Pludselige alene hjemme problemer {{forumTopicSubject}}
Jeg har læst en del om alene hjemmetræning m.v., og er helt med på hvad der er rigtigt og hvad der er forkert at gøre.
Jeg har en tæve på 7 mdr. Vi har trænet alene hjemme over flere omgange.
I starten var der absolut ingen problemer, hun sov så trygt at hun først vågnede når vi stod lige ved siden af hende...
(det var en dejlig tid
)
Så begyndte hun at hyle og gå rasteløs omkring når hun var alene. Forefra med alene hjemme træning, som bestemt også havde en effekt.
Nu er hun så begyndt at ødelægge al ting af når hun er alene...
Problemet denne gang er så, at jeg ikke har mulighed for at starte forefra med alene hjemme træning før om nogle uger.
Jeg er studerende, og er derfor rigtig meget hjemme. Jeg er ikke afsted til bestemte tidspunkter, og er derfor heller ikke hjemme igen til bestemte tidspunkter. Jeg tror det er her problemt ligger - altså at der ingen fast rutine er.
Men hvad nu? Kan jeg gøre noget i weekenden? Findes der en turbo alene hjemme træning, som jeg kan klare hen over weekenden?
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
Vi fandt ud af med vores at han kedede sig da han ødelagde ting.
Men han var også utryg, ved at have for meget plads. Så nu er han kun i soveværelset, hvor fjernsynet kører imens, og der er ingenting mere (af hvad vi ved).
Så det kan både være pga kedsomhed, eller utryg.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
så prøv med noget mental aktivering inden du tager afsted, fx fodersøg, aktivitetslegetøj eller andre opgaver. ikke vilde lege eller timelange gåture, for det er hjernen der trænger til at blive træt.
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 229