{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.713 visninger | Oprettet:

Hun bed... {{forumTopicSubject}}

Tidligere idag var jeg ude og gå med Gala og da vi når ned til en sti slipper jeg hende fri som jeg gør hver dag, der er ingen i sigte da jeg slipper hende, men ud fra en anden sti kommer der en med en hund lidt efter. Jeg kalder Gala til mig, som jeg altid gør hvis der kommer andre. Men hun reagere slet ikke overhovedet. Jeg går hen til hende for at få fat i hende og så begynder hun at løbe! Løber efter hende mens jeg råber nej osv, men intet hjælper. Og pludselig sidder hun fast i den lille hund! Hun får rusket den et par gange inden jeg når derhen og får hende fri. Forstår slet ikke hvad der skete. Jeg kan godt kalde hende til mig selvom der kommer andre hunde og hun har aldrig løbet så hurtig frem til en fremmede hund, ikke engang i hundeskoven. Jeg er 100% klar over at dette er min fejl, at jeg burde ha' holdt hende i snor og bliver ved med at banke mig selv i hovedet for det. Men havde aldrig troet hun kunne finde på det her.

Hun viste ret tidligt at hun ikke kunne med små hunde og derfor har jeg altid holdt hende væk fra dem, men det har været hvis hun har hilst på dem hun bliver dominerende. Hun har aldrig faret afsted på den måde.

Jeg gav den anden ejere mine oplysninger og hun er på dyrehospitalet med hendes hund, jeg venter på at høre hvordan det ser ud. Men hun gjorde det meget klart at hun ville melde mig og få Gala aflivet. Men hva'så nu.. Kan jeg forvente politiet kommer efter hende?!
Igen, jeg er fuldstændig klar over det er min fejl og jeg hader mig selv nok, så ingen grund til at banke mig mere i hovedet. Vil bare gerne vide hvad jeg kan forvente..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun bed...
  • #1   6. jun 2010 Kura er nismo´s bror .. og de er ret hidsige i den familie.. så fatter ikke man har avlet videre på det blod :((((( det trist at det går ud over hunden at folk avler for at få penge :((

  • #2   6. jun 2010 Hvor trist en oplevelse. - vi har mødt hinanden før i hundeskoven ;O)
    Forstår godt den anden ejer reagerer på denne måde.
    - tror jeg os selv jeg vil gøre. ved faktisk ikke hvordan og hvorledes politiet gør, hvis det blir meldt.

    tanker herfra.


  • #3   6. jun 2010 Efter den nye hundelov kan din hund kræves aflivet. hvis det bliver meldt tror jeg faktisk den skal aflives. Tanker herfra. Kom den anden hund alvorligt til skade?

  • #4   6. jun 2010 Louise - Jeg ville selv reagere på samme måde. Måske faktisk en anelse mere hidsigt. Jeg var fuldstændig i panik og kan slet ikke forestille mig hvordan det må ha været for hende og hvordan det er nu.. Håber det bedste for den lille hund.

  • #5   6. jun 2010 Trine - Det er det jeg frygter.. smiley Men fejlen ligger jo her.. Det er bare noget pis det hele - for at sige det som det er...

    Det så ret slemt ud. Der var meget blod. Og den hylede smiley Men den prøvede at løbe da Gala slap den, så den var ikke død, eller hvad man skal sige smiley


  • #6   6. jun 2010 Nu er den nye hundelov ikke trådt i kraft endnu, så om de forlanger din aflivet er ret tvivlsomt. Men du kan risikere at få et påbud om mundkurv og snor på hunden, altid

  • #7   6. jun 2010 Ved godt du siger, at du ved det er din skyld... Og jeg ska ik dunke dig oven i hovedet, men når du ved din hund ik kan med visse hunde, hvorfor er den så løs? Nu ved jeg ik hva hund du har, og der er sagen uvedkommen. Men jeg ville da ik turde ha mine løs, hvis jeg vidste de ik ku med andre vi kunne risikere at møde. Både for de andres og mine hundes skyld.
    Der er 3 hunde min hanhund ik kan sammen med, da de har bidt ham som lille. Så komme han da ik hen et sted hvor han kunne risikere at møde dem...


  • #8   6. jun 2010 Det er godt nok en sørgelig hændelse..

    Jeg må ærligt talt sige at jeg ikke ved om din hund efter den nye lov kan blive aflivet..

    men jeg synes du skal have respekt for at du er ærlig og indrømme din fejl og ikke smutter fra ansvaret.. Det er der rigtig rigtig mange der gør nemlig.. smiley
    Så respekt for det..


  • #9   6. jun 2010 En ting er hvad politiet kan kræve..... Men hvad vil du selv? Vil du beholde en hund du ikke kan stole på? Jeg ville personligt ikke.
    Jeg synes det er rigtig synd for dig at du har oplevet det, det må ha været meget væmmeligt. Men var det mig, var jeg kørt direkte til dyrlægen og havde fået min hund aflivet.


  • #10   6. jun 2010 Janni J: Ja det rigtig øv. har elv fået aflivet en hund for et par uger siden fordi den fik mast gennem hæk og hegn for at komme ind og angribe naboens hvalp. Vi valgte at få hende aflivet da der var flere problemer med hende og det ikke normalt en hund angriber en hvalp på den måde heldigvis kom hvalpen ikke til skade.
    Men det jo ikke sikkert din hund behøver blive aflivet kan jeg høre. Men for eftertiden må du hellere føre hende i snor altid


  • #11   6. jun 2010 Har prøvet han sku møde den ene af dem igen, men måtte opgive. Da min var fuldstændigt væk for omverdnen, det eneste han tænkte på var at han ville i "kamp" med denne hund.
    Det ska siges denne her hund, sprang bagpå min da han var 16 uger gammel. For at dominans parre, og det gad min ikke. Han knurrede til at starte med, men det fattede den anden ikke noget. OG den blev ved med at hoppe på min hanhund, hvor min til sidst sagde meget bestemt sagde nej ved at blotte tænder og lave udfald imod den anden... Men min bed ham ikke, jeg blev bedt om at tage min i snor. Det var til hundetræning... Da den så igen sprang på min efter han var kommet i snor, blev jeg stik tosset. JEg sagde at hendes også sku i snor, og det kom den først der. Den dag idag kan min ik tage denne hund, hva min vil gøre ved den ved jeg ikke.


  • #12   6. jun 2010 Jeg begriber ikke, at du kan finde på at slippe din hund løs, når du VED at hun ikke kan med små hunde.



  • #13   6. jun 2010 Jeg har faktisk selv tænkt tanken. Om jeg selv vil beholde hende efter det her. og ved ikke hvad jeg når frem til.

    Der er ingen tvivl om at efter det her får hun aldrig snoren af udenfor - hvis det ikke ender med en aflivning.

    Hvis jeg havde troet hun kunne finde på det havde hun aldrig fået snoren af. Men det kom så meget bag på mig! Også at hun vælger at fare på den fra så lang afstand..



  • #14   6. jun 2010 Jamen hvis hun ik kan med små hunde, og i møder en lille hund er det da ik sært den vil stikke af. Jeg ville ha reageret på samme måde som, ejeren af den lille hund. Hvis det var min hund, havde jeg nok fået den aflivet.

  • #15   6. jun 2010 Nu er hun jo kun lige omkring 1 år... Så det er jo nu hendes sande natur kommer frem så at sige.. Før hen har hun jo bare været en hvalp.....
    Og har hun kunne finde på det en gang, så kan hun også finde på det igen. Så ligger det i hende....
    Måske det var en god ide du tog kontakt til din dyrlæge og spurgte om råd der. De må kunne vejlede dig...


  • #16   6. jun 2010 Ved det er nemmere sagt end gjort.

    men havde nok os hældt til aflivning. vil ikke kunne stole på min hund efter sådan noget. :O/


  • #17   6. jun 2010 Jeg har snakket med den anden ejer og hendes hund er okay omstændighederne taget i betragtning. Den er blevet syet et par steder i nakken og et sted på det ene ben.

  • #19   6. jun 2010 Det er en meget dum hændelse og ey meget tydeligt eksempel på at det er ejerenes skyld at der kommer disse overfald på forsvarsløse hunde. Derfor og netop derfor er jeg ikke imod mundkurvspligten. Det der er skræmmende er at der netop nu er et nyt kuld efter denne hund som har overfaldt en anden hunds mor...

  • #20   7. jun 2010 antihero: enig...

    Vivi: Enig med dig også. Har selv 2 hunde der ik kan med alle, derfor bringer jeg dem heller ik i situationer hvor de kan støde på dette. At så nogle bare vil ha deres hunde til at hilse på mine, selvom jeg har sagt at det går ik altid er så godt.


  • #21   7. jun 2010 Vivi - det er fint nok du lige skal komme og fortælle noget vi allesammen ved.. Som sagt står jeg 100% ved at det er min fejl. Det har jeg vist skrevet et par gange nu. Kunne jeg lave det om gjorde jeg det, men det kan jeg desværre ikke.

    Det andet ved jeg ikke lige hvorfor du skal blander ind i den her tråd... Det kuld har ikke noget med mig at gøre.


  • #22   7. jun 2010 Janni J
    Jeg bekræfter bare at den slags avl ikke burde foregå.


  • #23   7. jun 2010 jeg synes også det er forfærdeligt at de bliver ved med at avle på den hund.. får ondt i maven over det...

  • #24   7. jun 2010 men ved kura er ret hidsig, det ligger i generne....

  • #25   7. jun 2010 I skal være meget velkomne til at skrive til ejeren af hunden, men det er altså ikke mig, så vil sætte pris på hvis det ikke blev blandet ind i det her.. Tak

  • #26   7. jun 2010 Janni J
    Du har da støttet den ejer ved at købe en hvalp derfra, selvom der fra flere blev gjort opmærksom på din hunds fars sygdomme, skavanker og temperamentsproblemer.


  • #27   7. jun 2010 Jeg kom slet ikke på hundegalleri før efter jeg havde købt hende. Så nej, der var ingen der havde gjort mig opmærksom på noget..

  • #28   7. jun 2010 Ok ejeren af din hunds mor sagde ellers hun ville informere alle købere om at hun havde brugt en syg hanhund.

  • #29   7. jun 2010 Det hænger så stadig ikke sammen med det du skrev før "selvom der fra flere blev gjort opmærksom på din hunds fars sygdomme, skavanker og temperamentsproblemer."

    Men nej, jeg blev ikke gjort opmærksom på det.


  • #30   7. jun 2010 så er hvalpene igen blevet solgt på en falsk baggrund.. håber ikke du har givet mere end 1000kr for hende.. der er hd, allergi og ret hidsige amstaff i denne familie.. smiley

  • #31   7. jun 2010 Så er det jo godt at loven er skruet sammen sådan at du kan sagsøge ejeren for arvelige skavanker.

  • #32   7. jun 2010 kura har både hd, allergi og han er også ret hidsig. Plus hende der ejer ham købte ham og sendte ham til polen for at få klippet hans øre af.. det siger vel lidt om folk :(((

  • #33   7. jun 2010 Tja -uanset hvad man kan sige nu, så er det jo sket, og det kan ikke laves om.

    en nye hundelov er ikke trådt i kraft nu, så din hund kan næppe kræves aflivet, men du kan blive pålagt at hlde den indhegnet/snor + evt mundkurv. Alle 3 ting er noget du alligevel skal efter 1/7.

    Og så håber jeg da godt nok du har lært lektien... Har hunden problemer med andre hunde, så skal den bare aldrig aldrig være løs, medmindre man er et sted hvor den ikke kan komme i kontakt med andre.


  • #34   7. jun 2010 Jeg vil ikke sagsøge nogen eller tude over hvad jeg har givet for hende.. Hvad skal det hjælpe mig nu? Jeg lavede en fejl ved at slippe hende fri i den tro at jeg kunne kalde hende til mig hvis der kom nogen. Nu har hun bidt og det gør at jeg måske skal af med en hund jeg elsker så utroligt højt. Så kan penge og alt andet bare være lige meget ikk'? Det er min fejl at slippe hende.. Ikke deres skyld der hvor hun kommer fra. Der findes også hunde med gode gener der bider..

  • #36   7. jun 2010 Anrihero -nej jannie har ikke selv avlet hunden. Men køberne er nu engang dem der gør at der kan laves sådan nogen hvalpe igen og igen...
    Så helt uden skyld er man altså ikke, bare fordi man ikke selv har sat han og tæve sammen;o)

    Og ja, jeg er da sikker på Jannie godt ved hvor skylden ligger. Jeg undres så bare over at man slipper hunden i første omgang, når man ved den har problemer med (nogen) andre hunde. Det er unægteligt nemmere at undgå uheld, når man holder sin hund i snor.


  • #37   7. jun 2010 antihero
    Fordi det er grunden til at vores hunde nu skal iføres mundkurv og kort snor, men folk vidste jo bedre dengang - ironi forekommer. Jeg synes ikke jeg tværer i det når jeg bare bekræfter TS i hvad hun selv skriver, oven i det fik vi endda spredt lys over hvilken luskebuks og løgner denne "avler" af ts hund er.


  • #39   7. jun 2010 antihero - Jeg vil ikke stole på hende i forhold til små hunde igen og være mere på vagt end før med store hunde. Snart træder loven i kraft og hun skal gå med mundkurv og snor. Så hvis hun ikke bliver aflivet kommer mundkurven på fra imorgen og snoren selfølgelig. Men lige nu ved jeg ikke hvad der skal se. Er stadig forvirret. Stoler dog stadig på hende mht til mennesker. Der har aldrig været det mindste..

  • #40   7. jun 2010 antihero
    Der er blevet peget fingre i mange år.


  • #42   7. jun 2010 antihero
    Det er ikke et argument for det jeg har skrevet, men en konstatering.


  • #44   7. jun 2010 antihero
    Jeg forstår ikke hvad du vil frem til da jeg ikke peger fingre men konstaterer og bekræfter ts i hendes egen udtalelser.


  • #46   7. jun 2010 Øv øv øv, hvor er det altså bare en grim situation..

    Jeg ved godt at du ikke skriver her for at blive dunket i hovedet, men jeg kan ikke lade være med at græmme mig!..
    Selvom du mener din hund er sød og velopdragen, er det jo præcis hændelser som denne, der er skyld i forbudet.
    Din hund har aldrig gjort det før, og som alle de andre er det en unghund der BURDE have været i snor.. Hvor gør det ondt på mig at al denne snak ikke er sivet ind :S :S

    Nåh, bort fra det indlysende.
    Hvor slemt er det med den anden hund? Er der kommet reel skade, eller er det blot chokket??

    Jeg synes det er fint at de andre melder din hund - det ville jeg også gøre, for det skal da med i statistikken. Men medmindre den anden hund er døden nær, er politiet hamrende ligeglade.

    Var det ikke et lovkrav fra juli, ville jeg foreslå dig en mundkurv og en line. Og jeg vil da bede dig begynde at bruge dem hurtigst muligt, det kan vist kun gå for langsomt..

    Aflivning? Det må du selv vurdere om det er det rigtige at gøre i denne situation.. Jeg synes det er voldsomt at den direkte opsøger en fremmed hund for at skade den, uden at der har været noget mellem de to dyr inden da.


  • #47   7. jun 2010 Hvor er det trist!!

    Nej man skal ikke sparke til dem der ligger ned, men for pokker............ smiley
    Bare slet ikke sådanne ting racerne har brug for..

    Forstår som andre ikke, hvorfor din hund ikke var i snor.. Ja du plejer at kunne kalde hende til dig.. MEN!
    Det er bare et alt for stort et men, især i disse tider..

    Jeg har selv en race som er på observationslisten, og hun er aldrig fri i offentlig rum, netop af samme grund..
    Hun har ingen problemer med nogle som helst andre hunde, men folk skal ikke ha noget at sætte en finger på, så derfor er snoren på..

    JEG ville personligt aldrig stole på min hund igen, hvis den havde gjort det samme som din, og min mening er derfor meget klar..
    En hund der har bidt uden grund skal aflives... Håber du træffer det rigtige valg..


  • #49   7. jun 2010 Sikke da en trist historie smiley

  • #50   7. jun 2010 Puhha. Jeg tør slet ikke engang at prøve at forestille mig hvordan ejeren af den lille hund og den lille hund har haft det/har det.
    Føj en oplevelse smiley

    Må sige at jeg også er enig med Vivi. Og forstår slet ikke hvorfor hunden var løs. Og så slet ikke en af de racer.

    Det må også have været en forfærdelig oplevelse for dig.
    Hvis det var min hund var den blevet aflivet. Både for min og andres sikkerhed.
    Håber du får styr på det hele, og håber hunden har det godt.


  • #52   7. jun 2010 For F... da !!!!

    Med alle de uansvarlige ejere af kamphunderacerne må jeg indrømme. at jeg efterhånden er mere og mere overbevist om, at det forbud nok ikke er så dumt alligevel.

    Hvordan kan man slippe en blanding med 3/4 amstaff i løs, når den ovenikøbet ikke kan lide små hunde ... ????????????????????????

    Det er simpelthen for idiotisk !!!!!


  • #53   7. jun 2010 Selvfølgelig er det ikke i orden at din hund overfaldt den lille hund. Jeg håber den snart bliver rask.

    Men med den viden du har om din hund, så var det din fejl at din hund overfaldt den anden. Du vidste jo godt at den ikke kunne lide små hunde, men alligevel lod du din hund gå løs. Det er bare ikke godt nok, og det må være en lærestreg for livet at det gør man bare ikke, med den viden om ens egen hund.

    Men jeg tænker også, at der er ikke mange hund, som overfalder andre hunde, der efterfølgende bliver aflivet. Det mindes jeg da at have hørt gang på gang, at så må man sørge for at holde hunden i snor. Det er jo kun hvis hunden overfalder et menneske at de bliver krævet aflivet. Så hundeejeren til den anden hund kan ikke kræve din hund aflivet. Det er op til dig at vurdere hvad du vil gøre. Hvis du mener at det kun er et problem når hunden er løs, så ligger løsningen lige foran snuden på hunden - aldrig mere løs. Har den vist andre uheldige tendenser, så er det her du skal vurdere hvad du gør med hunden.

    Slutteligt vil jeg gerne høre om Amstaffen er en af de "forbudte" hunde efter 1.7. Det mener jeg ikke den er, bare lige at få det slået fast, da nogen nævner det her i tråden.


  • #54   7. jun 2010 Det er den Gitte.

  • #55   7. jun 2010 undre mig over at man som ansvarlig ejer af denne hund ikke har snor og mundkurv på den

  • #56   7. jun 2010 Ja - jeg er også målløs. Slipper sin hund løs offenligt SELVOM den ikke kan lide små hunde!!!!!
    Håber ALDRIG nogen sinde du kommer i hundeskove rundt om i landet. Og håber inderligt at du smækker en mundkurv på din hund, en kort snor og hegner din have forsvarligt inde.
    Stakkelt lille forsvarsløse hund og ejeren deraf. Har selv stået i den situation hele to gange med min Bølle og hos mig har det sat sine dybe spor - og desværre også i min lille Bølle :o(
    Håber den lille hund kommer sig uden mén og vil samtidig sige, at jeg ikke kan forstå dig, hvis du vælger at lade din hund leve efter den helt umotiveret går til angreb på en hund der går langt væk.
    Men igen - min mening om det her skyldes også udelukkende fordi jeg selv har haft en hund der er blevet overfaldet hele to gange af to af de nu 13 racer på listen.


  • #57   7. jun 2010 Stakkels den lille hund og dens ejer, for at skulle møde din hund løs. Andet kan jeg ikke sige - for det er netop en hund som din, jeg og mange småhundeejere går og frygter, når vi går tur med vores hunde.

    Det er sådan nogle som dig, der gør at folk ønsker forbudet velkommen.
    Øv,


  • #58   7. jun 2010 Charlotte: Nemlige - og jeg vil sk*de på hvad folk tænker om mig, når jeg løfter min hund op, når der kommer en fremme løs hund over af racen amerikansk staffordshire terrier eller lign. racer. For 2 gange har jeg været dum nok til ikke at gøre det, og han er blevet overfaldet helt umotiveret, som lyn fra en klar himmel!

  • #59   7. jun 2010 Charlotte: Heldigvis har jeg ikke oplevet dette, men fik jeg mistanke om det på afstand, ville jeg gøre det samme! Der ud over får mine hunde nbormalt ikke lov at hilse på fremmede hunde når vi går tur.

  • #60   7. jun 2010 Jeg plejer at vende om eller finde en måde at komme væk på, hvis jeg ser en løs hund af den type. Og helst før den ser os. Og er den i snor går jeg langt uden om - mest fordi min ene hund er blevet overfaldet af sådan en hund og derfor galper op, hver gang hun kommer for tæt på en - og vil ikke have hun får den anden hund til at se rødt.

  • #61   7. jun 2010 Tak Elen - jeg får tit kommentare om at jeg er for pylleret omkring min hund - men altså kan man være andet efter det vi har oplevet?

  • #62   7. jun 2010 ja det er din skyld og igen for dårligt du ikke holder snoren på din hund. Det er sådanne tilfælde her der ødeligger det for andre at deres hund bliver forbudt eller evt. skal bære mundkurv. Må sige jeg ikke har medlidenhed med dig men den stakkels ejer som så hendes hund blive overfaldet. Det lyder også selv til at du ved at det var noget lort, så håber du aldrig mere slipper din hund løs eller tager i hundeskov med den.

  • #64   7. jun 2010 Undskyld mig, men personer som dig er NØJAGTIG grunden til jeg har fordomme over for den slags hunde som du ejer!! Usselt.. "Hun har ikke gjort det før", NEJ ´men du vælger at slippe en hund du ikke har kontrol over, løs, et sted hvor små hunde kan komme, som du VED hun ikke kan lide. Ja det var sku et surt opstød!!

  • #65   7. jun 2010 man må alligevel give dig.... det er modigt at oprette sådan en tråd.....
    for du havde nok ikke regnet med at få skulderklap og trøst?

    møghamrende uansvarlig er du....
    og den situation du står i... den har du helt selv skabt....!
    kan godt forstå at de andre "listehunde-ejere" banker dig i hovedet.....
    havde det været min hund, kunne det kun gå for langsomt med sprøjten, uanset hvor meget jeg holdt af den...


  • #66   7. jun 2010 Hvorfor tage snoren af?
    - Når du i forvejen er opmærksom på at din hun har problemer med små hunde ?
    Det er da fuldstændigt uforsvarligt .
    Hvis man har den mindste tvivl om hundens adfærd overfor andre , så hold den dog i snor .
    Denne episode er desværre ikke enestående & netop episoder som denne har nu ramt de ansvarlige muskelhunde ejere med et forbud !
    Jeg er i chok over man ikke kan tage ansvar for sin hund , specielt når man allerede kender til problemet . HMM!


  • #68   7. jun 2010 Jeg er helt enig med alle andre om, at det var uforsvarligt at lade en aggressiv hund til at gå løs, men jeg vil godt rose trådstarter for at skrive indlægget.
    Jeg tror på, at det er den slags indlæg, der får andre ejere af kamphunde og kamphundeblandinger (og ja, jeg mener det er kamphunde, når de kan finde på at angribe uprovokeret) til at tænke sig om en ekstra gang inden de tager snoren af deres hund.
    Det er så nemt at fordømme ejerne af de angribende hunde, når man kun har hørt historien fra ofrets side. Hvis der var flere, der ville indrømme, at de har fejlbedømt deres egen hund eller at deres hund har ændret sig efter den blev kønsmoden, så tror jeg på, at det vil sætte tanker igang hos andre muskelhunde-ejere, så de beholder deres potentielt farlige hunde i snor. Bare for en sikkerheds skyld.

    Så tak til trådstarter for at være så ærlig og lade andre lære af hendes fejltagelse.


  • #70   7. jun 2010 Jeg må indrømme jeg er rystet over at der er så mange, der mener hunden IKKE skal aflives..

    Der er her snakke om en hund der helt uden årsag løber direkte over til en fremmed hund og skambider denne, så den skal syes tre steder?
    Hvordan kan man på nogen som helst måde forsvare at beholde sådan en hund i live?

    Ja mange siger i snor, hvad med den dag hvor TS lige er uopmærksom et øjeblik, hunden får revet sig løs, og samme scene udspiller sig igen?
    Skal hunden så igen igen ha lov til at leve?

    En hund der bider uden årsag bør aflives! Ja det hårdt når man holder af hunden, men det er sgu da det eneste rigtige.. Vis du er dit ansvar voksent, selv når det er svært!!


  • #71   7. jun 2010 SUK..ja undskyld ved godt ts er ked men det skulle hun have tænkt på før

    håber mange af dem som sidder herinde og argumentere gang på gang min hund er kun en sød familiehund,,læser denne tråd,,for det er desværre til de racer pludselig går de amok og derfor skal de ALTID være i snor

    Gudskelov den lov er kommet det kommer ikke til at sparer os for alle disse tilfælde men for nogle af dem for folk vil blive ved og ved med at tro at netop deres aldrig ville gøre det
    og når man så på forhånd ved det

    håber den lille hunde klarer den


  • #72   7. jun 2010 jeg kan slet ikke se hvad dit spørgsmål er rellevant ------- ligger det ikke lige til højerbenet.. se dog at få den hund aflivet nu -

    den nye lovgivning træder i kraft den 7 juli - så du kan være heldig at slippe med dårlig samvittighed nu -- men efter den første så er det af med knubben --

    og helt ærligt..... hvis du ikke selv kan se din hund er helt gal på den i sin adfærd -- så vil jeg håbe for alle os andre at du holder dig til tøjbamser fremover...


  • #73   7. jun 2010 Charlotte..
    Nej gør jeg ikke, tog ud fra det TS selv skrev igår smiley

    Janni J
    Skrevet: 06-06-2010 23:48:47

    Jeg har snakket med den anden ejer og hendes hund er okay omstændighederne taget i betragtning. Den er blevet syet et par steder i nakken og et sted på det ene ben.


  • #75   7. jun 2010 dejligt at høre den klarede det selvom det udenpå kun er en brøkdel af skaderne den har jo mentale skader
    Jeg vil så lige sige at jeg bestemt ikke mener den kun skal holdes i snor,havde det været min var den død nu
    måske den ser en lille baby vrakle omkring næste gang jagt instinket sætter i drift og så fortryder man nok inderligt at man ikke fik den aflivet

    Så mange siger at det er ejerens skyld men de har altså den kontakt i hovedet eller ej


  • #76   7. jun 2010 Uden at ha læst samtlige indlæg er jeg meget enig med Henriette !
    Det drejer sig om en blanding af to stærke racer og hunden er endnu ikke udvokset...der er så vidt jeg husker børn i familien, hvorfor der hurtigt kan komme et øjeblik med uopmærksomhed....mener ikke det er nok med snor og mundkurv...også af respekt for hund og ejer det er gået ud over samt andre hundeejere generelt.
    Jeg mener hunden bør aflives.

    Janni, jeg mener også du bør kontakte opdrætter og fortælle om hændelsen....og mener det ku være en god idé at få mentaltestet hele bundtet....

    Hvor er dette bare sørgeligt og mon den lille hund (og ejer) slipper uden psykiske som fysiske mén ?
    Tror det næppe smiley


  • #77   7. jun 2010 Til Jannie det meget sørgelig både for dig og ejeren til den lille hund og håber du får det løst det må ikke være sjovt at være i den situation og håber du har nogen derhjemme til at støtte dig og låne dig en skulder..



  • #78   7. jun 2010 Puhha, hvor jeg håber du får aflivet den hund. Hvis dette ikke er aflivningsgrund, så ved jeg dælme ikke hvad er. Et fuldstændigt umotiveret angreb, som tydeligvis handlede om drab (den ruskede) er på ingen måder noget man kan tolererer, Hvis det var min lille hund, som din hund havde bidt på den måde, så ville jeg bruge alle midler muligt og sørge for at den blev aflivet og du fik en kæmpe bøde.

  • #79   7. jun 2010 jn&sn N...
    Det er jo netop menneskers skyld det her...

    1. Ejer for ikke at ha den i snor, så kunne alt dette var undgået da man vidste hunden ikke kan med små hunde...

    2. Opdrætter.. Hvis du læser hele tråden er der op til flere der kender faderen til denne hund, og han er langt fra rask i hovedet.. Igen avler man på alt hvad der kan gå og stå, for der er penge i lortet jo :S


  • #82   7. jun 2010 Jeg synes også du skulle få aflivet den hund, jeg ville heller aldrig kunne stole på min hund igen hvis den gjorde dette! Jeg har selv haft en hund(border collie) som blev overaldet af en schæfer der sprang over hegnet i sin egen have, den hund var jeg sindsygt bange for, da min søsters 2 hunde var blevet angrebet af den! Og en dag jeg gik forbi deres have fløj den bare umotiveret over hegnet og sad lige i halsen på min hund!! Jeg råbte og skreg som en gal for at få damen til at komme og fjerne sit møgdyr, og hendes undskyldning var at den var blevet angrebet 3 gange af en rottweiler!! God undskyldning!! Jeg forlangte kræet aflivet fordi jeg vidste at det ikke var første eller sidste gang det ville ske, men nej det blev den ikke, for det var jo ikke dens skyld. Du kan tro jeg var bange for at gå ud med min hund efter den episode, var vildt bange for at møde den schæfer igen!! Godt jeg flyttede fra byen kort efter! For tror ikke hun ville have overlevet endnu et møde med den hund!! Afliv kræet, har den gjort det en gang så gør den det sgu nok igen!!

  • #84   7. jun 2010 Nej man afliver skisme ikke en hund, der ikke kan med andre hunde.
    Så holder man den i snor, og hvis man befinder sig, offentlige steder, med små fortove osv. propper man mundkurv på.

    At din hund ikke lige lystre, gør jo ikke du ikke kan stole på den. Jo at du ikke kan stole på den, omkring andre hunde, men det har hun jo vist dig før.

    Så at du svigter jeres samarbejde, ved at slippe hende. Skal hun jo ikke aflives for. En hund på et år, med aggressive linier. Kan du ikke bede om at gå løs, og lytte til dine kommandoer, istedet for hendes instinkter, når der kommer afvigelser på jeres gåtur. Hun skal konstant være i snor, så længe du ikke er på private områder, hvor der er kontrol over brugere af området. Du svigtede ved, at lade en et-årig hund, styre sine egne instinkter. HVIS du skal slippe hende, skal det være et privat og indelukket område, så du kan træne fri, men samtidig med kontakt og kontrol.

    Hvad der vil ske nu, ved jeg ikke. Kan forstille mig, du for et fordrag. Og du for nu af, aldrig må slippe hende igen offentlige steder. Og det er da bestemt også fair.


  • #86   7. jun 2010 På forhånd undskyld… at jeg viger lidt fra emnet, men…
    … nu har jeg læst næsten hele tråden igennem – og igen undres jeg…

    Hvordan er det, at voksne mennesker taler til hinanden?
    Der skal ikke være tvivl om, at jeg er enig i holdningerne omkring uansvarlighed og tankeløshed, men jeg ser en hel del, der uden hæmninger og med arrogance slagter TS… og det har jeg absolut ingen respekt for.
    Der er før blevet skrevet ”det må man forvente, når man opretter et indlæg” Men hvem siger det? Alle skal da have lov at ytre sine holdninger, men hvem giver folk lov til at nedgøre og svine andre mennesker til? Stifteren af HG? Jeg tror det næppe med et reglement omkring ordentlig opførsel og et sobert og propert sprog.

    Alle bør huske på, at alle har været 1. gangs hundeejer engang, og at alle har begået fejl. Men hos langt de fleste var HG ikke opfundet dengang, og derfor fik man ikke bidt hovedet af. De folk kom igennem deres fejltagelser uden nogen form for opmærksomhed.

    Og så skal man også lige huske, at ingen – INGEN – kan stole 100 % på et andet levende væsen, og det være sig hund, kat, hest eller menneske.

    Det bliver også omtalt, at med ¾ amstaf burde man ikke slippe den løs. Er det en tilkendegivelse af, at amstaffen er farlig?
    Samtidig bliver det nævnt, at man bør fjerne alle potentielle farlige hunde… POTIENTELLE…! Jamen er det så ikke på sin plads med et forbud? Med en holdning om at man ikke bør slippe en ¾ amstaf løs, så ligger det jo ligesom i luften, at den ER farlig og dermed en potentiel fare…
    Hvad jeg selv mener om forbuddet er irrelevant, for jeg kan ikke helt gøre op med mig selv, hvad jeg mener om det…

    Er trådstarteren uansvarlig? Ja
    Er det tankeløst? Ja
    Men er det tilgiveligt? JA…

    Alle begår jo fejl, og nogle er værre end andre… TS lavede en meget uansvarlig fejl, ingen tvivl om det – men næste fejl… at oprette indlægget her… hun vil nu blive husket som ”hende den uansvarlige” og vil have svært ved at deltage i debatter fremover uden konstant at blive påmindet det – det er det, jeg ser igen og igen.
    Og med risiko for selv at blive ”bandlyst” i debatterne fremover, så synes jeg stadig, at de pågældende folk burde skamme sig…!


  • #87   7. jun 2010 Hej Janni.

    Sikke en grim oplevelse for dig og for den anden hund og ejer.

    Jeg krydser alt hvad krydses kan, for at den lille hund overlever uden større fysiske men.

    Som du selv ved, var du i det fatale øjeblik, en temmelig ufornuftig og uansvarlig hundeejer, der slipper en hund, du ved ikke er glad for mindre hunde.
    Men det er godt, for erkendelse er vejen frem her i livet.
    Derfor vil det rette at gøre være at få aflivet hunden efter dit eget initiativ.
    DET vil en ansvarlig hundeejer gøre.

    Var det min hund, var jeg kørt direkte til dyrlægen og fået den aflivet. Jeg havde tudet hele vejen, og i 3 år efter ville der være dømt landesorg - men aldrig om jeg turde løbe risikoen at den kunne gøre det igen.

    Noget helt andet: den hanhund i snakker om, er den registreret i noget forbund/klub, at man lægger avlsforbud på den??


  • #88   7. jun 2010 Hun bliver aflivet idag kl 14,45.



  • #89   7. jun 2010 Janni: STORT trøstekram herfra. Det er helt forfærdeligt at skulle igennem.

    Men samtidig for du også et STORT klap på skulderen, for det er den rette beslutning.


  • #90   7. jun 2010 Janni J...........STORT trøstekram fra mig.....kan godt forstå at du får den aflivet....ikke mindst for din egen skyld.
    Du er en god og ansvarlig hundeejer!


  • #91   7. jun 2010 Charlotte
    Jamen jeg kan kun være enig - ville nok også få min aflivet - det er i princippet heller ikke det, min indlæg handler om... men folks hæmningsløse sprogbrug...


  • #92   7. jun 2010 Janni
    Det er en grim situation alt det her. Du har lært en alvorlig lektie :O( Du får en kæmpe trøstekrammer herfra. Forkæl hende alt du kan og nyd hende alt det du kan.
    Brug tiden sammen med hende og husk hende for den dejlige hund hun er og ikke for den fejl der er sket.

    Igen kæmpe trøstekram herfra


  • #93   7. jun 2010 nu kender jeg tæven som er mor til denne hund - og donna er en sød hund -- ingen tvivl om det.. men man aner faktisk ikke hvad der er i hende af racer -- det kan lige så godt være en lap i hende som en pitbull...

    donna elsker at jagte små hunde - dog ikke i ond mening men i leg -- men efter en lille hændelse med donna i hundeparken -samt et par andre, har jeg siden valgt at holde mig væk derfra med mine hunde..


    min vurdering er at hun aldrig skulle ave været brugt i avl - det har jeg også sagt til ejeren flere gange.. jeg blev rigtig ked af det da jeg så forleden at hun igen ligger med hvalpe --- ikke så meget pga donna selv. men det faktum at man ikke aner hvad der er i hende -- og man har valgt hanhunde der er helt ude i hampen til hende..


    jeg kan ikke få mig selv til at sige jeg er ked af du vælger at aflive din hund. jeg er nærmest lidt lettet.. men jeg er ked af det på dine vegne - at det er nået hertil. og jeg er ked af det på den lille hundsvegne at den betaler prisen for at din hund skulle rende ude snor


  • #95   7. jun 2010 Ulla - Hvis du så lige kunne læse hvad der var blevet skrevet så ville du se at vi netop stoppede med at komme der da hun viste at hun ikke kunne lide små hunde.

  • #96   7. jun 2010 FOLKENS........ Prøv nu lige at læse TS's sidste indlæg... hunden bliver aflivet i dag..
    Det er den rigtige beslutning du har taget Janni, selvom jeg slet ikke er i tvivl om at det er rigtig hårdt for jer!!!


  • #98   7. jun 2010 Janni J..
    Jeg er glad for at du tog det valg, virker som det enste rigtige at gøre...
    Samtidig har jeg medfølelse for dig, for det må ikke være nemt trods oplevelsen..

    Nyd hende de sidste timer, og husk de gode tider I havde sammen...


  • #99   7. jun 2010 Janni J
    Trist at det skulle ende sådan - håber det bedste for dig og dit liv med hund fremover...


  • #101   7. jun 2010 Charlotte & Lars -

    Du mener altså ikke at man som hundeejer skal tage hensyn til sit valg af race ?

    Jeg var den der skrev 3/4 amstaff, og jeg mener da helt klart, at har man en sådan blanding bør man da vise ekstra agtpågivenhed, hvilket historien også viser.

    Janni J -

    Trist at du fik købt en hund som var arveligt belastet på den måde. Respekt for dit valg nu.
    Håber din næste hund giver dig mere glæde.


  • #102   7. jun 2010 Stakkels angrebne hund. Nu skal den gå og være skrækslagen for fremmede hunde fremover.
    Men dog en trøst du tager det ansvar og aflive din hund.
    Og få så for he..... snor på de hunde. ALLE SAMMEN.
    Den med den har aldig gjort det før, den plejer og komme når jeg kalder. Tak den har man hørt før.


  • #103   7. jun 2010 Du har helt sikkert truffet det rette valg, selv om det er et svært og hårdt valg!

  • #104   7. jun 2010 Stort kram herfra, respekt til dig, min Mille tager imod din pige deroppe i dag.

    Tænker herfra.


  • #105   7. jun 2010 Charlotte og Lars: Ville det også kunne tilgives hvis ofret havde været et menneske?

    Trådstarter - hatten af for dit valg - og jeg synes som skrevet tidligere, at det er det eneste rigtigte.
    Fik aflivet min Basse INDEN det nåede at gå så galt, så ved godt hvad det vil sige at aflive sin aller bedste ven pga. potentielle overfald.

    Håber du har lært af dette og håber at din hun får den bedste afslutning på sit liv, den kan trods alt ikke selv gøre for det. Det kan som tidligere skrevet hovedløs avl, og synes det er trist og synd at fx. du skal aflive din bedste ven pga det, men ikke mindst også for den lille hund som var offer.

    Held og lykke fremover med hundekøb. Må din næste hund få et længere liv *kram*


  • #106   7. jun 2010 - Martine -
    Det gør jeg så absolut - men der hersker stadig en holdning blandt mange her på HG til, at flere af de listede hunde ikke er farlige - kun i hænderne på uansvarlige ejere... min hund er da også farlig i de forkerte hænder, men nogle racer er bare mere farlige - eller potentielt farlige - end andre. Derfor kan man ikke fornægte sammenhængen mellem hunderacer og forbud... amstaffen er lige netop den race, som har været on/off, derfor er der delte meninger om, hvorvidt den skal være på eller ej...
    Men for mig er alfa & omega, at man ikke lader en hund gå løs, hvis den ikke kan med visse andre hunde - og så er jeg i princippet ligeglad med, hvilken race, der er.
    Jeg lader aldrig King gå løs offentligt, ikke fordi han er aggressiv overfor andre - men han tror, at alle hunde og mennesker er sat i verden for at lege med ham... og trods en utrolig lydighed på træningsbanen, så virker mit indkald i det virkelige liv ikke 100 %. Han vil fare direkte over til andre hunde for at lege og kan dermed skabe problemer for både sig selv og andre hunde... derfor er han altid i snor.

    Men min egentlige pointe med indlæget er noget helt andet - nemlig den rigtig dårlige sammenblanding af det hæmningsløse sprog og nedladenhed og arrogance...


  • #108   7. jun 2010 Maiken ~ drømmer om større hus og flere dyr ~
    Som jeg har skrevet før, så er der fejltagelser af forskellige art - og koncekvenserne er dem er forskellige. Derfor bør man tage den enkelte situation op, som det den er. I den her situation - ja - i situationen med et angreb på et menneske - muligvis stadig ja... det afhænger helt af omstændigheder, som vi slet ikke kender til. Man må tage sin straf for de ting, som vi påfører andre, men man skal vel ikke bøde for fejltagelser i den kaliber for evigt? Hvad med de bilister, der ikke fik set sig ordentligt for og tager en cykelist i svinget - er det en for evig utilgivelig - trods det uoverlagte - forteelse? Vi snakker jo ikke om en dybt uansvarlig, realitetssans-løs mand med potensproblemer, men om en pige, som har udvist en ansvarløs handling - og jeg tror, at hun får straf nok af både den anden hundeejer (100 % forståeligt), aflivningen af hunden (100 % forståeligt) og straffen fra folk her på HG (som er urealistisk voldsom)...


  • #109   7. jun 2010 Carlotte og Lars: Ja, selvfølgelig skal man se hver enkelt sag for sig. Synes stadigvæk i denne sag at det er det eneste rigtige at gøre.

  • #110   7. jun 2010 Maiken ~ drømmer om større hus og flere dyr ~
    Helt enig - det rigtige valg...
    Var også kun et svar på det om tilgivelse af et menneske-bid...


  • #111   7. jun 2010 Charlotte & Lars -

    Okay - dit indlæg gav mig ellers en forståelse af, at man ikke som ejer af netop en sådan blanding skulle udvise større agtpågivenhed .. og det var jeg så bare ikke enig i.

    Jeg mener iøvrigt ikke, at man nødvendigvis behøver at holde en hund i snor, blot fordi den ikke kan med andre hunde ... såfremt man har styr på den, kan jeg ikke se problemet.


  • #112   7. jun 2010 Charlotte og Lars: Okay :o) Men så er vi jo helt enige.

  • #113   7. jun 2010 en har skrevet til mig det er netop ejerens skyld...ja og alligevel gør hunden det fordi den har de drifter eller havde den da ikke gjort det

    der er forskel på ikke at kunne med andre hunde og så farer sådan afsted for at dræbe

    trøste kram til dig,,,selvom vi kan sige nok så meget elsker du jo din hund


  • #115   7. jun 2010 - Martine -
    Nej, det har du heldig vis misforstået - eller også har jeg udtrykt mig forkert - alle skal være sin race bevidst...


  • #116   7. jun 2010 tja - jeg havde så aldrig aflivet min hund på det grundlag at den havde bidt en enkelt hund

    Hvis den ellers hjemme er sød og rar så kunne jeg godt leve med at holde den i snor resten af dens dage når den var ude at gå - men kan jo anskaffe sig en flexline - så man hele tiden har styr på den.


  • #117   7. jun 2010 Karin - det kan man da netop ikke "anskaffe sig en flexline" Når loven nu bliver at man kun må føre hunde i snor på max 2 meter....
    Og hvor mange gange skal en hund bide før det er nok??


  • #119   7. jun 2010 <b>alle skal være sin race bevidst...</b>

    Netop smiley


  • #120   7. jun 2010 Cine. som du dog kan sige det. LOL sidder og griner lidt.

  • #121   7. jun 2010 Janni J

    Jeg kan kun tage hatten af for din beslutning.
    Og hvor må det være hårdt for dig.



  • #122   7. jun 2010 Hvor synd for den hund der blev overfaldet, og sikke en skæbne den overfaldende hund har måtte lide selvom det nemt havde været undgået med en ansvarsbevidst ejer.



  • #123   7. jun 2010 Min respekt følger med - meget svær beslutning du tog janni, men er overbevist om det var den rigtige i betragtning af alle forholdene.
    Må din elskede hund hvile i fred - kram fra Sus


  • #124   7. jun 2010 Jeg er særdeles nærtagende i disse sammenhæng da jeg selv er ejer af hunde der er blevet overfaldet flere gange.
    Kors jeg kunne skyde både ejere og hundene - kors hvor var de totalt uberørte af hvad deres hunde havde forårsaget.

    Og så er der Janni her - der åbenlyst skriver om det - er frusteret over hændelsen - og tager konsekvensen.


  • #125   7. jun 2010 igen så har hunde dælme driften selvom ejeren havde holdt hende i snor og en alligevel kunne det være gået galt

  • #126   7. jun 2010 Politiet kan altså sagtens kræve din hund aflivet, også i dag inden den nye lov træder i kraft... Din hund er farlig og den har bevist det i dag! Den slags hunde, indeholder den eksisterende hundelov rigeligt sanktioner mod.
    Og hvis du ikke selv er ansvarlig nok til at sige pænt farvel til sådan en angrebshund, så håber jeg politiet er!

    Stakkels lille hund og hundeejer..


  • #127   7. jun 2010 Ginne...
    Prøv at læse tråden engang? Hunden er blevet aflivet idag...


  • #128   7. jun 2010 Der er sagt farvel.. Jeg holdte hende i mine arme og mærkede livet forsvinde ud af hende. Aldrig har jeg prøvet noget så hårdt. Dyrlægen var enig i at det var den rigtige beslutning. Jeg ved jeg lavede en fejl og det kan man sige at jeg bliver straffet for nu.. Det ville være rigtig skønt hvis folk ville stoppe med at banke mig i hovedet nu.

    Jeg håber aldrig i kommer til at lave en fejl der ender med at man skal tage selen af sin døde hund og kysse den farvel liggende på et koldt bord. Jeg handlede i god tro da jeg slap hende, jeg stolede på hende på trods af hun ikke kunne med små hunde, har jeg altid kunne kalde hende til mig.. Hun har aldrig bidt efter en anden hund, hun har været for dominerende. Jeg havde aldrig troet hun ville sprinte sådan afsted efter en anden hund.

    Tak for alle jeres tanker..


  • #129   7. jun 2010 Jeg undskylder jeg ikke så, der var taget til handling fra din side Janni. Min store respekt for du kan se det var den lille hunds ejers side.

  • #131   7. jun 2010 Janni: Du fortjener stor respekt for din måde, at tage ansvar på i denne sag....

    Ja, du er kommet til at begå en frygtelig fejl. Det har vi vist alle prøvet! Og den der straffer dig hårdest lige nu, er vist dig selv, så forhåbentlig er folk færdige nu.

    Men du har lært en meget vigtig lektie, som du altid vil tage med videre. Forhåbentlig er der andre, der også tager ved lære...

    Trøstekram herfra...


  • #132   7. jun 2010 jeg får tårer i øjenen,,det er stadig trods alt et liv...og et du holdte meget af

    mine tanker går til dig


  • #133   7. jun 2010 Janni - jeg bliver simpelthen nød til at spørge dig om du ville have aflivet hende hvis det ikke var pga af de svar du har modtaget i denne tråd?

  • #134   7. jun 2010 R.I.P til din hund, og jeg føler med dig i den svære tid, ved hvordan det er at sige farvel til sin bedste ven smiley og det er lige meget hvilken grund der er til at man siger farvel

  • #135   7. jun 2010 Fejl eller ej - du har vist dig dit ansvar bevidst - det er langt mere end hvad man normalt hører i den her slags situationer.


  • #136   7. jun 2010 ja, men når vi nu ellers har hørt SÅ mange lignende episoder, så er det dælme sjældent at den bidende hunds ejer er villig til nogensomhelst indrømmelser - tværtimod da.

  • #137   7. jun 2010 Flot, Bodil!!!

  • #138   7. jun 2010 Trine - det var ironisk ikk?

  • #139   7. jun 2010 T.hysted: Jo, i aller højeste grad...

  • #140   7. jun 2010 Trine - okay... mente også nok..... ;o)

    TS - Thumbs up.... du levede op til dir ansvar i den sidste ende... og har med garanti lært af din fejl.....


  • #141   7. jun 2010 R.I.P

    Og du skal have en kæmpe cyper-buket herfra.
    Respekt!


  • #142   7. jun 2010 Janni J.

    Har nu fået læst hele tråden. Og må tilstå at du er vokset i mine øjne. Det tager jeg hatten af for.
    I starten korsede jeg mig (ingen grund til at træde mere i det), men du virker til at have lært en super svær lektie, og det skal du have min respekt for.
    Jeg håber på at denne skandaløse avl på tvivlsomme hunde kan reduceres. Og vi alle kan blive bedre til at tænke os om og vise hensyn.

    Du kan helt sikkert godt tåle et trøstekram mere, så det skal jeg ikke være for fin til at give.
    Stort knus og et gok til skulderen.


  • #144   8. jun 2010 jeg synes du skal få fat i en mundkurv og holde din hund i forsvarlig line fremover, og så må du vurdere om du føler du kan stole på din hund efter dette, og om du vil beholde den...

    det kan og skal vi andre ikke afgøre... synes bare at det er stort at du ikke prøver at tørre den af på nogle andre... men mundkurv og forsvarlig line så kan jeg ikke se noget problem i at beholde din hund... hvis det er det du vil...


  • #145   8. jun 2010 pia S - hvis du nu havde læste mere af tråden, så ville du have set at hun valgte at få hunden aflivet.

  • #146   22. jun 2010 der var så mange indlæg at jeg opgav at læse alle...

    Men så har du som ejer truffet det ansvarsfulde valg der hører med det at have hund... STORT skulderklap herfra!



Kommentér på:
Hun bed...

Annonce