{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

Ny hundelov {{forumTopicSubject}}

Hej nå så blev det vedtaget..
Jeg syntes det er så unfair, og intet kan man gøre.
jeg har været så dum at få mine hunde chip mærket og har fulgt loven.. så nu går det udover min ene hund, som bare aldrig har gjord nogen nået..
Han HADER at ha grime på, vil ikke gå og blir rigitg ked af det..
Og nu er man så tvunget til at være ond ved ens hund, for ellers kan man ikke gå en tur.. så latterligt man..
Vi har ingen bil, så kan heller ik køre uden for byen og gå tur..
jeg er selvfølgelig glad for mine hunde, så det er heller ikke lige at aflive eller salge ham, jeg har lyst til, hvis jeg ku gøre det om nu valgte jeg en anden race..
det er blevet gjord til et kæmpe problem at eje den slags hund, og man blir total set ned på.. LIGE PLUDSELIG.
Og de er jo bare de sødeste hunde, så længe man behandler dem ordenligt.
Jeg oplever tit løse hunde uden ejer når jeg er ude med mine, spændene hvis sådan en får lyst til at bide lidt i en af mine hunde.. for han skal ha mundkurv på og skal bare lade sig bli bidt.
Hvad tænker i andre som er ejer af en dejlig muskel hunde ???? syntes det er rigitg der sku gøres noget.. men det her rammer de helt forkerte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hundelov
  • #1   7. jun 2010 Jeg er også træt af den dumme lov.. Og faktisk må du ikke engang sælge din hund efter 1/7.. Skal du ikke have den mere skal den aflives.

    Jeg synes så bestemt der skulle gøres noget. Helt sikkert.
    Det her er bare ikke måden at gøre det på


  • #3   7. jun 2010 Nu må piveriet snart stoppe. Den rette træning og så er mundkurvsproblemet ligepludselig ikke noget problem. Vi bliver alligevel set "ned" på og er blevet det siden pitbullen blev forbudt første gang i 91.
    Jeg har overhovedet intet imod at tage mundkurv på min hund og gå en tur med ham da jeg ikke tror på at folk vil se mere negativt på mig af den grund - tvært imod tror jeg at folk netop nu vil have mere mod til at tage kontakt til en hund der bærer kurv - for den kan jo ikke bide.

    Listehunde ejere er nød til at stoppe med at skabe sig nu og stille tåbelige argumenter op - "min hund kan ikke forsvare sig" - nå men det er da heller ikke hundens job at forsvare sig, det er dit job ikke at sætte din hund i en situation hvor den skal gøre det. Og sker der noget er det dit job som ejer at beskytte og forsvare din hund.


  • #4   7. jun 2010 denne lov er et trist forsøg på at inddæmme de problemer vi i DK har haft de sidste år.

    Jeg tvivler stærkt på dens virkning da dem der i forvejen er kolde i røven for logik og ansvarsfølelse fortsat vil være det og bare finde nye måde at omgå loven, for ikke at nævne alm sund fornuft.


  • #5   7. jun 2010 Vivi: Hvad fanden... Så skulle det lalligevel ykkedes os, at blive enige om noget hi hi....

  • #6   7. jun 2010 Natasja : Du har tid endnu til at træne din hund til at gå med mundkurv. Den skal jo ikke bare lige ha smækket den på og så ud og gå. Træn med den nogle minutter hver dag og husk at beløn mens den har mundkurven på- det er iøvrigt samme fremgangsmåde man træner hunden til at gå med grime.

  • #8   7. jun 2010 Åh ha jeg vil gerne indrømme jeg syntes sku ikke det er særlig let at noget laver sådan en latterlig lov der er total til grin.. også bare følge den. når den er så langt ude. der sku laves meget mere ballade over det her.. det er noget svineri overfor os som har dem som almindelig familie hunde.
    OG nej det er ikke hunden job men ved du hvad i den by jeg bor i er der mindst en hund om ugen der kommer randene uden ejer.. hvad sku jeg så lige gør hvis den går på min hund??? Pågrund af de pisse unasvarlige hunde ejer som lader deres hunde gå rundt selv.


  • #9   7. jun 2010 Det kan godt være det er mig, men jeg har bare rigtig rigtig svært ved bare at acceptere det. og gør hvad de vil ha ...
    det er så syndt altså, syntes det er så latterligt som noget kan være


  • #11   7. jun 2010 men jeg har heller ikke lyst til at aflive mine hunde fordi vi nu lige pludselig skal ha sådan en lov.. hvad blir det næste de finder på derinde


  • #12   7. jun 2010 ved det godt men stadig løse hunde, jeg kan godt gå ind foran, men his den anden hund går efter min hund er der da ikke meget at gøre. den kan da hurtig få mig væk hvis den er aggresiv

  • #13   7. jun 2010 selvfølgelig vil jeg da gøre mit for at beskytte mine hunde..

  • #15   7. jun 2010 Bliver hunde nu "kede af det"?

    Tænk, jeg troede det var et spørgsmål om positiv tilvending?


  • #16   7. jun 2010 *Charlotte DKK Snob* Nu med DKCH eget opdræt ;

    jeg synes godt nok ikke man kan sige hun nu er medskyldig i at den lov er nødvendig. hvordan det hvis hendes hund aldrig har gjort noget?


  • #17   7. jun 2010 Nu med klasse 2 hund.. smiley
    Looool ej det kan ikke passe vi er enige - hurtig find på noget andet vi kan diskutere ;D))


  • #18   7. jun 2010 Der er lavet denne lov. pga de mange overfald på mennesker af disse kamphunde.

    nej lad os da ignorere det og lade hundene angribe som de er avlet og trænet til.

    holde kæft! jer der ikke kan se at det er fucked, i er fandme for dumme.
    er glad for den nye lov, pudler og gravhunde skulle bare ha været med på listen smiley


  • #20   7. jun 2010 Der er en grund til at vi har schæferen. det er en brugs hund, og den skal bide når den får besked på det. imodsætning til KAMPHUNDE.
    igen, det siger sig selv.


  • #22   7. jun 2010 Michelle K

    Øøøøøh

    Det er forsvindende få mennesker der er blevet angrebet af muskelhunde, så det er vist ikke helt rigtigt det du lukker ud. Racerne er lavet til at forgude netop mennesket, mens de ofte ikke bryder sig om andre hunde....


  • #23   8. jun 2010 Jeg mener stadig loven rammer mange af de forkerte mennesker og deres hunde..
    de forkerte typer som køber dem idag, køber dem jo os når de er ulovlige, under anden race eller noget.. Og ellers finder de en ny slags hund, også blir den sikkert bare ulovlig.. det er virkelig en vattet løsning
    Og jeg syntes bestemt ikke jeg er skyld i denne lov her.. da jeg i sin til købte hund, var det ikke en ulovlig race/ blanding så det er da noget fis.
    Har haft mine som familie hunde og gået til træning og det hele med dem så det er noget fis.
    Selvfølgelig vil jeg beskytte mine drenge alt det jeg overhoved kan..


  • #24   8. jun 2010 Er der nogen der har et link til den nye hundelov?

  • #25   8. jun 2010 hahaha. ja ja. hurra for den nye lov smiley

  • lesley j
    lesley j Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #27   9. jun 2010 Jeg er så trist over denne hundelov. Selvom nogle herinde mener at det er at pive, når man ikke ønsker at sætte mundkurv på sine hunde... så må jeg indrømme det gør ondt langt ind i sjælen på mig. Jeg kan aldrig mere spille bold eller kaste pind til mine 2 livsglade vovser. De kan ikke længere gribe om det, fordi de har mundkurv på, og fordi de ikke må gå uden snor. Hvordan skal man nu lege med sine hunde, når de er fanget på den måde?!
    Øv jeg var grædefærdig da jeg hørte den var gået igennem. En snor på max 2 meter og mundkurv, giver ikke megen plads til sjov og leg.. ej heller motion smiley

    Øv hvor er verden dog ikke altid et rart sted


  • lesley j
    lesley j Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #28   9. jun 2010 Jeg er så trist over denne hundelov. Selvom nogle herinde mener at det er at pive, når man ikke ønsker at sætte mundkurv på sine hunde... så må jeg indrømme det gør ondt langt ind i sjælen på mig. Jeg kan aldrig mere spille bold eller kaste pind til mine 2 livsglade vovser. De kan ikke længere gribe om det, fordi de har mundkurv på, og fordi de ikke må gå uden snor. Hvordan skal man nu lege med sine hunde, når de er fanget på den måde?!
    Øv jeg var grædefærdig da jeg hørte den var gået igennem. En snor på max 2 meter og mundkurv, giver ikke megen plads til sjov og leg.. ej heller motion smiley Hvor er det grimt!!


Kommentér på:
Ny hundelov

Annonce