Nej nej nej nej.. Magen til humbug! {{forumTopicSubject}}
Puha har lige brug for at komme ud med min mening.
Jeg ringede til dem jeg havde købt foder til min hund ved,
og forklarede dem at min hund var blevet syg af det. Og jeg fik bare at vide at det kunne i hvertfald ikke være deres foder for der stod dyrlæger bagved osv.. men jeg kan jo kun sige hvad andre har sagt mht min hunds mave. det kan jo ikke passe at efter man har købt nyt foder til en hvalp på 7 mdr at den så skal ud op til 10 gange på ET døgn! plus om natten også og at afføringen er er tynd som vand! ÅHA!! Min hund er blevet syg af det lorte foder..
Jeg sætter lige en indholdsfortegnelse med:
Råvarekategorier: Korn, kød og animalske biprodukter (kød indhold min. 26%). Vegetabilske biprodukter, olie og fedtstoffer (Omega 3 og 6 fedtsyrer), grønsager, fisk og fiskeprodukter, mineralstoffer og vitaminmix.
Ingen soja, GMO, farve eller konserveringsmidler.
Omsættelig energi (OE) pr. 100 g: 321 Kcal = 1345 KJ.
Omsættelig energi fordeling: Protein 27 OE%, fedt 24 OE%, NFE 49 OE%.
Næringsindhold pr. 100 g.: Se venligst faneblad ”Varedeklaration”.
Havde lige brug for at komme ud med det.
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 66
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
der behøver jo heller ikke være noget galt med foderet fordi din hund ikke kan tåle det, det kan jo sagtens være at mange andre hunde trives på det.
men må indrømme at jeg heller ikke ville vælge et foder med korn som første ingridiens (og gerne helt uden korn), efter min mening skal primær ingridiensen være kød (og ikke bare biprodukter af kød).
sep 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 137 Svar: 1.387
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Til maven så prøv at købe en gang prokolin eller zoolac og behandel din hunds dårlige mave med det. Forsætter det, så få undersøgt hos dyrlægen at der ikke er et bakterieltproblem i maven eller virus på spil. Isåfald hjælper et foderskifte ikke nødvendigvis..
God bedring.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Så det behøver ikke være foderet eller at du er gået for hurtigt frem ved skiftet…
Det Tøsen fungere bedst på er Pedigree…
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 109
men kan godt forstå du har skyldfølelse. ville jeg også have, men du kunne jo ikke vide det ville gå så galt...
har nemlig tit hørt folk er utilfredse med det i forhold til dyrelæger står bag....
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.586
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 188
Hovedingrediensen er korn, et kød indhold på kun 26%..og de fiske og grønt ingredienser der er i..bliver ikke nævnt ved navn.
Jeg ville skifte til et kvalitets foder hvis jeg var dig..der er mange at vælge imellem.
Hvad fik hunden før..og hvorfor skiftede du?
Et foder af så ringe kvalitet kan sagtens være forklaringen på den dårlige mave..specielt hvis du har lavet foder skiftet med halvt af hver.
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 66
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 188
Nej nej nej nej.. Magen til humbug!