Aggressiv eller smerter? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige brug for jeres tolkning af dette...
Jeg har Chicco som er en cavalier king charles spaniel hanhund på halvandet år.
Igår var han i narkose, grundet øre infektion. De fjernede en klump på størrelse med en valnød i hvert øre. Han var godt sløv igår og havde ingen appetit samt massive hovedrystelser.
Idag er han blevet lidt mere frisk og vi kan gå små ture, men han ryster forsat voldsomt på ørene og er meget generet i ørene. Han ønsker tæt kontakt , omsorg og er meget "mor syg". Han er i behandling med antibiotika.
Her for lidt siden var vi så nede på græsset sammen med en af hans rigtig gode hunde veninder Mille som han har gået sammen med siden hvalp. Græsarealet er en del af vores bebyggelse, altsår privat område og Chicco's territorium. Der sker så det, at der kommer en dame med en fransk bulldag HAN i snor, Chicco og Mille er frie, Mille løber så hen og siger hej og herefter løber Chicco så derover og springer pluselig på hendes hund. Jeg får Chicco til mig og undskylder meget og spørger om den er ok. Damen hidser sig herefter meget op og spørger hvorfor fanden jeg ikke har min hund i snor. Jeg forklarer hende, at det er vores grund og at han aldrig nogensinde har gjort sådan noget før. Damen beder mig om at holde min kæft og lade være med at lyve. Jeg prøver at forklare hende at jeg jo ikke ville sige sådan noget hvis det ikke var sandt. Hun går herefter hidsigt sin vej.
Hvad skete der lige for Chicco der. Er det lømmelalderen og hanhunde dominant eller er det smerter?
Han har sgu aldrig opført sig sådan før. Han er så rolig og afbalanceret en hanhund.
Håber i har nogen bud på hvad årsagen er?
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 996
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Men ja, det kan meget vel kan skyldes smerter, men måske også at han mener det jo er hans territorium, og at der ikke skal komme andre hanner og snuppe hans dame :o)
mar 2009
Tanja: helt enig, hvis jeg ikke må have min hund løs på min egen grund, hvor må jeg så? Ja det kunne godt tænkes at han passer på Mille pigen.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
mar 2009
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Er det lejligheds kompleks, er det jo i bund og grund ikke din grund... Og ofte sådanne steder m man slet ikke ha´ hunde løse..
Kan sagtens være smerter, men også beskyttelse af hans veninde, vores cavalier er meget fremme i skoene såsnart han er ude med vores tæver, og selv den største hanhund, kan bare komme an..
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
mar 2009
Håber da ikke at Chicco skal til at være fremme i skoene, når han er sammen med damer.
Det skal lige nævnes at Chicco bliver brugt i avl og har for nyligt prøvet at parre en tæve, kan han være blevet mere smart af det?
mar 2009
Og til jer andre, tak for jeres svar.
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.328
Jeg forstå udemærket godt dame bliver sur da var jeg godt nok også blevet.
Hvis han ahr prøvet og parre kan det godt være han er blevet bestuttene over for sin dameven det er slet ikk umugeligt så derfor hund i snor igen.
Kan også være på grund af smerter men lyder nu mest som at han lige ville sætte hunden på plads fordi det var hans dame.
Frem over hold din hund i snor hvis du ikk er i en indhegnet have..
har prøvet og gå tur med min hund på græs areal hvor en anden hun kom ud gennem hækken blev mega forskrækket og man ved aldrig hvordan hunden er så det er rigtig ubehageligt. heldigvis gjorde hunden ikk noget andet end og komme og snuse.
jul 2004
mar 2009
Synes ikke at det siger sig selv at jeg skal have min hund i snor i min egen baghave. Alle der bor herude har ders hunde løs og de kan alle med hinanden og leger godt.
Men du mener at det er en manglende snor der er årsagen til hans udfald? Tak for dit svar.
Lige en tilføjelse til mit indlæg, kan se at det ikke fremgår tydeligt nok. Han bed altsår ikke hunden, han markerede med knurren og puste sig op. Men nok til at det ikke skal gentage sig igen.
mar 2009
Men hvis du har så mange gode råd, hvad mener du så,: dominant eller smerte?
mar 2009
mar 2009
Du bliver ved med at snakke om et fortov, det var i en have det forgik. Og det er ikke et boligselskab. Det er ejerforening, vi er selv med til at sætte reglerne.
mar 2009
jul 2004
Jeg har oprettet tråden for at få viden og forklaring på min hunds adfærd, så jeg evt. kan forebygge at det sker igen .
Du kan forbygge det ved og have snor på din hund længere er den ikk..
Om det er den hund kan legede med som han havde parret eller ej er ligemeget det er en hund hun og derved ser han hende som hans og forsvare at han mener hun tilhøre ham..
Du spørg vi svare
Og grunden er IKKE din men boligselvskabet og er bare sat til at alle jer som bor der kan bruge det men dit er det ikk.
jul 2004
Sys du skal være glad for hendes hund har været så fredeligt og opdraget for kunne nemt være blevet enden på din hund.
mar 2009
mar 2009
jul 2004
Cicat
hvis jeg ikke må have min hund løs på min egen grund.
Tja lød som om du var kommer i tvivl =)
Men jeg ville nok holde ham i snor fremover, nu du ved han kan finde på det
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
Vi prøvede det første gang da hun gennem gik en korsbåndsopration på venstre ben, da hun kom hjem efter 2 dages indlæggelse, knurred hun både af eddi, da han ville hilse, og hun bed ud efter katten da, den gik forbi hende, vi fjerned selvf de andre dyr fra hende, og efter lidt helings tid, var hun mere end glad for at se dem alle...
anden gang, var i tirsdags, hun skulle ind igen, dog denne gang med venstre korsbånd, og for at hun ikke skulle blive ansgt når vi gik, fik hun lidt beroglinde, på det tidspunkt var vi de eneste i vente værelset, men ja i løbet af 10 min var der fyldt op, og der var buffy ved at blive groggy. En dame kom ind med 2 ældre hunde, og havde lige kort lidt svært ved at kontrolere hunde sig selv, tasker osv, så en af hendes hundes havde sneget sig bag mig og snuste let til buffy, som lagde godt bedukket, og hun makered ud efter den, andet skete der heldigvis ikke
men som sagt jeg regner det for helt normalt at hunde der lige har været igennem nakose og er i smærter, vil reagere sådan, jeg tænker det har noget at gøre med at de som sagt ikke er ved deres fulde 5 og dermed ikk kan forsvare sig som normalt og at de selvf har ondt og ikke har lyst til socialt samvær, kun med de nærmeste... det er jo en meget udsat situration hunden er i, normalt vil de svageste jo ryge nederst i fødekæden...
mar 2009
Jo han får noget flydene panodil for hunde, men det er som om at han ikke er helt dækket ind i forhold til smerterne. For kan tydeligt mærke at han har smerter. Og ja det kan meget vel være at den franske b har sendt nogen forkerte signaler.
Betina og det umage par: super med et brugbart svar og dejligt at du kan give et eksempel fra din egen hund med smerter. Det giver god mening. Tænker at det nok også har noget med smerter at gøre og at han er svag og derfor brug for at være på mærkerne overfor eventuelle trusler.
Og sidst men ikke mindst Anne: Synes at du gentager dig selv lidt. Hvorfor køre du så meget rundt i Cavalieren som racen. Er du en rotweiler ejer som har fået mange bemærkninger omkring din race eller har mødt folk med fordomme over din race, siden at du har sådan et behov for at vende tingene til det modsatte.??
Med fare for at gentage mig selv, så ja, det ville ikke være rart at der var en STOR hund som hoppede ud af hækken og endnu engang har jeg aldrig skrevet at jeg ikke forstår damens vrede. Svar nok?
jul 2004
Folk med små hunde sys det er iorden de render fri rund men er det folk med str hunde evt muskel hunde så er det strakts mega drama nå jeg faktisk hellere vil lade min cocker snakke med en stor hund end en lille da mange af dem tit er meget mere akrasive end store hunde.
mar 2009
mar 2009
Aggressiv eller smerter?