{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Små hunde, små foderpiller? {{forumTopicSubject}}

Er det generelt, eller kun ved noget foder?

Min papillon Victor kan sagtens gnave sig igennem Marcus Mühle's kæmpe hestebolcher, for ihhh der smager så godt!

Men dem kan han desværre ikke leve af, han taber sig og bliver mini mini tynd. Så det er kun "kiks" her i huset, at han lige får et par Marcus Mühle og gnave.

Så blev der bestilt 5 prøveposer fra Acana, og vi lukkede 3 op for han kunne smage, men åhhh gud nej dog, hvor var de dog store!!!! (han har førhen fået RC mini beauty, men det tåler han ikke længere, og det er jo lille bitte, plus noget skånekost derfra som er lige så lille)

Vi prøvede først med Grasslands, hvor han tager en foderpille i munden, og opfører sig som om det er en bowlingkugle, og spytter den ud ehm...samme med Prairie harvest.

Men Small Breed juhuu bitte foderpiller man kan skovle i sig som en maskine, og bare sluge DOH!

Det sjove er, at han sagtens kan spise store kæmpe fede marvben.

Andre der har oplevet at deres små hunde ikke gider bruge tænderne?

Har lyst til at prøve at smadre nogle af de andre Acana med kagerullen, bare for at teste, om det virkelig er størrelsen, eller om de andre bare smager grimt.

Han er meget lille, selvom han er papillon, vejer kun 2800-2900g (vægten svinger lidt alt efter hvor meget han spiser).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små hunde, små foderpiller?
  • #1   28. maj 2010 Jeg kender nogen med en dværg pudel.
    Den gider så bestemt heller ikke bruge tænderne... Men jeg tror det delvist kan skyldes at dens "mor" nærmest tygger al dens mad og derefter håndmader hunden


  • #2   28. maj 2010 Har du prøvet at præsentere WolfsBlut Green Forest for ham? det er små foderpiller. Mine tøser er vild med smagen. Og så er det tilmed også et godt foder smiley

  • #4   28. maj 2010 Jeg fodrer også med wolfsblut og min superkræsne hund ELSKER det

    det eneste andet han har villet spise er også markus mühle


  • #5   28. maj 2010 Lilly gider heller ikke spise noget hvor hun skal bruge tænderne. Og det er uanset om det er rå kød eller kiks. Hun ligger det bare ved siden af og vogter over det. Og kun ved at true hende med at katten får det, ryger det ned.

    Har hørt om flere små hunde som helst ikke vil spise noget der er for stort, så tror ikke det er så unormalt.


  • #6   28. maj 2010 Min pomeranian Fennie har nu ikke problemer med at tygge i alting, men hun er også en hvalp smiley
    Jeg vil utrolig gerne til at fodre med Wolfblut og mailede derfor Safedog for at forhøre mig om foderpillernes størrelse i de forskellige varianter. Fik at vide, at Green Forrest og Cold River's foderpiller måler 6-7 mm, så sådan et par poser ryger snart i indkøbskurven her smiley Så må vi håbe prinsessen kan li' det smiley
    Desuden foreslog de Fish4Dogs "Small-Bite", der måler 3-4 mm.


  • #7   28. maj 2010 Jeg har prøvet Wolfblut Blue mountain og wild pacific,dem vendte han poten nedad til. De var en fest den første dag, dagen efter var de puha. Men de er nu også større i størrelsen end både RC mini og Acana Small breed. Ved ikke om det har nogen sammenhæng,

    Synes bare det er skægt, at han kan flække et marvben, men ikke vil spise store foderpiller.


  • #8   28. maj 2010 Det der med at ligge og vogte over det, selvom han ikke spiser det, det gør han også, og det er også kun hvis vores katte går forbi han lige kan komme hurtigt igang med at spise (som om de gider at spise hans foder). Men sikke et cirkus det ville være, hvis man skulle bruge den taktik ha ha

    Han spiser det også gerne, hvis jeg er nået til det punkt, at jeg tror "nu spiser han det ikke, så får han det han vil have", og så smider jeg det ud, når jeg så vil smide det ud, uha...så bliver han pludselig frygtelig sulten...


  • #9   28. maj 2010 prøv evt hill¨s mini, der er smagsgaranti hvis din hund ikke gider spise det

  • #10   28. maj 2010 Alle WolfsBlut's varianter er også blevet store foderpiller nu, desværre!
    Jeg har måtte opgive WolfsBlut helt, fordi de simpelthen er for store til hundene, og det nytter ikke de skal æmpe sig igennem hver enkel pille.
    - Kan anbefale Fish4Dogs Small Bite og Acana Small Breed : )


  • #11   28. maj 2010 Ann-Sophie: Ifølge Safedog har Cold River og Dark Forrest små foderpiller smiley Hvis det viser sig ikke at passe, har forhandlerne løjet for mig
    Fulgte ellers med i din tråd forleden - var derfor jeg valgte at spørge dem inden jeg bestiler smiley


  • #12   28. maj 2010 Er det rigtigt Nanna? Jeg modtog jo samme dag jeg oprettede tråden, 2xWild Duck og 1xCold River, og de havde alle store foderpiller?
    Hmm.. Ved andre brugere herinde der tidligere fik små piller i disse varianter, også modtog med store fordepiller efterfølgende.. Så lyder da mærkeligt hvis Safedog som de eneste sælger med små foderpiller, producenten er jo den samme?
    Er det bare et restparti Safedog har liggende?


  • #13   28. maj 2010 Ja synes også det hele er lidt mærkeligt, så vil også vente spændt på at modtage foderet og se om størrelserne passer på beskrivelsen smiley
    Men ja, jeg mailede Safedog igår, hvor jeg skrev at jeg gerne ville fodre med Wolfblut, men jeg havde hørt, at foderpillerne var store. Jeg spurgte så, om størrelsen varierede mellem smagsvarianterne, og fik svar tilbage, der lød på at Cold River og Dark Forrest's foderpiller måler 6-7 mm, hvilket jeg synes godt kan gå til min Fennie på 2 kg smiley
    Men ja, ved ikk om det er en rest, for noget kunne da tyde på at producenten har ændret størrelsen til stor irritation for os med små hunde smiley


  • #14   28. maj 2010 Ja jeg tror altså at producenten har ændret størrelsen? For er jo lidt underligt hvis nogle poser får store piller og andre små piller?
    De gamle sække jeg købte havde små piller, mens de nye havde store piller. Så tror at producenten har ændret størrelsen og at Safedog ligger inde med et restparti..
    - Og vil ikke køre hundene over på noget, som de alligevel kun kan få i en begrænset periode. Så hellere finde et andet produkt der altid har små piller : )


  • #15   28. maj 2010 Ja det er rigtigt. Ihh ville bare ønske Wolfblut ville lave nogle forskellige varianter. Det andet er da tåbeligt

  • #16   28. maj 2010 Hvor store er foderpillerne blevet? I de poser, du modtog f.eks?

  • #17   28. maj 2010 Foderpillerne i de nye poser var ihvertfald alt for store til min chihuahua, hun skulle bruge alt for lang tid på at tygge 1 pille + pillerne var formet som en slags stor kugle, så de var meget hårde at tygge over.
    Så jeg har nu droppet WolfsBlut helt, selvom det ærger mig!
    De burde lave noget ''small breed'' og ''large breed'' ved nogle varianter, ville de med sikkerhd få succes med! : )


  • #18   28. maj 2010 Ja præcis! Hmm bare man kunne kontakte dem, men er bedst til at formulere mig på dansk smiley
    Har desuden svaret tilbage til Safedog, om de tilfældigvis ligger inde med et restparti, da jeg hører at foderpillerne altså er "vokset" smiley


  • #19   28. maj 2010 Jeg bruger normalt Blue mountain blandet med Wild Pacific. Disse to varianter har "store" foderpiller smiley jeg har to bulldogs. Her sidst valgte jeg så, at prøve at købe Dark Forest. Men hehe foderpillerne er så små, halvdelen af mundfulden falder ved siden af. Så Dark forest er små foderpiller smiley

  • #20   28. maj 2010 Ina T: Det stemmer også overens med det, jeg har fået at vide af Safedog smiley Men lyder til at andre har oplevet noget andet med samme smagsvarianter..

  • #21   28. maj 2010 Jeg har aldrig hørt at Dark Forest skulle være små foderpiller, og der var heller ikke små foderpiller i den sæk jeg købte?
    Hmm.. Virkeligt irriterende at WolfsBlut producenten er så utilregnelig, tror bare jeg dropper det mærke : )


  • #22   28. maj 2010 Silke B: Til min pekingeser bruger jeg Arion mantainance til små racer, og det er i øvrigt det eneste foder, som kan få herren til at spise helt op. Han kan, som din hund også rive og flå i kødben, men store foderpiller er for besværlige...

  • #23   28. maj 2010 Hmm nu fik jeg også svar fra Safedog om, at de ikke kan hjælpe med Wolfblut og at jeg skal vælge Fish4Dogs.
    Så må man bare håbe, at der en dag går en klap op for Wolfblut producenten smiley


  • #24   28. maj 2010 Nanna - Det var da et mærkeligt svar? He.. Men bestiller du så Fish4Dogs i stedet, eller tager du chancen med WolfsBlut? : )

  • #25   28. maj 2010 Lillian K : har lige set indholdsfortegnelsen på Arion Maintenence, men jeg synes der er for lidt fedt og protein i, i forhold til det høje kulhydratindhold, jvf. min erfaring med hvad der kan "holde huld" på Vic (der jo nærmest er hyper-aktiv). Han spiser ikke ret meget, så jeg plejer at gå efter et powerfoder, og så supplere med rå ben.


  • #26   30. maj 2010 Ann-Sophie: Ja synes også det var et mærkeligt svar pludselig smiley Tror ikke jeg tør tage chancen med Wolfblut inden producenten forhåbentlig laver en variant til små hundemunde smiley Om det så bliver Fish4dogs eller Acana har jeg endnu ikke helt bestemt mig for smiley

  • #27   30. maj 2010 Nanna - Ja altså, jeg har jo købt begge mærker til mine, som så skal testes af i den kommende tid : )
    Fish4Dogs synes jeg ikke de er ret vilde med faktisk? Det tegnede ellers godt de første 2 dage, meeen..
    Tror jeg i næste uge vil prøve at servere Acana for dem og se hvad de synes om det.
    Foderpillerne i Fish4Dogs snall bite er ihvertfald meget små, og de kan bruges til selv de helt helt små hunde : )


  • #28   30. maj 2010 Tulle får Olivers Fish og er vild med det, de er ikke store og de er ret flade så dem skal hun ikke tygge så meget på for det gider hun nemlig heller ikke.. Dovne kræ hihi..
    men jeg tror også hun gider dem fordi de virkelig lugter af fisk så de er tiltrækkende hihi..

    godbider gider hun heller ikke hvis det kræver for meget..
    så det er mest små godbidder hun er vild efter, men kan da også godt spise en lidt større hundekiks hvis hun virkelig er sulten hhi


  • #29   30. maj 2010 Ann-Sophie: Ja, det kan også være det var det, jeg skulle prøve smiley Vil bare gerne have, at vi finder noget foder hun virkelig kan li' og som jeg også er tilfreds med smiley Hun er temmelig kræsen, voksede op på Royal Canin, men det har jeg ikke selv meget til overs for, så jeg skiftede til Olivers hvalpefoder, som så ikke lige er hende smiley
    Så nu må det blive Fish4Dogs hvalpefoder ellers skal jeg have undersøgt Acanas produkter smiley


  • #30   30. maj 2010 Nanna - Nej mine gad heller ikke Olivers. Ingen af varianterne! Hehe..
    Det er dog ikke Fish4Dogs hvalpefoder jeg giver mine, det er Small Bite. Men tror nu godt din den lille kan fungere på det, hun er jo 7 måneder nu? Men det er jo op til dig, deres hvalpefoder har nok også små piller : )
    Men ja, Acana eller Fish4Dogs vliver også mine valg.
    - Havde også overvejet Ziwi Peak, men ser det mere som en godbid end daglig foder?


  • #31   30. maj 2010 Ann-Sophie: Ja det kan selvf godt være, men siger man ikke tit at man først skal skifte fra hvalpefoder efter 12 mdr?
    Ja har også tænkt på Ziwi Peak, men har også nærmere tænkt at købe en stor pose og bruge som godbidder smiley


  • #32   30. maj 2010 Nanna - Det er forskelligt fra foder til foder. Et mærke som WolfsBlut fx, laver jo foder til alle aldre, i ét produkt. : )
    Men ved ikke hvor store foderpillerne ved Fish4Dogs Puppy er, men kan se det er til ALLE racer, så de er nok noget større end 'Small bite', da de jo også skal passe til en labrador hvalp fx? : )


  • #33   30. maj 2010 Hmm ja det er selvf rigtigt smiley Men kan bare ikke se nogen aldersskala på deres foder, for der må vel være en grund til at de har lavet et hvalpefoder også til forskel for Wolfblut? Altså går jeg ikke ud fra at Fish4Dogs er et All-lifestages foder?

  • #34   30. maj 2010 Nanna - Nej det er det heller ikke, der er både puppy og adult. Men jeg selv ville ikke have kvaler med at give en 7 måneder gammel hund deres adult foder.. Men sådan er vi så forskellige : )

  • #35   30. maj 2010 Nej okay smiley Jeg ved ikke så meget om det endnu, så jeg prøver bare at gøre som anvist og som der bliver rådet til smiley
    Jeg bor ret tæt på en forhandler af Acana, så tror jeg tager derhen i første omgang smiley


Kommentér på:
Små hunde, små foderpiller?

Annonce