{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

At komme sig... {{forumTopicSubject}}

Imorgen er det 4 måneder siden at jeg fik aflivet Tikka.
(Læs evt. hendes profil http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=36612 )
Det har været en meget voldsom, mærkelig, chokerende, sørgelig, lettende, forvirrende tid fyldt med meget dårlig samvittighed ikke at gøre det godt nok.

Jeg har haft svært ved at se billeder af Tikka- det har givet mig dårlig samvittighed.
Jeg har fået en forsinket julegave af min kusine... En musemåtte med et billede af Tikka... Det var hårdt og jeg tænkte hvad skal jeg bruge den til, andet end lidelse ?

Men jeg har fundet en rigtig god anvendelse. Den ligger ved siden af min hovedpude. Der kan jeg kigge på hende hver aften- kigge hende ind i øjnene og se den smerte i øjnene, som vi begge har gennemgået hver for sig og sammen.

Det er hårdt, men det føles som om jeg forløser en masse smerte. Og jeg er NØDT til at gå igennem det, for ikke at brænde inde med det. Og for at der kan blive endnu mere plads til min dejlige nye hund Belvedere. Det hjælper- jeg mærker det tydeligt dag for dag.

På et tidspunkt kan jeg nok lægge den væk, men den får lov til at ligge så længe det giver mig noget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At komme sig...
  • #1   26. maj 2010 Izabella, du har bare klaret det så godt. For jo, det har været hårdt både før og efter din beslutning om at give Tikka den fred hun fortjente. Hun kunne ikke leve et rigtig godt hundeliv, dertil var hendes sind for skrøbelig. Men som vi har talt om, så var din beslutning meget uselvisk, vi har en evne til at holde ved, og det gjorde du ikke. For hun kunne ikke klare det.

Du ved også godt, at du har gjort alt hvad du kunne for hende. At vise hende respekt og tage hende alvorligt, det er det største du har gjort. Jo, det var og er hårdt. Men sorgen kender ingen tid, så selvom du har Belvedere nu, så er det helt naturligt at du savner hende. Det var jo Tikka, som du holdt så meget af.

Der er så ikke noget bedre at have en ved sin side der forstår at den anden er ked af det, og vil gøre alt for at trøste og støtte dig. Det ved jeg Belvedere gør. Han har ikke taget Tikkas plads, for den var hendes. Han er bare heldig med at du også har plads til ham i dit hjerte.

Det er dog slet ikke til at forstå at det er 4 måneder siden jeg fik din besked om at Tikka havde fået fred. Et skulderklap her fra mig, for du gjorde hende en god gerning ikke at holde hende i liv for din skyld.

• #2   26. maj 2010 Tusind tak for dine søde ord Gitte.
    Jeg har først for nylig indset, at det er vigtigt at Belvedere ikke skal tage Tikka's plads. Belvedere er en fuldstændig anden hund, og han vil aldrig kunne tage Tikka's plads. Han er virkelig min plaster på såret hund, og jeg elsker ham for at kunne det give mig lige præcis det jeg har brug for. Nemlig stabilitet, ro, nus og dejlige gåture.
    Han vil aldrig komme under huden på samme måde som Tikka gjorde, og DET er en god ting. For det gavnede ingen af os...

• #3   26. maj 2010 Jeg savner Tikka, for vi kunne så mange fede ting sammen.
    Bl.a. dette http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=25903

• #4   26. maj 2010 Izabella, hvor er det godt at høre at du ved at ingen kan tage Tikkas plads, for det er der ingen hund der skal gøre. Alle vores hunde er unikke hver og en, de vil altid være gemt i vores hjerter.

• #5   26. maj 2010 Det tog lidt tid at indse.

• #6   26. maj 2010 Det er så forbandet hårdt at måtte sige stop og farvel, at måtte opgive kampen, og smide håndklædet i ringen og give sin bedste ven fred.. Det er kun lidt over 1 måned siden jeg valgte at King skulle have fred, og det gør så forbandet ondt..
    Det var en kamp vi ikke kunne vinde, og alle de følelser, hårdt arbejde, kærlighed, tid og penge man har kastet om sig for at ens lille ven kunne klare livet..men nej..De skulle være engle -og ikke passes på af os mere på denne jord smiley

Knus

• #7   26. maj 2010 Savner min himmelhund smiley
    Varme tanker til dig

Lige nu ligger Belli i sofaen ved siden af mig, med poten på mit lår, og hovedet tæt op af mig... Han ved vist godt at han er terapihund smiley

• #8   26. maj 2010 Får helt tåre i øjene af det i ksriver, hvor er i dog nogle gode mennesker. Bella som Gitte skriver flot at du var så uselvisk, det er der ski mange der kan lære af. Selvom det har været pisse hårdtfor dig, det er der ingen tvivl om.

Kommentér på:
At komme sig...

Annonce