802 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Stres eller noget andet??? Stres eller noget andet???

Hej til jer alle

Har lige et par spørgsmål til jer

1)
En hund der har været renlig fra den var 4 måneder og så pludselig begynder både at tisse og skide indefor i huset efter den er blevet 1 år..
HVORFOR gør den pludselig det????

2) En hund der pludselig har tendens til at tage alt og bide det i stykker.. (div ting af plastic, sko, )

Når alle mulige bide/tygge objekter så er fjernet så er det gulvtæppe der blir ødelagt...
HVAD kan der gøres??

3) En hund der ELSKER at grave huller i haven... Hunden ser ud til at være i en verden for sig når dette sker..... trin for trin : Graver med ensartet tempo, løber efter det der blir gravet op, halen køre med meget små hurtige bevægelser...
STRES eller er det en DÅRLIG vane???

4) En hund udviser stort frustration hvis der blir snakket med andre hunde end den.

Der blir knurret og snappet efter de andre hunde hvis de blir snakket/kælet med.

Det har været tæt på at et barn er blevet bidt i hundens frustration over at det ikke var den der skulle kæles med.
HVAD kan der gøres??? (STRES??)

5) Hunden har været en uge på ferie hvor dens søster bor .. med det resultat at intet af det ovennævnte skete?? Bortset fra at den gravede lidt i græsplænen.. men udover det var det den yderst eksemplarisk ..

Da hunden kommer hjem til de andre hunde går der en lille uges tid og så starter maridtet igen.. at gå fra at være en engel til en terorist..

HVAD sker der lige ??

Er hunden dybt stresset og kan ikke håndtere at bo med flere hunde end en eller hvordan skal jeg tyde alt dette??

Håber der er nogen som kan komme med nogle tips til hvad der kan gøres

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stres eller noget andet???
  • #1   4. jun 2010 æææhm pas.:O) men følger liig med:O)

• #2   4. jun 2010 1) Tæve
    2) der bor 4 andre hunde sammen med den, 1 stk golden retriever tæve 6½ år, 1 dsg hanhund på 3 år, 2 dsg tæver 1 på 9 måneder og 1 på 5 måneder

3) Fungere egentlig rigtig godt med de andre hunde, men indimellem stresser hun op / blir jalous ( staves) når der kæles med de andre hunde

4) alle hundene blir aktiveret i leg .. bla søgen efter foder og øver forskellige tricks med dem alle både noget der stimulere dem mentalt og fysisk

5) det med tissen og prutten har stået på on og off i et års tid.. de andre ting er noget som er kommet for et halvt års tid siden

6) vi har hende på ferie for at se om det var herhjemme at hun ikke trives i stor flok.. vi har haft hende gående ved os mere eller mindre 24 timer i døgnet... Har forsøgt at gøre mere med/ for hende for at se om det kunne hjælpe.

7) NEJ...

• #3   4. jun 2010 Jeg synes der måske kan anes et tema - territorialadfærd.

Jeg kunne forestille mig, at gruppen ikke er så harmonisk, og denne tæves reaktion viser sig tydeligt.

Kan du beskrive flokkens måde at være sammen på?
    Er der nogen, hun harmonerer bedre med end andre?

Jeg forestiller mig ikke nødvendigvis at det er antallet af hunde i flokken, men måske individerne.

• #4   4. jun 2010 CH : Den hund hun harmonere bedst med er hendes mor men jeg syntes ikke at hun udviser at hun ikke syntes om nogle af de andre... hund leger og hygger med dem alle men der er jo et eller andet galt i flokken siden hun virker stresset :O(

Og om det er antal af hunde eller ik det skal jeg ikke kunne sige men syntes det virker lidt underligt at hun fungere perfekt med 1 anden hund men ikke i længden med 4 andre...

• #5   4. jun 2010 Irene: Hmm ja det er en del der skal løses.. men jeg undre mig bare hvordan det kan være at hun opførte sig såååååååååååååååå perfekt og eksemplarisk da hun var en uge på ferie hos hendes søster.. men at hun herhjemme ikke fungere.. det er MEGA synd for hende.. hun er stadig trods alt dette her en utrolig hengiven og kærlig hund men det er helt tydligt at der er et eller andet her som ikke er ok.. Den dag hun kom hjem fra "ferie" nærmest overfuste hun de to yngste dsg vi har så snart hun så dem.. syntes det er håbløst ... suk... vi har i et år nu forsøgt at finde ud af hvad der kan være galt og det eneste vi kan komme frem til er at hun ikke fungere i en "stor" flok.. Du må ikke forstå det som om vi har givet op men vi tænker hele tiden på hvad der er bedst for hunden og ikke os...

• #6   5. jun 2010 Irene : Ja der ska nok andre øjne på og opleve hende....

et er svært at sige om der var nogen ændringer herhjemme i flokken da hunvar på ferie... De var måske noget mere rolige... men et eller andet sted nok fordi at hun ikke var her og stressede op / var fustreret .. og det kunne de andre mæke.... Med ved det ikke

Men hun havde godt af at være på ferie det kunne vi høre da vi hver dag havde kontakt til dem der havde hende.. hun gik med hendes kuldsøster og ingen knurren og brummen, intet.. de gik sammen stille og roligt som om det var noget de havde gjort altid

Kommentér på:
Stres eller noget andet???

Annonce