664 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Til corgiejere.. Til corgiejere..

Jeg har oprettet denne her tråd af to grunde:

1) Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle aktive brugere herinde, som tilfældigvis er corgi-ejere og bor i København? Jeg tror kun jeg har set én her i Ishøj - kunne da være skægt lige at træffes smiley - især fordi jeg mægtigt gerne vil sammenligne størrelser.. Det leder mig til den anden grund.

2) Nu har jeg godt nok været inde og kigge på kenneler på corgi.dk, men jeg vil nu alligevel høre om der er nogen, som vil tage et hurtigt kig på min vovse? Jeg synes altså IKKE at min dyrlæge tager mig særlig seriøst ved at sige gang på gang, at min hund er HELT fin, når jeg kan se at han ser anderledes ud end andre corgier - og ja, det er igen min snak om hvorvidt han vokser/spiser fint.

Kunne meget godt tænke mig at komme i snak med corgiejere ude i den virkelige verden, så jeg ikke skal spekulere på om min dreng nu har det fint =)..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til corgiejere..
  • #1   7. jun 2010 Det er ikke din dyrlæges ansvar at redegøre for om din hund er racetypisk.
    Hvordan mener du han adskiller sig fra en racetypisk corgi?

• #3   7. jun 2010 @ Siri R: Nej men hun skal så ikke komme og påstå at hun har begreb om racen, når hun tydeligvis tror at den kan sidestilles med andre små hunderacer. - det er nemlig lige nøjagtig hvad hun gør.

Jamen udseendesmæssigt - især når det kommer til hans størrelse - ligner han ikke en corgi, der snart fylder 1 år, synes han ser ret lille ud i forhold til andre corgier. Måske synes jeg bare det, fordi jeg ser ham så tit - andre der ser ham med flere ugers mellemrum siger tit til mig, at han er jo blevet stor. Men jeg vil gerne være sikker.

• #4   7. jun 2010 @ pia K: God idé.. det har faktisk været under overvejelse - dér møder vi i hvert fald andre corgier.. og er omgivet af kloge hoveder, hehe smiley

• #5   7. jun 2010 Ligesom Pia siger - tag ud på udstilling og hør hvad dommerne siger. Eller bare tag ud og kig til en udstilling, så du kan se en masse forskellige corgier.

• #6   7. jun 2010 hey

Jeg har selv en Cardigan og har erfaring med utrolig stor forskel på størrelserne på dem jeg har mødt. Min Tæve på 17,5 kg og 2 år er en af de største Corgier jeg har mødt. Også sker der rigtig meget med dem fra de er et år til to, er først der jeg synes hun rigtig begyndte at få "Corgi Facon". Men synes du skal som de andre forslå melde ham til udstilling, hvis du gerne vil have uvildige til at se på ham. Ellers prøv Evi N, her på siden der opdrætter Pemproke, sikker på hun gerne vil være behjælpelig med råd og vejledning, og hun bor på sjælland ved jeg.
    Tillykke og held og lykke med ham ...

Kommentér på:
Til corgiejere..

Annonce