2.967 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Kan to hunhunde gå sammen ? ? Kan to hunhunde gå sammen ? ?

Hej alle.
Mine forældre har en hund skotte, hun er en ret reseveret dame, som skotter nu er. Hun er 4-5år, og vi overvejer nu at få en lille ny hvalp,( dog en Jack Russel ).
Mit spørgsmål er så, skal man vælge en hun eller en hanhund ?
Og vil den gamle vovse nogle sinde accteper den nye?

Håber i kan hjælpe?

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan to hunhunde gå sammen ? ?
  • #2   9. jun 2010 De skal nemlig bo sammen, så de kommer til at være sammen hverdag.
    Den gamle hund har nemlig været lidt hård ved andre hunhunde, er det fordi hun vil vise at hun bestemmer ?

• #4   9. jun 2010 umiddelbart vil jeg tro at det er som med alt andet - hvis de svinger godt sammen, er der ingen problemer.

F.ex. har vi 2 tæver her: terrier + tæppetisser.. ingen problemer.
    Men hvis terrieren render på tæppetisserens bedste veninde - en riesenschnauzertæve - så er der altså slagsmål i luften!

• #5   9. jun 2010 Ja det ville klart være et problem hvis det skulle være en han, når hun kommer i løbetid.
    Men jeg syntes at jeg engang har hørt at to hunhunde altid vil kæmpe om at være leder ? Er det kun hvis de er lige gamle ?

• #6   9. jun 2010 Jeg ville overveje det grundigt. Især når skotten viser tegn på ikke at trives sammen med tæver.
    Hvis det var to selskabshunde ville mine betænkeligheder være mindre, men terriere er altså af en helt særlig støbning.

• #7   9. jun 2010 Det kommer an på hundene.
    Jeg ved f.eks at vi skal have en tæve, hvis vi skal have en nummer to, fordi Louie er en møgkøter omkring andre hanner, med mindre de er mindre end Louie (og vi skal have en større hund, hvis vi skal have en mere)
    Så det er op til jer at vurdere.

• #8   9. jun 2010 Tror i at hun ville kunne lære at være sød mod en lille ny ?

• #9   9. jun 2010 Det kan I bedre vurdere end vi kan.
    Bare husk at tænk på at en Jack Russel er en terrier med stort T og det er almindeligt at de får problemer med hunde af eget køn efter kønsmodningen.

• #11   9. jun 2010 Ja det jo rigtigt.. men det er heller ikke fordi at skotte nærmest angriber andre hunde, hun gider dem bare ikke, går sin vej når de kommer, og hvis de kommer for tæt på hende så marker hun lige.

syntes godt nok det er en lidt svær beslutning..

• #13   9. jun 2010 Jeg har så oplevet to tæver der absolut ikke kunne bo sammen.
    To tæver kan give problemer.

• #15   9. jun 2010 Det kan godt være at I kan få de til at fungere med to tæver, så de kan være i samme hus. Men I kan også risikere det modsatte. Jeg kender flere der har to eller flere hunde af samme køn, hvor hundene tolerer hinanden - men de har absolut ingen glæde af hinanden. Det ville jeg godt nok være ked af, hvis det var mine hunde.

• #16   9. jun 2010 To hanner vil som ofter ikke skade hinanden volsomt, mens tæver kan skade hinanden volsomt. De bøjer ikke så let af som hanhunde.

• #17   9. jun 2010 Brug hjernen, før du køber hund. S

enig.

i kan jo også vælge en han, og så få den kasteraret når den bliver kønsmoden. man kan vist få sin hund sprøjtet med et eller andet i nakken nu, som gør at den bliver steril i et ½ år.

• #18   9. jun 2010 Det har noget med hundene og racer at gøre..

Jeg kender flere, der har 2 tæver gående sammen uden problemer og det vil jeg også selv komme til, da jeg ikke vil have en hanhund

• #20   9. jun 2010 Jeanette og Luna!
    Men hvilke racer kan så sammen med en skotte ?

• #21   9. jun 2010 Mine bedsteforældre havde to tæver, en skotte og en gravhund til at gå sammen, og det gik fint i nogle år. Så en dag røg de i totterne på hinanden, og desværre endda så slemt at de begge var nødt til at blive aflivet smiley Så med de racers temperamenter tror jeg ikke at jeg ville gøre det.

• #22   9. jun 2010 Pia k:
    Sikke fint at de nu kan godt sammen.. Men ville du så mene at jeg skal vælge en han nu hvor vi har en hun ?

• #23   9. jun 2010 Pia: tæverne kan sagtens slås til den ene dør, det kender jeg flere eksempler på.

Jeg vil dog sige, at man sagtens kan have 2 tæver gående sammen, hvis den ene kommer til som hvalp, som i dette tilfælde. Nogen gange kan man være heldig at det fungerer selvom det er 2 voksne hunde af samme køn(både hanner og tæver), men det er langt fra sikkert.

Og ja, hvis tæven er normalt fungerende i hovedet vil den ikke springe på hvalpen, højest markere, hvis hvalpen overtræder dens grænser.

Jeg har 3 tæver gående sammen, 2 voksne og 1 af eget avl, der er ingen problemer, selvom det var 2 voksne tæver, der blev sat sammen, men det er helt afhængig af den enkelte hunds temperament.

• #24   9. jun 2010 Brug hjernen: jeg kendte også 2 hanner, der skulle forstille sig at bo sammen(rottweilere), de kunne ikke udstå hinanden, og så snart det så snittet til det, røg de i hovedet på hinanden, og det ville have været med dødelig udgang, hvis ikke der blev grebet ind.

Så jeg vil sige at begge køn kan være lige slemme til at slagte hinanden, hvis det kommer så vidt.

• #26   9. jun 2010 Anne: Det ved jeg desværre ikke. Jeg kender ikke så meget til skotten

• #27   9. jun 2010 Ja, jeg tror bestemt også at det er bedst at beholde en tæve trods den voksnes temperament. Så slipper man for det løbetids halløjsa....

• #28   9. jun 2010 altså mulighed for uønsket parring...

• #29   9. jun 2010 Det var Kia og hendes søster jeg omtaler. Vi havde overtaget Izzie, men de to sloges flere gange dagligt. Vi turde ikke have dem uden opsyn 2 min. De var begge 6 mdr. Og det var langt fra for sjov.
    Jeg har før haft to tæver uden problemer. Men de to kunne absolut ikke sammen.

• #30   9. jun 2010 Tusind tak for svar Allesammen..
    Tror jeg blev en smugle kloger smiley

• #31   10. jun 2010 Ja, hunde af samme alder og temperament kan også godt give problemer.

Kommentér på:
Kan to hunhunde gå sammen ? ?

Annonce