{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Små hunde? {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg sad lige og kiggede på nogle forskellige hunde da jeg kiggede på de aller mest små hunde (chihuahua, Papillion og Pomeraner)
Og der så jeg så at de ikke var så glade for små børn altså ikke var så godt egnet til små børn, er det rigtigt ?

Altså jeg ved godt det har noget med dens personlighed og hvordan man træner den men alligevel hvorfor står der det så??

Håber i kan svare på det Hilsen Asta smiley

Især Chihuahua Har jeg set


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små hunde?
  • #1   21. jun 2013 Jeg har oplevet, at mange små hunde er utrygge ved børn. Især chihuahuas.
    Jeg tænker at der avles alt for mange usikre hunde, for det kan ikke passe at det skal være sådan.


  • #2   21. jun 2013 De er ikke så solide.
    Et lidt voldsomt barn kan nemt knække knogler.
    Derfor mener mange at den slags hunde ikke høre til i et småbørns hjem.

    Da de er så små, kan små børn som jo har pludselige voldsomme bevægelser, måske også virke skræmmende på hunden.


  • #3   21. jun 2013 Viktor har som sådan ikke noget imod små børn, kun når de er for voldsomme og ikke kender hans grænser. De racer du nævner er jo små hunde, så hvis barnet ikke er klar over, at man skal være forsigtig, så kan hunden nemt komme til skade.

    Så hvis man både lærer hunden at små børn ikke er farlige ved at finde rolige børn der vil møde hunden engang imellem, samt lærer de børn der omgås hunden at være rolige og håndtere den rigtigt, så tror jeg ikke der er et problem.


  • #5   21. jun 2013 Hvis børnene er godt opdraget og forældrene er klar til at skærme hunden så er størrelsen på hunden ikke vigtig.
    Men får børnene lov at slæbe rundt på hvalpen og fx løbe skrivende rundt omkring den så dur det ikke, hunde er ikke legetøj og børn skal ikke løfte rundt på hunde;)


  • #6   21. jun 2013 Jeg har en vild knægt på to år, hvor der er fuld fart på!
    Min chihuahua vil ikke lege med ham, (han leger generalt sjældent) men de kan da fint leve sammen af den grund. Min søn må kæle ham lukke ham ud og fodre ham (med hjælp) og det er det. Det accepterer de begge fint!

    Min sheltie og søn er derimod gøg og gokke. Min søn går tur med hende, leger med hende, pjatter med hende osv.min sheltie er desuden en meget lille en af slagsen (6,2 kg)
    Så jo der er da nok racer der passer bedre til børn, men at udelukke det, det er dumt!
    Min søn får så også besked på hvordan man omgås hundene, og jeg kunne ikke drømme om at lade ham slæbe rundt på min chi. Havde vi ikke sat de grænser, ja så tror jeg det var gået voldsomt galt med en chi!


  • #7   21. jun 2013 jeg har to papilloner, de elsker begge børn. Jeg vil mene at børnene må lære hvordan man er sammen med hunde, store som små, og det er forældrenes ansvar at lære dem det og holde øje med der ikke sker noget. En lille hund, med et fornuftigt sundt sind burde som udgangspunkt ikke være utryg ved små børn.

  • #8   21. jun 2013 Mine Pomeranians er alle rigtigt gode til børn, milde og venlige, men desværre har jeg endnu ikke mødt mange børn, der er rigtigt gode til Pomeranians.

  • #9   21. jun 2013 min mor har en chihuahua, og han er så god som dagen er lang. han elsker små børn. men det kan godt være hun bare har været heldig, for han er virkelig skøn. smiley

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #10   21. jun 2013 Min Papillon blanding Elsker børn. På det område opfører hun sig som de voldens jeg kendte da jeg var barn. De må prikke og hive i hende og hun finder sig i alt, hun står bare helt stille. Tror at hun har fundet ud af at hvis hun ikke bevæger sig for meget er der mindre risiko for at blive hevet og prikket i øjnene. Der er det mit ansvar at vise børnene hvordan man klapper og aer så det bliver rart for hunden.
    Min chihuahua blanding blev passet af svigermekanikken da kærestens lillebror var lige under et år. Og de holdt ikke øje med hverken hunden eller drengen, så det endte med at Luna gemte sig under sofaen i et døgn og pev. Hun kan ikke med ham og heller ikke med andre børn når han er i nærheden (som om hun er nervøs fordi hun skal holde øje med ham hele tiden). Hun vil gerne sige hej til børn, hvis hun er på min arm, eller jeg sidder på hug. Men de siger hende ikke noget og hun opsøger dem ikke selv. Hvor Olivia som sagt gerne vil sige hej og nusses af børn. Olivia er ikke interesseret i "fremmede" voksne overhovedet, kun børn.
    Så jeg tror det kommer an på en blanding af ungerne hunden er/skal i kontakt med og hunden.


  • #12   21. jun 2013 jeg tror at det er meget meget forskelligt, osse for den individuelle hund.
    Min gamle yorkie var ræd for små børn (og hvalpe), hvilket jeg tror var fordi hun var enehvalp, så hun lærte aldrig det der klumpedumpekropssprog som (dyre)børn har.

    Til gengæld ææææælsker pixel børn. Pixel er pekingeser/papillon.
    Hun elsker dem i alle aldre og størrelser, er meget forsigtig ved de helt små, og så er hun glad for den alder vi her kalder 'flyverdragterne'.. der hvor børnene selv tumler rundt, men endnu ikke helt har styr på hvad der er for hårdt - dem er hun af uransagelig årsager helt pjattede med.

    .. og så skal vi lige barbere den der med at hunde ligner deres ejere, for JEG er absolut alt andet end børnetam, så den ekstreme forgudelse hun har af børn, det er altså ikke noget hun er præget med hjemmefra smiley


Kommentér på:
Små hunde?

Annonce