Korthåret malteser? Korthåret malteser?
Hejsa
Jeg arbejder i en dyrehandler og en dag havde jeg en kunde inde i butikken, som spurgte om en masse ting ang. hendes malteser.
Hun spurgte bl.a. hva hun ku gøre ved pelsen fordi den var så filtret nede ved rødderne og fyldt med knuder. Hun fortæller så, at det er fordi hun får den klippet skallet, så den holdes korthåret hele tiden og hendes argument er: "Jeg gider ikk bruge så meget tid på pelsplejen".
Her er det jeg så tænker: "Hvorfor så vælge den race"?
Og efter min mening så skal en malteser da være langhåret. Har nu aldrig selv haft en malteser, men så vidt jeg ved skal de da ikk være korthåret? Jeg synes ihvertfald det var synd for den stakkels hund, når den havde en masse knuder i pelsen, der sad helt inde ved huden.
Bare min mening.
Hva er jeres?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.124
Bortset fra det så tror jeg altså ikke at knuderne er komment fordi manteseren er klippet. Nok mere fordi den ikke bliver børstet.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.124
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
De valgte en malteser pga racens sind, og det var også i starten muligt de ville udstille, og han var afsted nogle gange hvor han hev præmier hjem, men de synes ikke udstilling var noget for dem.
Han nyder at være korthåret, han er meget mere livlig, og nu nyder han at blive børstet, hvilket han bestemt ikke gjorde før, pga den knudrede pels.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.535
Uanset hvilket dyr man har med pels, så må man vel være forberedt på at der skal en eller anden form for pelspleje til.
Jeg vil sige at en typisk malteser kræver 15-30 minutter om dagen med børste og kam.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Hvis man ikke gider den pelspleje, hvorfor så lige få den hund. Der er mange korthårsracer eller nemme langhårsracer, der er ligeså søde. Ingen kan overbevise mig om, at der er SÅ stor forskel på selskabsracernes sind, at man er nød til at anskaffe sig den med aller mest besværlige pels, for at få en race der passer en selv.
Forstår godt dem der klipper ned, hvis de har en hund der hader pelspleje. Eller hvis det tjener et andet foremål - som fx at hunden skal have hvalpe
Men har det nok sådan, fordi jeg elsker langhårsracer og andre racer med frisure - og den pelspleje der medfølger
Korthåret malteser?