{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Ny hundelov {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, har lige været ude og kigge på en rottweiler hvalp. men sælgeren nægtede at sælge den til mig, og sagde at man skulle være over 25 for at kunne købe en rottweiler.. hvad passer det med noget,?? har ringet til dyrelæger, hundetrænere osv. og ingen af dem har hørt noget om den lov ??? Hvad skal jeg gøre ?? ps. er 21..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hundelov
  • #1   29. mar 2011 sagde han det var en lov?

    eller ville han bare ikke fordi du er under 25?


  • #2   29. mar 2011 han sagde vi begge kunne få en kæmpe bøde hvis han solgte den til mig.. ?


  • #3   29. mar 2011 Tror du ikke bare han har ment at man skal være 25 for at købe en hos ham?

  • #4   29. mar 2011 og ja han sagde det var en lov..

  • #5   29. mar 2011 hehe det kunne han da havde sagt i telefonen hvis det var sandt ikk? ;o) tror nu nærmere at han ikke vil sælge til dig.

  • #6   29. mar 2011 Du spørger hvad du skal gøre? Jamen acceptere at manden ikke ønsker at sælge til dig smiley

    At han har sagt at det er en lov, ja det er så ham der tager fejl.. For det er der ingen lov om..
    MEN når det er sagt så er der meget fokus på rotten pt, og det gør at de seriøse opdrættere er meget meget obs på hvem der sælges til.. Så kan være derfor du er blevet nægtet køb..


  • #7   29. mar 2011 okay hehe synes det er underligt, lige et helt andet spørgsmål, hvor gammel skal den ca. være før man tage den med på små løbe ture, ca 4km...

  • #8   29. mar 2011 ja nu vil jeg ikke tale mere om familien, men snaps flasken var der taget hul på, og de så ikke ud til at have det for godt hvalpene... vi har haft rottweiler i vores hjem i mange år, derfor jeg selv ønsker en nu, da jeg ikke bor hjemme mere.

  • #9   29. mar 2011 Johnny..
    Hvis du så gerne vil ha en rotte, så synes jeg i høj grad det var en ide at støtte DKK opdrætterne..
    Kun gennem en fælles kamp kan vi have et håb om at vores race ikke blir ulovlig!

    Derud over så er det een ting at ha rotte i familien og noget helt andet at have en alene..
    Jeg synes jeg havde sat mig 100% ind i rotten da jeg overtog Wictor for 3år siden, men man kender først ansvaret når man står med hunden.

    Så hvilke planer har du for en fremtidig hund?


  • #10   29. mar 2011 Den skal på et tidspunkt da være en dejlig familie hund. og nej slet ikke en rocker hund.!! løber daglig, så det ville være dejlig med en sidekammerat. ja og så når damen ikke er hjemme så har man en anden man kan snakke med smiley plus savner noget ansvar..

  • #11   29. mar 2011 Johnny..
    Ud fra det du skriver må jeg sige jeg ikke kan se dig med en rotte.. Ikke ondt ment!

    Men.. Rotten er en brugshund og har virkelig brug for at blive brugt.. Ikke kun til løbeture og sådan..
    En understimuleret rotte er slet ikke sjov at ha med at gøre.. Så håber du vil overveje dit valg af hund en gang til smiley


  • #12   29. mar 2011 Jeg vil gerne lige sige, at jeg ikke mener at alder og erfaring er det afgørende for at få en rotte..
    Jeg overtog selv det mange mente var vanvittigt nemlig en 3årig rottehan som min første hund.. Jeg var på det tidspunkt 26..

    Det der er afgørende i mine øjne er hvad man har af forestillinger, forventninger og fremtidige planer mht træning osv..


Kommentér på:
Ny hundelov

Annonce