21.450 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvor lang tid kan hvalpen holde sig? Hvor lang tid kan hvalpen holde sig?

Min hvalp på knapt 10 uger er lige nu alene hjemme ca. 4½ time hver dag. Der kan han fint holde sig, men der bliver også tisset igennem når jeg lufter ham!
Hvor lang tid går der før hvalpens blære er udviklet nok til at kunne vente 8 timer med luftning? Jeg kan ikke rigtigt finde noget om blærens udvikling på google, så håber nogle af jer har svar?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor lang tid kan hvalpen holde sig?
  • #1   1. jun 2010 Det er vist meget forskelligt fra hund til hund..
    Vores kunne holde sig i over 8 timer da han var 7 mdr. Men han havde også problemer med blæren i et stykke tid, så måske han havde kunne holde sig før, hvis den havde været ok.

• #2   1. jun 2010 Ja, det er virkelig svært at vurdere. Og det er jo heller ikke ret smart at prøve at lade ham holde sig længe for tidligt i forløbet. Han er sådan set renlig nu, så jeg vil nødig spolere det.

• #3   1. jun 2010 da jeg fik lashes holdte hun sig i 8-9 timer den foerste nat hvor hun sov ved mig..

• #4   1. jun 2010 Ja, Otto kan også holde sig omkring 8 timer om natten. Men det er lidt noget andet om dagen, synes jeg. Selvom han hviler de fleste af de 8 timer, så er han stadig mere aktiv end om natten, hvor han bare snorker løs.

• #5   1. jun 2010 Det er stor forskel på dag og nat.. Sådan er det også med mennesker.

Urinproduktionen, afføring, kropstemperatur, puls, blodtryk osv nedsættes når vi og dyrene sover. Derfor kan man ikke regne med at de kan holde sig lige så længe om dagen.

Syndes jeg har læst at det er et kvarter for vær uge de er (tommelfinger regl)

Altså 8 uger = 2 timer

• #6   1. jun 2010 Ja, netop - det var det jeg forsøgte at forklare, din forklaring var bare meget bedre:)

Synes umiddelbart at et kvarter pr. uge lyder af meget lidt. I hvert tilfælde hvis hvalpen er forholdsvist inaktiv. Han kan jo allerede holde sig 4½ time.
    Hvad gør folk, hvis de kun har to ugers fri og derefter skal på arbejde? Kommer der så nogen og lufter eller krydser man bare fingre for at hunden kan holde sig?

• #7   1. jun 2010 Tro også man bare bruger det så folk ved at en hvalp på 8 uger skal tisse, hver 2 time... Du ved når de har sovet, leget osv.. For at undgå de tisser inden for..

• #8   1. jun 2010 Ja okay - det giver jo god mening.
    Jeg gad bare godt vide hvornår blæren er færdigudviklet - sådan cirka.

• #9   1. jun 2010 Spændende spørgsmål!!

Har selv en hvalp på 10 uger, men har dog kun haft den hjemme i to dage.....
    Den kan endnu ikke holde sig ret længe om dagen, men drikker også en del vand, da den leger brydeleg med vores anden hund meget af tiden smiley
    Men om natten har den også sovet en ca. 6-7 timer i streg, hvorefter vi skynder os ud med ham, så snart han åbner øjnene.

• #10   1. jun 2010 vores hvalp er lige knap 8 mdr. og han kan holde sig i 12 timer. hvis vi f.eks går i seng kl 10 om aftenen så går han med, også giver han ikke lyd om at ha gerne vil ud før omkring kl 10 formiddag. Han kommer selvfølgelig ud når vi vågner, men han kan godt holde sig smiley

• #11   1. jun 2010 Anette - når min leger, så skal han også ud ca. hver halve time. Men han drikker også en del, især her i varmen.

Kathrine - det lyder helt vildt. Det kan min gamle hund ikke engang. Men det kommer nok også meget an på aktivitetsniveau. Hvis hunden ligger stille i 12 timer tror jeg det er lettere.

• #12   1. jun 2010 Siri : Det er det også smiley Og han er meget doven om morgenen smiley Han bliver helst bare liggende, også selvom jeg har rejst mig smiley Hehe

• #13   1. jun 2010 Vores hvalp på 5 mdr. Kan holde sig 9 timer:) men ja det er vist meget forskelligt...

• #14   1. jun 2010 vi har netop fået en lille ny på 8 uger og han kan holde sig meget længe, selv under leg og drikke, går der snildt 3 timer imellem han laver nogle små dryp i haven smiley

men vores schæfer som fyldte et år for 14 dage siden, kunne holde sig i 7 timer da han var 12 uger smiley og har endda præsteret at holde sig i 16 timer nytårsaften. han ville ikke ud da vi kom hjem om natten han ville bare lege og så sove...

men kan desværre ikke finde svar på dit spørgsmål som ellers er rigtig godt smiley

• #15   1. jun 2010 Nando har også fra start kunne holde sig 7-8 timer om natten... Min dyrlæge fortalte mig at deres blære først er færdigudviklet når de er 9 mdr...

• #16   1. jun 2010 Det lyder da imponerende Charlotte - 3 timer er lang tid under leg.

Om ikke andet, så må jeg spørge dyrlægen. De må vide hvornår hvalpens blære er færdigudviklet.

• #17   1. jun 2010 Et er størrelsen på blæren, men noget lige så vigtigt er aktivitet, drikkemængde, og faktisk også fodring i forhold til hvor længe den skal kunne holde sig. Min egen gennemsnitlige erfaring fra alle mine vuffer siger mellem 7-9 mdr. Så har de kunne holde sig ca. 9 timer i snit, hvis de altså ikke har bællet vand i sig lige inden jeg tager afsted.

• #18   1. jun 2010 Da min var 16 uger kunne hun holde sig 7-8 timer, men så tissede hun også ned af trappen fra 2 sal

• #19   1. jun 2010 Vi har en Golden hvalp på 15 uger. - snart 16 må det være..

Hun har holdt sig i 12-13 timer - det har så været igennem natten og igennem den første del af dagen efter.. Men hun skulle godt nok også tisse da vi kom ned smiley

Hun har ingen umotiverede uheld mere.. Det er kun hvis man "glemmer" at komme ned med hende..

Vi gjorde også det, da vi lige havde fået hende, at vi gik ned med hende efter hver gang hun havde sovet, leget, spist osv.. Så nu har hun bare vænnet sig til at skulle ned.. (Vi bor i lejlighed)

• #20   1. jun 2010 Jeg mener at have hørt eller læst at en hund sblære først er helæt udviklet når den er 6 mdr. og udover det er det swelvfølgelig forskellige alt efter race, størrelse, hvor meget den drikker og leger.

• #21   2. jun 2010 Omkring de der 6-7 måneder lyder meget fornuftigt. Spørgsmålet er så hvor lang tid en hund rent faktisk kan holde sig, når blæren er udviklet. Noget helt andet er hvor lang tid det er sundt for hunden at holde sig.
    Igen må det nok også komme meget an på det enkelte individ.

• #22   2. jun 2010 Siri--- Det er vi helt enige om. MIne drenge kan begge, og uden problemer holde sig op til 12-14 timer. Men det er meget meget sjældent det sker! Umiddelbart vil jeg sige at en hund bør kunne holde sig 9-10 timer uden problemer, men det er selvfølgelig ikke anbefalelsesværdigt. *S*

Kommentér på:
Hvor lang tid kan hvalpen holde sig?

Annonce