{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sat mit IkeaPax skab op 1.500 kr.
  • Opsætning af et lille halvtag 3.099 kr.
  • Støvsugning / fejning af loftarealer 2.500 kr.
  • Bortskaffelse af klaver, bornholmerur, stor massiv træ kommodechatol 2.249 kr.
  • Service gasfyr 2.260 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor hedder din nu det?
  • #2   9. jun 2010 Mine hedder det der står på deres tavler.

reikis fulde navn er Solargeisli Reiki. Blev hos tidl ejer kaldt Hr Nielsen, men synes nu hans tavle-navn er mere passende (betyder i øvrigt Solstrålens universelle livsenergi;o))

Gaia hedder Great Gaia of Spyro's Legacy. Liiidt langt at kalde, så det er bare Gaia.

Så her er der ikke nogen fancy kaldenavne:o)

• #3   9. jun 2010 Min hedder også mest Chilli, det er et navn jeg selv fik lov at give hende, fra opdrætterens side. Men nogen gange hedder hun Chiller, Chitter eller Chittebøøh! hehe Det er bare noget hun tilfældigt har fået når man har kaldt på hende... navnet Chilli valgte jeg pga hendes farve smiley

• #4   9. jun 2010 Daisys navn var bare tilfældigt fundet på.
    Tia hedder det der står på stamtavlen.

• #5   9. jun 2010 Jeg mener vi søgte på hundenavne på nettet, og på en eller anden måde kom vi ind på en hjemmeside med Silver Fang (kult manga tegnefilm fra...tror den er fra 80'erne). Her kiggede vi lidt på de forskellige hunde, og han lignede Riki (Silvers far). Vi smagte lidt på navnet og blev enige om at det både var et sødt navn, der indeholdte 47½% sejhed ;o) Så på den måde fik Riki sit navn

• #6   9. jun 2010 Begge mine hedder det der står på deres tavler...
    Fadia's navn har jeg dog selv valgt, og det er grundet betydningen ~ beskytter andre

• #7   9. jun 2010 Zoe bliver ofte kaldt for Rullepølsen - mest fordi hun er lille og rund ? øhhm

Spørg Anja hvorfor :D:D

• #8   9. jun 2010 Desuden var det vigtigt for os at det ikke var et navn vi havde hørt hunde blive kaldt før (ud over i filmen hihi)

• #9   9. jun 2010 Quality hedder bare Quality.. Fordi det hedder hun på stamtavlen.
    Zafira hedder Zafira, ligesom på tavlen. Min søster kalder hende Zaffe... Jeg kalder hende bare "Fi-ar" smiley

• #10   9. jun 2010 Hov -Reiki har faktisk et andet kaldenavn hos en anden HG-bruger;o)

Der hedder han Kaptajn Tandløs aka. Kaptajnen, efter han for et par år siden måtte have fjernet 4 tænder, da han blev kørt ned;o)

• #11   9. jun 2010 mine hunde har altid heddet det der står på papir, eller hvad forrige ejer har kaldt den....

• #12   9. jun 2010 Luna hedder Luna fordi jeg synes det var sødt.. Hun hedder Blis på stamtavlen...

• #13   9. jun 2010 MIn hedder Lady, andet kunne hun ikke hedde, hun er meget forfinet.
    Hendes tavlenan er Tri-star little darlin

• #15   9. jun 2010 Bassepigen smiley
    Hun kaldes dog bare Basse..

Engang begyndte jeg simpelthen at kalde hende Basse?

Og en af de hunde vi omgåes en del hedder Caia, så hvis jeg er sur på Basse og bestemt siger GAIA, er det som regel kun Caia der reagerer.. Det skabte en del forvirring.. Såååeeh, nu er det bare Basse blandt alle smiley Undtagen min far der kalder hende Gurli-Margrethe..

Frejas Zoe ER en Rullepølse smiley
    Det er total fedt at hun har lært at reagere på det! smiley hehehe...

• #16   9. jun 2010 Jana hedder Jana of Togo på tavlen. Vi kunne ikke finde på noget som passede bedre til hende - og da hun allerede reagerede på navnet, var det ikke svært.

Mynte har jeg selv navngivet Komtesse Krusemynte. Velvidende kaldenavnet ville blive mynte. Hun skulle hedde noget med K, jeg er glad for sjove navne, og hun er en krusemynte. Pelsen er kruset i yndige krepekrøller, og hun er hvid som en myntepastil. Komtessen foran var ikke svær at finde på foran - racen har en fortid som herskabets race, og lidt fornem og fin på den er de smiley
    Og ja, så står det lidt i kontrast til at min hund, ikke bliver båret på en pude gennem livet smiley

• #17   9. jun 2010 Jeg selv kalder som regel mine hunde en forkortelse af deres stambogsnavn.
    En er belvet forkortet til BÅT-BÅT !!! --På vej til udstilling, da jeg stod i køen og skulle ind i hallen, sneg hun sig ud af halsbåndet, hvorpå jeg råbte BÅT-BÅT Alle blev sure og spurgte om jeg ikke havde kø-kultur. Aldrig har jeg set så mange sure ansigter, men Båt-båt kom tilbage smiley

• #18   9. jun 2010 Enzo hedder vores SBT da jeg går en del op i motorsport og en Enzo er jo en af de ypperste biler man kan tænke sig. Smukt design og det bedste af det bedste.

Og det samme synes man vel om sin hund. Hehe. Og så er navnet kort og kontant så der ikke bliver skabt forvirring.

• #19   9. jun 2010 Laura hedder Laura d hun hed det da jeg købte hende, og hun regerer på det.
    Jeg synes det var synd at give hende et nyt navn smiley

• #20   9. jun 2010 Vi kaldte Puk for Puk fordi navnet passer til sådan en lille fræk skovtrold - og hun ER virkelig en lille fræk drillepind, så der valgte vi rigtigt ;o)

Pingo hed Pingo, da vi fik ham, da han var 4 år gammel, og det hedder han jo så stadig - så det er ikke engang med vilje, at det klinger så fint, Puk og Pingo, men et rent tilfælde ;o)

• #21   9. jun 2010 he he min hedder Rynke, fik hende fra en dyreværnssag hvor hun var så lille og udmargret, men hun havde et par rynker mellem ørene, så min mutti kaldte hende det for sjovt og ja det har hun hedder i snart 6 år nu smiley hun kan seriøs heller ikke hedde andet smiley

• #23   9. jun 2010 fimze's navn siger sig selv, han døbte så at sige sig selv;-)

• #24   9. jun 2010 Vi lavede en liste med alle de hundenavne vi kunne lide og bagefter fik man så lov til at strege et ud af gangen og tilsidst stod Simba tilbage.

Simba var jo hos sin hundeforældre til han var 16 uger og helt tilfældigt hed hans mor også Simba , det har så gjort at Simba har lydt sit navn fra første dag vi kaldte ham det smiley

• #26   9. jun 2010 Felix er fra F kuld og skulle hedde noget med F og jeg var så heldig at følge ham fra han var to dage så valgte Felix... fordi at han er min lille prins :oP

• #27   9. jun 2010 Hej laila, Så kan vi gå tur med FUT-FUT og BÅT-BÅT

• #28   9. jun 2010 Lilly hedder Lilly fordi hun er lille. Hun skulle hedde noget med lille og så var det det mest oplagte uden at være et "misbrugt" navn.

Silas hedder Silas på stambogen, så det valgte jeg at beholde til trods for at jeg ikke bryder mig specielt om det.

• #29   9. jun 2010 Nalas stamtavlenavn er Cottonball's Coffee og Marquis
    Der er ikke just noget jeg synes passede, hun skulle i hvert fald ikke hedde coffee. Min snehvide hund smiley

Valget stod mellem Snowy og Nala, og så blev det bare Nala smiley hvilket irriterer mig lidt i dag, for det er der sgu mange der hedder. Hun hedder det efter løvernes konge, da det bare er en fabelagtig film, og hun er er fabelagtig hund smiley

Mine forældre havde problemer med at udtale det længe. De første par måneder hed hun NAAAARLAAAAR, men de er ved at have fanget den smiley
    Herhjemme har hun mange navne, men mest brugt er putte, nahalaha og tøsen (af kæresten).

• #30   9. jun 2010 Min hund Kashmir er opkaldt efter min tantes gamle hund smiley

• #31   9. jun 2010 Thomsen hedder det han hedder, fordi det er opdrætters efternavn. Og han hedder Daydream Believer på tavlen og jeg synes ikke der var noget i det han skulle hedde.

• #33   9. jun 2010 min Lashes er opkaldt efter en kvindelig englesk dj ved navn Lisa Lashes..

Lashes hvalpe er hedder Anton og Freja og er opkaldt efter chokolade smiley

• #34   9. jun 2010 Jeg hørte navnet faith kort tid før jeg fik min hund, og blev ret vild med det navn, så det fik min hund : )
    Fordi det føltes rigtigt.

• #35   9. jun 2010 Felix hed Felix fordi vi søgte på nogle navne til hunde og så stod det der bare på skærnen og ligesom lyste op og så blev det til Felix. Jeg kunne ikk finde et mere perfekt navn. Felix betyder den heldige på latin. Uheldigvis var han bare ikke så heldig. /: Felix blev kaldt for dræber, bassemand, lille Fix og mange andre jeg ikke lige kan komme i tanke om (:

Ozzy hedder Ozzy fordi det hed han hos de tidligere ejere. Han kaldes dog også for Oz-Boz eller Osbourne.

• #36   9. jun 2010 Kings navn hang ligesom i luften - han er Lars' 4. schæfer - og der er nok ingen, der kan gætte, hvad de 3 andre hed....! smiley

• #37   9. jun 2010 Min hedder Mjølner på stamtavlen og det synes jeg ville være liiidt svært at kalde uden at rode i det, så jeg valgte et mere glad navn, og det blev så Cujo

• #38   10. jun 2010 hvis man søger på Wilsons fødselsdato 28. dec. på wikipedia så kan man se at den tidligere amerikanske præsident, Woodrow Wilson har forbindelse til denne dato smiley

• #39   10. jun 2010 Otto hedder også Otto på stamtavlen. Jeg fik nemlig navnet ændret ved DKK. Anede ikke at det var muligt, før at opdrætter fortalte mig det.

• #40   10. jun 2010 Chanti hedder Cue Chantell,men Oliver kunne ikke udtale Chantell,da vi fik hende,så det blev Chanti..

Men ofte blir det bare til Tulle,da hun tuller rundt og holder styr på alt her..

Zeuz hed det,da vi overtog ham.. Til dagligt går han dog ofte under Bøvs,da han bestemt ikke har opfundet den dybe tallerken og vil gøre alt for den der nu har,en bold eller guffere.. Guffere siger han gerne tak for,med lige nøjagtigt en bøvs !

Vapsi hedder på tavlen Marienlunds Grammy.. men osse der havde Oliver problemer med udtalen, og så er hun bare en Vapsi.. En stor hund,der aldrig blir voksen smiley

Kommentér på:
hvorfor hedder din nu det?

Annonce