{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Hund som ikke kan være alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver på vejne af en kollega jeg har. han har det problem med hans hund, at efter 4 timer alene hjemme så begynder den og kede sig, og så ødelægger den ting. De har to hunde, så det undre dem lidt. Der ligger legetøj til dem, og de der hvor hunden skal bruge hjernen, strategi spil noget. Men det er som om hunden ikke vil arbejde for at få en godbid, den snuser til til og går så igen. eksembel:
Den lille hund de har leger med en bold hvor der er guf i, den spiser ikke guffet, men leger kun. så der hvor der triller guf ud, går den anden hund efter og støvsuger guffet op...

Jeg håber det var forklaring nok og at der er nogle som kan hjælpe da jeg er løbet tør for idder for min kollega


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund som ikke kan være alene hjemme
  • #1   27. maj 2010 Altså det er lidt min holdning at hunde ikke skal aktiveres når de er alene hjemme - de skal hvile. Mine får allerhøjest et gnaveben. Aktivitetsspil og legetøj er noget vi leger med sammen.
    Hvordan aktiverer han dem ellers og hvad gør han inden han går fra dem?


  • #2   27. maj 2010 Har den lært at være alene? Det er jo ikke noget hunde er programeret til at kunne. Når hunde ødelægger ting er det ofte fordi de er bange.

  • #3   27. maj 2010 Det er jo svært når man ikke ved så meget om hvad han gør før og efter. Men vil gi de andre ret, tildels. For hvis det ikke hjælper med aktivering, så tag det væk. Hvis det hjalp var det jo fint. Kan kun fortælle hvad jeg selv gør og har erfaring med. Akila var selv en ødelægger... Først og fremmest alene-hjemme-træning VIGTIGT!!! Vores rytme er nu, går en lang tur. Når vi kommer hjem er det vigtigt for hende (har jeg fundet ud af) at vi "falder ned" sammen. Hvis jeg bare forlader hende umedbart efter, ødelægger hun osse ting. Så sørger jeg altid for at hun har et stort godt røget oksekødben (de stinker, men er gode!) og nogen gange får hun en KONG med frossen leverposteg i. Den får hun osse nogen gange når jeg er hjemme, så hun ikke forbinder den med at jeg går....

    Men som hans den ene hund, så spiser hun heller ikke når jeg ikke er hjemme. Så sån er det åbenbart med nogen hunde. Hun tømmer sin KONG men det er oz det eneste.

    Men håber da at han får bugt med det. for det er ik sjovt at komme hjem til og man går og er ængstelig når man er væk hjemmefra.


  • #4   28. maj 2010 Tusind tak for jeres svar, min kollega har fået nogle gode input fra jer som han vil prøve... tusind tak for jeres hurtige svar smiley

Kommentér på:
Hund som ikke kan være alene hjemme

Annonce