{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
425 visninger | Oprettet:

Hjælp han strejfer!!! {{forumTopicSubject}}

Min GD på 11 mdr er begyndt at strejfe, eller det har han gjort i et stykke tid nu, det bliver bare længere og længere væk for hver dag.
Vi bor på en gård, så det kan ikke lade sig gøre at hegne noget ind, da der dagligt skal maskiner frem og tilbage.
Vi har forsøgt den sidste måneds tid at gå ude sammen med ham hele tiden og sige NEEEEEJ hver gang han nærmede sig grænsen, med uden held.
Og så i morges, 3 minutter efter jeg havde lukket ham ud, opdagede jeg ham ovre på den anden side af vejen hos genboen. Ikke særlig godt, både fordi at han havde krydset vejen og fordi at de har en tæve.
Så det store spørgsmål er nu, hvad gør jeg???
Jeg har fået anbefalet det der halsbånd med stød i, men jeg ved ikke rigtig.
Nogle ideer, erfaringer eller kommemtarer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp han strejfer!!!
  • #1   17. apr 2006 Kan han ikke bare være inde og så kan i gå tur med ham når han skal ud?

• #2   17. apr 2006 Det stødhalsbånd lader vi bare ligge hos forhandleren da det er ulovligt.

Har i overvejet, at kastrere ham? Det er jo lidt af en byrde, hvis ikke man ikke kan indhegne området,som han må være på.

Dog vil jeg mene, at en ihærdig træning vil kunne hjælpe, men ingen garanti når naboen hund er i løbetid.

• #3   17. apr 2006 Er det slet ikke muligt at hegne bare et lille område ind, så kan han være der?? Og så ellers gå ture med ham?

Stødhalsbånd...det er ulovligt, og synes måske ikke lige det er måden at takle det på :o)

• #4   17. apr 2006 Har absolut ingen erfaringer med støadhalsbånd, og har heller ikke lyst til at få det :o)

Er der ikke andre løsninger, så spænd en løbeline op til ham.
    En stålvire fra her til der(Hvor langt den nu skal gå :o) - og så en snår med en talje på så han kan løbe frem og tilbage.

• #5   17. apr 2006 Snår = Snor

• #6   17. apr 2006 træning, træning, og måske kasteration kan hjælpe, men spørger som janni hvorfor ikke lufte ham i snor.

• #7   17. apr 2006 Vi har samme problem med Ozzy - vi er for nylig flyttet ind i et hus med have og har ikke fået hegnet haven ind endnu (er igang) nogen gange bliver han i haven sammen med os og andre gange når vi lige vender ryggen til ham er han strøget... en dag løb han en hare op på en strækning på 700 m eller noget i den stil - vi troede aå han ville løbe hjem ad igen - men nææ nej - så skulle han på opdagelse ude på marken...

Jeg vil ikke foreslå at neutralisere ham - ville da være synd... blot fordi han strejfer - der er jo en god grund til det - Mulighederne er der ;o)

Kan i ik bare hegne lidt af haven ind så han har et stykke jord at lege på - ville da være den optimale løsning...

• #8   17. apr 2006 Hvorfor er det synd, at neutralisere ham? Det har jeg nu aldrig helt forstået.

• #9   17. apr 2006 Man kan købe en meget lang flexi line - en have version - fås blandt andet hos www.loppetjansen.dk

• #10   17. apr 2006 Jeg må da ihvertfald have fundet en løsning, jeg vil jo aldrig kunne tilgive mig selv hvis han blev kørt ned og naboen vil jo heller aldrig tilgive os hvis han hoppede på deres tæve.
    Det er jo bare lige så nemt at åbne døren og lade ham løbe ud, men det går ikke længere.
    Hvor stort skal det indhegnede areal være? det skal passe en GD og boerboel.
    Han har jo altid gået frit når vi var hjemme, så jeg syntes jo at han skal have en del plads, men det er bare ikke rigtig muligt. Jeg går tur med ham 4 gange om dagen ca og så en ordentlig tur på heden en gang om dagen, hvor han selvfølgelig er fri.

• #11   17. apr 2006 (link fjernet)

• #12   17. apr 2006 Synes det er synd at neutralisere - blot min mening - ikke naturligt for et dyr at få cuttet bollerne - Men i nogle tilfælde er det jo en nødvendighed - synes bare ikke fordi han strejfer pga manglende hegn at man så skal gøre det...

• #13   17. apr 2006 Har i ik en have på den går du bor på ??
    Vil mene at hvis de skal kunne lege sammen i den indhegning - så skal den nok være på 4-500 kvm eller sådan noget - men har ikke lige styr på det ;o)

Vores 2 GD'er har 1200 kvm at løbe på...

• #14   17. apr 2006 jeg kender det, man syntes ikke det er naturligt for hunden, men det er heller ikke naturligt for hunden, at gå rundt med fræsende hormoner i kroppen den aldrig kan bruge. hunden er da total ligeglad med at blive kastereret, den forbinder det ikke med noget.

• #15   17. apr 2006 Mette og Tommy: Nu lever almindelige familiehunde jo heller ikke særlig naturligt vil jeg mene?

Synes det er mere synd at efterlade et flokdyr alene i en lejlighed end, at fjerne en hunds sexlyst..især hvis den ikke skal bruges...Godt jeg ikke er intakt hanhund smiley

Men hvad er det der syndt? kan godt se det ikke er naturligt..fuck det. Men hvad er syndt?

Jeg har nemlig den mening er det en gave til den intakte hanhund, hvis du forstår smiley

• #16   17. apr 2006 Hvis ikke det er synd at kappe bollerne, så er det heller ikke synd at kuprere ørene..............
    Jeg syntes begge dele er synd - og sagtens kan sammelignes hvis ikke der er heldbredsmæssige grunde der gør hunden skal neutrliseres.

• #17   17. apr 2006 Jo men haven vender lige op til vejen, måske ikke så oplagt med støj osv smiley Men måske kan det lade sig gøre mellem bygningerne, med lidt god vilje. Det er jo heller ikke fordi de skal være der hele tiden, det er jo bare lige når de ligner nogen der gerne vil ud. De har også en hundegård, men den er ikke så stor, så der skal de ikke være mere end højst nødvendigt.

• #18   17. apr 2006 Ja kan godt se hvad i mener - nok bare mig der synes det er synd i mit hoved...

Men nu står der jo heller ikke at hunden er alene og bor i en lejlighed eller noget i den stil...

Kan ikke se hvorfor denne hund skal neutraliseres - den strejfer - ja - men et hegn ville kunne holde den på egen grund - så er der da ingen grund til at lave sådan et ingreb...

• #19   17. apr 2006 Jeniki: Jeg synes personlig heller ikke det er syndt, at kupere, hvis hunden er i narkose.

Men jeg synes det er meget etisk forkert, at kupere ørene af en hund....Og jeg synes også det er et mærkeligt signal at give....Det udføre jo for ejerens skyld udsenemæssigt....Det bryder jeg mig ikke om.

En hund er sguda med øre smiley

At kastrere en hanhund, giver i det fleste tilfælde hunden et bedre hundeliv

• #20   17. apr 2006 En gårdsplads ville da også være fint til formålet og så er det også nemmere at samle op efter dem ;o)

Jeg glæder mig til at få lavet vores hegn færdigt - så de kan være i haven sammen med os andre når vi går og roder der ude - Ozzy står i vinduet ved bagdøren hver gang vi er der ude uden ham og det er sgu synd...

Håber i finder en løsning... ;o)

• #21   17. apr 2006 en kasteration kan være til gavn for hund og ejer, jeg kan ikke se at en kupering kan have nogen gavn for hunden.

• #22   17. apr 2006 Jeanet: Så du dette link?

(link fjernet)

Det ville måske være en meget god løsning.

Mette og tommy: Det med alene i lejligheden var nu bare en samligning om hunden lever naturligt.
    Nu bed jeg bare mærke i indlæget, at de ikke havde mulighed for, at indhegne og så mener jeg bare at kastration var en bedre løsning end den bliver kørt ned smiley

Men der findes, som du siger forskellige alternativer, gik bare udfra det der stod i indlægget *SS*

• #23   17. apr 2006 før jeg fik Grand danois havde jeg e brugt schæfer der blev indenfor matiklen, så det sku da også ku lade gøre med tilde , men nej hun sku da ud løbe på marken/ sumpen , så jeg måtte gi mig og hegne haven for det hverken positivt for mig eller hunden og sku rende derude en halv time ,det er sørme svært at være glad for sin hundog rose den efter en halv time

• #24   17. apr 2006 * CASEY * : Jeg er med ;o)

• #25   17. apr 2006 Casey: Ja det kunne måske være en ide, vi kunne da ihvertfald prøve.

• #26   17. apr 2006 Jeanett: Jeg tror ikke det skader at prøve sådan en flexie garden, det lyder da lige, som om det sådan én i står og mangler smiley

Pøj pøj med det hele

• #27   17. apr 2006 Ja - enig bliver man jo nok aldrig.
    Og det er for mig også lige meget smiley

Men jeg mener stadig at kappe bollerne eller at neutralisere en tæve ikke er værrer end at en hund for kuperet ørene - og det mening må jeg vel godt have *ss*

Syntes begge dele er unødvendige - men mindre neutraliseringen er af heldbredsmæssige årsager.

Kommentér på:
Hjælp han strejfer!!!

Annonce