{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.866 visninger | Oprettet:

Hvilken slags Barf {{forumTopicSubject}}

Jeg tillader mig at spørge selvom det nok vil udvikle sig til for og imod, men hvilken slags Barf er bedst.

Jeg har hørt at der i rigtig hundemad findes livets olie i maden og de mener også man skal give denne olie ved siden af.
Dog har jeg hørt noget om natskygge et eller andet som ikke er godt for hunden.
Se grunden til jeg spørger er fordi, vi fodrede med rigtig hundemad og det kunne vores hunde bare slet ikke tåle, så efter adskillige måneder med dårlig mave, rød hud osv, så valgte vi at gå tilbage til tørkost.
Nu er min Papillon så nede hos min datter, hun fodre også råt, men dette foder kommer fra barf i Kolding, og det giver absolut ikke nogen problemer, tværtimod.
Nogen der kan give en fornuftig forklaring på forskellen mellem disse produkter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken slags Barf
  • #2   31. maj 2010 Som udgangspunkt er BARF/Råfodring jo ikke - som nogen ellers måske insinuerer - en mirakelkur mod alt.
    Hvis en hund er allergisk, så kan den heller ikke tåle det, i råfodringen, som den ikke kan tåle i tørkosten - og omvendt.

Så det vil sige, at selvom det naturligvis ikke er alle hunde, der trives på råt, så vil allergiske symptomer sandsynligvis bedst kunne slås ned ved at finde ud af præcis, hvilket protein hunden ikke tåler, og så undlade at fodre med det.

Med hensyn til forskellen på produkterne - jeg har kun begrænset erfaring med køb af råt ved disse specialbutikker, men jeg er ikke det mindste i tvivl om, at der er stor forskel på kvaliteten.
    Personligt ville jeg ikke vælge at købe et foder, hvor jeg ikke præcis kan se, hvad det er - altså undlade at købe portioner, der er hakkede, men derimod købe reelle stykker, som ligner noget, jeg selv ville spise.

• #3   31. maj 2010 Spørgsmålet er, om din hund måske hellere skulle have nogle ben, som den selv kan gnave i stykker, så den ikke skal sluge store stykker (selvom det nogengange sker alligevel).

Det er mystisk, at den ikke kan have brusk heller. Men det kan da hænde, at det rå bare ikke er noget for din hund.

• #4   31. maj 2010 Kalkunhalse er jo ret bløde i strukturen med masser af brusk. Jeg ved ikke, om du har prøvet det? Det er ikke brusk alene.

En anden ting, jeg synes er godt er lammeskuldre - de er så bløde, at hunden findeler det fuldstændig, så den ikke sluger lidt for store klumper.

Hvor længe er det siden, du er startet? Og hvordan er du startet?

• #5   31. maj 2010 amanda - det kan sagtens være olien i de blandede prokukter som din hund ikke kan tåle/optage.

Jeg foretrækker selv at købe de rene produkter og selv tilsætte vitaminer og lignende som jeg syntes hundene skal ha.
    -Mine får ikke olie, de får fedt i maden

• #6   31. maj 2010 Jeg takker mange gange for god responds.
    jeg er helt enig med dig Nobel bullies . problemet er blot at jeg først fornylig fandt ud af denne olie var i rigtig hundefoder, en oplysning jeg da gerne ville have haft da vi også skulle købe den ved siden af og give dem, så de fik jo dobbelt og set i lyset af den slet ikke er sund, ja så begynder det jo at ligne noget.
    Jeg kender som sagt ikke forskellen på de forskellige produkter, men ved de feks i kolding kører meget med tyske produkter, og de andre ja det ser dansk ud men der står ikke rigtig så meget.
    Dette er jo blot min erfaring, det kan være nogen har prøvet det modsatte, jeg undre mig blot over min hund nu tåler barf uden problemer blot det ikke er fra dansk hundemad??

• #7   31. maj 2010 MM jeg købte det her oppe mod nord:)
    Jeg vil helst ikke skrive hvor da jeg ikke ønsker at sætte nogen forhandler i et dårligt lys, jeg ville blot hører om andres erfaringer:)

• #8   31. maj 2010 Suzy Jensen & Plette smiley -
    Det anede jeg slet ikke, har vist ikke spist så meget i tyksland:)
    men måske derfor hundene bedre tåler dette kød.

• #9   31. maj 2010 hej alle

ja det er så mig der er datter og har Amandas lille scruffy smiley
    her køre jeg med kød fra Kolding barf service hvor det mest består af tysk og vetcur, jeg er dog også begyndt at køre lidt kragborg og det er der ingen problemer i smiley
    Udover kød køre jeg med energi olie fra vetcur i 3 uger også 1 uges pause, NDS vitaminer og mineraler, Hybenpulver og Vivet fra vetcur som er grønt piller.
    Min uge plan lyder sådan:
    Mandag - kød
    Tirsdag - Ben samt strubehoved eller kyllinge rygge
    Onsdag - Kallun
    Torsdag - kød
    Fredag - kød
    Lørdag - Indmad
    Søndag - Kallun

Ved kød dagende er der ALTID 3 forskellige slags, en med rødt kød, en med lyst og en med fisk
    Sådan har jeg kørt alle mine hunde i 2 år uden nogen som helst problemer smiley og den lille Scruffy stor trives nu på råt smiley

• #10   1. jun 2010 Jeg har ikke fidus til hverken RHM eller BARF, derimod råfodrer jeg med mad fra jæger, fisker og slagter.

Jeg har ikke hunde med specielle behov (allergi el.l.) og giver ikke nogen tilskud ud over frugt og grønt.

Kallun vil de ikke røre (heldigvis for adr altså *ss*) så det får de ikke, men div organer, kød og ben fra alt hvad jeg kan få fingre i.

De har en enkelt fastedag på en 10 dages periode og får ikke efter en speciel "plan", men varieret over 10 dage.

• #11   1. jun 2010 Da jeg kom hjem med det første gang, og stod på terassen for at skære det ud... gik mine hunde ind *ss*

Da jeg skulle servere det (også udendørs) måtte jeg nærmest lokke den store ud (og hun ville bare ikke nærme sig skålen det var i) den lille rullede sig i det men ville sgu ikke æde det... hun stank skal jeg hilse og sige smiley

Naboen fik så de ca 5 kilo foræret derefter til sin hund som bare syns det var himmelsk smiley

• #12   1. jun 2010 Kallun er MEGET vigtigt for hunden da det renser og er fyldt med vitaminer så det vil jeg ikke tage fra dem !!!

Suzy : går fik Tøsen og Scruffy Fjerkræsmix og Atak og Balthazar fik fuldfoder fra kragborg smiley
    Jeg har foderplan til hver af mine hunde da de alle har hver deres behov. Tøsen er meget overvægtig og har fået slidgigt i hoften pga af det, så hendes mad består mest at brusk og ben samt olier og vitaminer til led også ikke for meget fedt. Atak og Scruffy skal tage på så deres mad består meget af fedt og fedt holdigt kød, dog er der ting de hver især ikke kan lide så det får det selvfølgelig ikke.
    Balthazar er hvalp og skal have meget brusk og ben samt fedt, så hans mas består af lidt af hvert og er meget varieret, udover det for han en olie der hedder beginner fra vetcur som er lavet til hvalpe smiley

Ja nogle siger jeg er tosset med hvor meget jeg går op i mine hundes mad, men for mig er det vigtigt at de trives og får alt de har brug for smiley

• #13   1. jun 2010 hvis hu handler hos en "rigtig hundemad" forhandler så er det fra tyskland.
    hvis den i koling er Bonni ann så er det polsk kød.
    -jeg kender ikke selv hendes produkter med har kun hørt godt om hende.
    hun er også god til at vejlede.
    (jeg bor selv i KBH)

• #14   1. jun 2010 Nu fodre jeg med tørt - men skulle jeg fodre med barf, så ville jeg da foretrække et forholdsvist sammensat foder med olier, vitaminer osv. iblandet produktet..
    Det ville gøre mig mere tryg ved om hunden fik hvad den har brug for.. Og det gør det jo kun lettere for mig at fodre.. Det kan jeg godt lide smiley

• #15   1. jun 2010 Dem i kolding handler IKKE rigtig hunde mad men noget tysk og vetcur som er øko dansk .

Jeg kan bedst lide selv at give tilskud da jeg så ved præcist hva de får, og de olier der er i rigtig hundemad er ikke gode som du kan læse ved trådstarter

• #16   1. jun 2010 Hvorfor er de olier ikke gode?

• #17   1. jun 2010 Nå - ser ikke ud til man lige får svar nu her..
    Det jeg studsede over var nemlig bare at trådstarter skriver der er Natskygge i livets ollie - og det er der ikke...!

Livets olie indeholder Hørfrøolie og KæmpenatLYS olie... Så hvis det er den bummert blandt hundefolk, der ikke kan kende forskel på lys og skygge, i vurdere foderet på.. Ja så ved jeg ikke..
    Skal lige tilføje jeg ikke har kigget på hvad Rigtighundemad har af produkter.. Men udelukkende skriver ud fra hvad i skriver her i tråden!

• #18   1. jun 2010 De er den der hedder kæmpenat lys olie som er i livets olie !! den olie er også i rigtig hundemads komplet produkter og kan i for store mængder give de samme symtomer som protein forgiftning som tråd starter skriver !!!
    Der for bruger jeg ikke den olie eller kød fra Rigtig hundemad

• #19   1. jun 2010 hmm.. Og nu tog jeg mig lige en tur forbi rigtighundemads hjemmeside og google - og sørme om ikke det eneste der står om olie tilsat foderet er Udo's choice.. Ikke Livets olie... Altså noget andet end det i snakker om?
    Jeg synes det er sørgeligt man vurdere foder på "hørt"..
    Jeg skal ikke kunne sige om en olie kan give "protein-forgiftnings ligende symptomer" - i øvrigt en diagnose som hundefolk er ret uenige om hvorvidt den er retvisende..

Fair nok, at hvis hunden ikke fungere på et foder - så skal man da selvfølgelig skifte!
    Men man skal ikke sidde på et forum og give urigtige oplysninger videre smiley

• #21   4. jun 2010 Ginne.
    Jeg gav ikke urigtige oplysninger, jeg fortalte hvad der var i mine produkter og hvad vi gav vore hund ved siden af og dette ifølge aftaler med madleverandøren.
    Så ja vi skulle give den navngivne olie som du så flot huskede navnet på, jeg beklager jeg ikke lige kunne, jeg smed den ud.
    jeg skrev også at jeg ikke ønskede at svine nogen til, men blot ville vide om andre havde samme erfaring.
    Hvis nogle har hunde der trives på rigtig hundemad er de præcis lige så velkomne i tråden.
    hvorfor skal alle tråde ende negativt, se da ud over egen næse og deltag sagligt i debatten!!!

• #23   4. jun 2010 MM.
    Lige pt er vi på tørfoder, jeg har ikke turde starte op igen, dette pga af vores westie som tog endog rigtig meget på via barf, det skal indskydes han er på medicin og dette ikke lige egner sig til råfodring da han optager alt fedt.
    Jeg ville nok købe mit kød i koldning hvis jeg skulle starte op igen, den gode erfaring for scruffy som er hos min datter, viser at dette kød tåler han.

• #26   6. jun 2010 Kolding barf service er det bedste sted at handle smiley jeg har handlet der i 2 år nu og de står altid klar med gode råd eller en hjælpende hånd !! For dem er det hundene der er i centrum og dem det handler om, de holder mange arrangemanter f.eks julehygge og Grilldag med agulity og massage smiley De samler også penge ind til gadehundene i grækenland, så når man køber sit kød der er man med til at hjælpe de stakkels hunde i grækenland smiley
    De levere gerne ud for et mindre beløb og har<ALTID guffer med til hundene og din hund er ALTID velkommen til at komme med op i butikken og lege i den store have smiley

Jeg bor i Sønderborg men tager gerne den lange tur til Kolding efter madtil mine banditter smiley

• #27   6. jun 2010 ja Tina skriver altid og høre hvordan det går med hundene det syndes jeg er så dejligt og viser de er seriøse forhandlere smiley

Kommentér på:
Hvilken slags Barf

Annonce