{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.905 visninger | Oprettet:

Chihuahua alene hjemme..? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu haft min chihuahau han i snart en uge, og skal jo igang med den frygtede alenetræning... Jeg er simpelthen bare så bange for at begynde forkert eller bruge den forkerte fremgangsmåde, for vil bare SÅ gerne ha en hund, der er 100% tryg ved at være alene hjemme og vil ikke give den traumer fra start..

Så råd tages virkelig imod med kyshånd og gerne fra chihuahua-ejere, men self osse fra andre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua alene hjemme..?
  • #2   9. jun 2010 Jaeh selvfølgelig, men han er selvfølgelig også meget morsyg stadig, og han er osse kun 9 uger. Men aaah skal jo igang... Hvad så hvis han begynder at hyle? Han følger mig jo simpelthen sådan overalt...

• #4   9. jun 2010 Puha , Pernille , jeg kan sagtens huske hvordan jeg var bange for at gå fra Simba i starten jeg havde ham smiley

Men på med vanten og gør som der skrives , så skal det nok gå smiley

Held og lykke med projektet og hold os endelig orienteret om udviklingen

• #5   9. jun 2010 Kan han ikke ligge og lege med legetøj eller tygge i noget mens du hurtigt går ind i et andet rum og tilbage igen?
    Hvis han ikke siger noget til det ville jeg bare ignorere ham, for han skal jo ikke have opmærksomhed hver gang han ser dig. Så burde det da blive helt normalt for ham.

Haha jeg kan huske da jeg forlod matriklen for første gang, til isbilen. Jeg løb hjem med isen smiley

• #6   9. jun 2010 Læg en gammel T-shirt som du evt har sovet i og gør ikke et stort nummer ud af det når du går og kommer.... Pøj pøj med træningen!

• #7   9. jun 2010 her er et godt link

http://www.hundeejerskolen.dk/alenehjemme.html

• #8   11. jun 2010 Jeg siger til mine at de skal passe godt på huset. Så i dag ved de at når jeg siger sådan kan de ikke komme med. Jeg har 6 hunde og det er kun den ældste jeg lærte at være alene hjemme. De andre har lært det af hende.

Jeg ved godt det ikke er det sammen at være alene hjemme når man kun er 1 hund. Men min erfaring er at en Chihuahua er meget meget lærenem så det skal nok gå. Men jeg siger ligesom de andre at du ikke skal lave noget særligt ud af det når du komme. Men du må gerne lave et ritual når du går. Måske give et stort marvben med leverpostej i. Et der er så stort at han ikke kan komme til at skade sig selv. Så bruger han sin energi på benet og "glemmer" helt at han er alene hjemme. Og hvis du gør det hver gang vil han synes det er rigtig fedt at være alene hjemme. Man kan også bruge en aktivtets bold på samme måde. Hvis du går om morgenen så kan du servere hans morgenmad i bolden.

Held og lykke

Kommentér på:
Chihuahua alene hjemme..?

Annonce