{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

strejfer {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg håber jeg kan få noget hjælp herinde.

Vi har jo Scooby, en knap 9 mdr gammel han labrador. Vi elsker ham overalt på jorden, men vi er ved at være godt irriteret. Og det er resten af vejen forresten også.
Han kan sagtens lege med vejens hunde men lige pludselig stikker han af. Det skal lige siges at der er 2 tæver på vejen som er i løbetid. Den ene har han snakket en del med.
Nu har vi 2 gange 3 gange været inde i deres have og hentet ham. Han springer over vores hegn som pt er 90 cm højt. Vi er dog i gang med at lave det højere. 130 cm høj hvor der er brædder for oven så han ikke kan trykke hegnet nedad.

Nu skal han kemisk kastreres på mandag hvilket vi glæder os til.
Men hvordan kan vi afhjælpe at han ikke strejfer sådan?

Igår mødtes jeg med nogle andre hunde og der stod så en anden hund på den anden side af hegnet som var rundt om området. Hegnet var 150 cm høj men en anelse bukket. Dette hegn sprang han over. Dog væltede han over det med bagbenene og rullede derfor rundt. Men over kom han.

Hvordan kan vi få vænnet ham af med det?

Vi er klar over det er noget som tager tid og meget træning men det er vi også indstillet på. For det er jo ikke optimalt at han enten skal have en hundegård eller være i snor i haven, som han er pt.

Kom med jeres ideer og forslag. Vi er åbne for alt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  strejfer
  • #1   18. apr 2009 Tusind tak:-) ja vi har egentlig god succes med vandforstøver inde i huset. Så det kunne være at vandet også hjælper derude.
    For det er jo også begrænset hvor højt vi kan have hegnet når hækken bare skal være 1,50 høj

• #2   18. apr 2009 I kan også lave hegnet sådan, at det skråner foroven, ind mod haven, det skulle også hjælpe. Altså når det er blevet lidt højere end 90 smiley

myr'n

• #3   18. apr 2009 Og så vil jeg sige at I kan lige så godt starte med et hegn på 180 med det samme..

130 er ikke særlig højt, og det kan de fleste voksne hunde af rimelige størrelser klare.
    Jeg ville ikke sætte min lid til et hegn af den størrelse, hvis jeg havde en udbryderkonge..

så højere hegn og træning.. Vandpistol, båthorn, stå på lur og smid en spand vand efter ham..
    Ting der chokerer, men ikke gør skade..

• #4   18. apr 2009 jeg forstår ikke argumentet med at lave hegnet højere til 130cm, når han uden at blinke springer 150 - så holder 130 da ikke kræet inde.

• #5   19. apr 2009 Argumentet med at lave hegnet 130 er at det vil være 130 med brædder og ikke trådhegn som det med 150 var og som var bukket. Så det har nok slet ikke været 150 for det var bukket en del allerede.

Plus vi har en lokalplan hvor hegn SKAL være levende hegn og jeg ønsker ikke at have en hæk på 180 som jeg ikke kan klippe i toppen uden at bruge en stige. Derfor skal hækken kun være 150. Og for at sikre at jeg ikke får klippet i selve hegnet så kan selve hegnet ikke være mere end 130

• #6   19. apr 2009 så er løsningen vel snarere at enten bygge en decideret hundegård, eller en løsning med snor i haven. For bare fordi hegnet bliver af brædder, så tror jeg ikke i skal regne med at kræet bliver inde af den grund. Når først den har fundet tricket med momentum, så bliver det ikke noget problem at smutte fra haven igen.

Kommentér på:
strejfer

Annonce