smiler og synes at se ud som om at alt er ok. Imens er Chicco nået frem og opføre sig sådan som beskrevet. Jeg kalder på ham, alt imens jeg er på vej mod ham, og han kommer på plads kommando med det samme og det samme gør Mille.

• #20   26. maj 2010 Cicat fra dig

Jeg har oprettet tråden for at få viden og forklaring på min hunds adfærd, så jeg evt. kan forebygge at det sker igen .

Du kan forbygge det ved og have snor på din hund længere er den ikk..

Om det er den hund kan legede med som han havde parret eller ej er ligemeget det er en hund hun og derved ser han hende som hans og forsvare at han mener hun tilhøre ham..

Du spørg vi svare
    Og grunden er IKKE din men boligselvskabet og er bare sat til at alle jer som bor der kan bruge det men dit er det ikk.

• #21   26. maj 2010 Prøv og sæt dig i dames sted hvis du gik tur med hund i snor og hendes hund løber hen og springer på den hund du var blevet mega tosset.

Sys du skal være glad for hendes hund har været så fredeligt og opdraget for kunne nemt være blevet enden på din hund.

• #22   26. maj 2010 Melander, jeg er godt klar over at grunden ikke er min, men tak fordi du nævner det, det kunne jo være at jeg var kommet i tvivl:-) Men har andel i grunden, det betaler jeg for.

• #23   26. maj 2010 Melander jeg kan sagtens sætte mig i damens sted. Har jeg nævnt nogen steder i denne tråd at jeg ikke kunne???? Har blot beskrevet situationen som den fandt sted. Prøv nu at læs det der står og ikke det som du ønsker at der skal stå.

• #24   26. maj 2010
    Cicat
    hvis jeg ikke må have min hund løs på min egen grund.

Tja lød som om du var kommer i tvivl =)

Men jeg ville nok holde ham i snor fremover, nu du ved han kan finde på det

• #25   26. maj 2010 hej her ikke læst resten af tråden, kun din start, men jeg kan sige så meget at vore buffy på ingen måder kan håntere andre dyr i nærhedden af hende hvis hun er påvirket af bedøvelse eller hun har ondt, og når jeg siger ondt mener jeg i forbindelse med opration...

Vi prøvede det første gang da hun gennem gik en korsbåndsopration på venstre ben, da hun kom hjem efter 2 dages indlæggelse, knurred hun både af eddi, da han ville hilse, og hun bed ud efter katten da, den gik forbi hende, vi fjerned selvf de andre dyr fra hende, og efter lidt helings tid, var hun mere end glad for at se dem alle...

anden gang, var i tirsdags, hun skulle ind igen, dog denne gang med venstre korsbånd, og for at hun ikke skulle blive ansgt når vi gik, fik hun lidt beroglinde, på det tidspunkt var vi de eneste i vente værelset, men ja i løbet af 10 min var der fyldt op, og der var buffy ved at blive groggy. En dame kom ind med 2 ældre hunde, og havde lige kort lidt svært ved at kontrolere hunde sig selv, tasker osv, så en af hendes hundes havde sneget sig bag mig og snuste let til buffy, som lagde godt bedukket, og hun makered ud efter den, andet skete der heldigvis ikke

men som sagt jeg regner det for helt normalt at hunde der lige har været igennem nakose og er i smærter, vil reagere sådan, jeg tænker det har noget at gøre med at de som sagt ikke er ved deres fulde 5 og dermed ikk kan forsvare sig som normalt og at de selvf har ondt og ikke har lyst til socialt samvær, kun med de nærmeste... det er jo en meget udsat situration hunden er i, normalt vil de svageste jo ryge nederst i fødekæden...

• #26   26. maj 2010 Irene L: ja der bliver "flæsket" rundt i det samme hele tiden, lidt anstrengene må jeg sige.
    Jo han får noget flydene panodil for hunde, men det er som om at han ikke er helt dækket ind i forhold til smerterne. For kan tydeligt mærke at han har smerter. Og ja det kan meget vel være at den franske b har sendt nogen forkerte signaler.
    Betina og det umage par: super med et brugbart svar og dejligt at du kan give et eksempel fra din egen hund med smerter. Det giver god mening. Tænker at det nok også har noget med smerter at gøre og at han er svag og derfor brug for at være på mærkerne overfor eventuelle trusler.

Og sidst men ikke mindst Anne: Synes at du gentager dig selv lidt. Hvorfor køre du så meget rundt i Cavalieren som racen. Er du en rotweiler ejer som har fået mange bemærkninger omkring din race eller har mødt folk med fordomme over din race, siden at du har sådan et behov for at vende tingene til det modsatte.??
    Med fare for at gentage mig selv, så ja, det ville ikke være rart at der var en STOR hund som hoppede ud af hækken og endnu engang har jeg aldrig skrevet at jeg ikke forstår damens vrede. Svar nok?

• #27   26. maj 2010 Anne kunne virkelig kun give dig ret..
    Folk med små hunde sys det er iorden de render fri rund men er det folk med str hunde evt muskel hunde så er det strakts mega drama nå jeg faktisk hellere vil lade min cocker snakke med en stor hund end en lille da mange af dem tit er meget mere akrasive end store hunde.

• #28   26. maj 2010 Anne og Melander. kan sagtens forstå jer, men måske i skulle oprette emnet i en anden tråd, da det ikke lige var det jeg havde tænkt mit indlæg skulle ende ud med at handle om.

• #29   26. maj 2010 Anne, nu har du gentaget dig selv længe nok, det er på tide at stoppe. (situationsfornemmelse)

Kommentér på:
Aggressiv eller smerter?

Annonce