{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Pludselige alene hjemme problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst en del om alene hjemmetræning m.v., og er helt med på hvad der er rigtigt og hvad der er forkert at gøre.

Jeg har en tæve på 7 mdr. Vi har trænet alene hjemme over flere omgange.
I starten var der absolut ingen problemer, hun sov så trygt at hun først vågnede når vi stod lige ved siden af hende... smiley (det var en dejlig tid smiley )

Så begyndte hun at hyle og gå rasteløs omkring når hun var alene. Forefra med alene hjemme træning, som bestemt også havde en effekt. smiley

Nu er hun så begyndt at ødelægge al ting af når hun er alene... smiley
Problemet denne gang er så, at jeg ikke har mulighed for at starte forefra med alene hjemme træning før om nogle uger.

Jeg er studerende, og er derfor rigtig meget hjemme. Jeg er ikke afsted til bestemte tidspunkter, og er derfor heller ikke hjemme igen til bestemte tidspunkter. Jeg tror det er her problemt ligger - altså at der ingen fast rutine er.

Men hvad nu? Kan jeg gøre noget i weekenden? Findes der en turbo alene hjemme træning, som jeg kan klare hen over weekenden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pludselige alene hjemme problemer
  • #1   11. jun 2010 Det er måske fordi hun keder sig? Aktivere du hende inden og sørger for hun er træt når du tager hjemmefra?
    Vi fandt ud af med vores at han kedede sig da han ødelagde ting.
    Men han var også utryg, ved at have for meget plads. Så nu er han kun i soveværelset, hvor fjernsynet kører imens, og der er ingenting mere (af hvad vi ved).
    Så det kan både være pga kedsomhed, eller utryg.

• #2   11. jun 2010 som mette siger kan det godt være rastløshed. da hun var mindre havde hun ikke det samme behov for ekstra aktivering, men jo ældre hun bliver og mere udholdende, jo mere kræver det også.

så prøv med noget mental aktivering inden du tager afsted, fx fodersøg, aktivitetslegetøj eller andre opgaver. ikke vilde lege eller timelange gåture, for det er hjernen der trænger til at blive træt.

• #3   11. jun 2010 Ja hun bliver fint aktiveret.
    Jeg har faktisk overvejet at prøve med et mindre rum. Jeg kunne ligesom dig forsøge at lukke hende i soveværelset. Hvis vi har gæster som ikke kan lide hund (eller er allergisk), så kommer hun i soveværelset. Når vi henter hende ud der fra, så ligger hun bare i sengen og sover... smiley
    Hun kan selvfølgelig høre os i huset, og det er sikkert med til at gøre hende tryg. Jeg har dog overvejet at forsøge mig med soveværelset, som er et noget mindre rum end vores køkkenalrum, som er der hun opholder sig nu.
    Der er dog et MEN - jeg ville blive så utrolig ked af det hvis hun ødelægger noget af i soveværelset, og det er faktisk grunden til at jeg ikke allerede har forsøgt mig med den løsning....

• #4   11. jun 2010 Har du forslag til mentaltræning? Hun gider ikke spise, så fodersøg er ligesom udelukket, men de fleste dage bliver hendes mad dog spredt ud i haven, men hun gider ikke rigtig spise det, så hun mister hurtigt interessen for at finde det... smiley

• #5   11. jun 2010 Der findes ikke rigtigt nogen genveje til alene-hjemme-træning.

Men hvad laver du med hende inden du tager afsted? Hvad har hun når hun er alene (har hun legetøj, noget at gnave i, ingenting eller...?)

• #6   11. jun 2010 Jeg aktiverer hende, træning m.v.i god tid inden jeg skal afsted (2-3 timer inden jeg skal afsted). Jeg går en tur med hende (1 time) ca. 1-½ time inden jeg skal afsted.
    Jeg lægger et håndklæde og en masse bide/legeting frem ti lhende. Fjernsynet kører, så der er rig mulighed for at falde i søvn til Ramasjang... smiley

• #7   11. jun 2010 Tænkte sådan lidt mere specifik, hvilken form for aktivering;o)

Det er sikkert noget du allerede ved, men f.eks. ville jeg holde mig fra bold-lege, cykelture o.l. inden du skal afsted. Det kører hunden op, og så tager det jo en del tid at falde ned igen.
    Næsearbejde er super (du kunne f.eks. lære hende at finde en genstand, når nu hun ikke er så madglad).

Hjemme hos mig, er der ikke legetøj til rådighed når jeg ikke er hjemme. Jeg ønsker at hundene sover/hviler når jeg ikke er der, og derfor får de helle rikke legetøj.
    Da jeg kun havde Reiki, gav jeg istedet et lækkert ben/en kong med fyld e.l. som var lækker og tog tid at spise.
    Det er stille "aktivitet" og tænderne bliver brugt til noget fornuftigt.

Særligt aktivitetsbolde synes jeg kan være "farlige" fordi mange hunde kører helt op af at bruge sådan en.

• #8   11. jun 2010 Det kan også være hun har for mange ting liggende og lege med når hun er selv. Det fik vi afvide dengang med Louis, for hele hans kurv stod der bare. Nu har han kun sin ynglings bamse, og en kong med fyld i smiley Tit gemmer jeg også godbidder omkring i soveværelset han kan finde imens.

• #9   11. jun 2010 Ofte er aktiveringen lidt lydighedstræning, og så små øvelser hvor hun skal få godbidder ud fra steder hvor det er svært for hende.
    Ingen boldlege eller andre øvelser der får hende til at køre op.
    Jeg har faktisk prøvet ikke at ligge legetøj frem, men det gjorde ingen forskel. De ting jeg ligger frem er tygge ting, altså ikke desideret legetøj, men ting hun kan tygge i. Hun har en Kong, men der er vist godt nok ikke meget fyld i længere. Jeg hørte at man kunne fylde den op med leverpostej og putte den i fryseren?
    Hun har ingen bolde indenfor.

• #10   11. jun 2010 Du kan sagtens selv lave noget fyld til en kong ja (eller til et marvben).

Det kan være alt muligt, fra leverpostej, til tørfoder opblødt i vand eller en blendet blanding af f.eks. lever og andet godt.
    Find ud af hvad hun er helt vild med, og så er det jo bare sådan noget der skal i, så hun måske holder sig fra dine ting, og nøjes med at tygge i hendes egne:o)

-og husk så at rydde fristelserne væk inden du skal afsted. Lad være at lade ting ligge i hundehøjde.

• #11   11. jun 2010 Du kan tro jeg fjerner alt, men hun er kreativ den unge dame... smiley
    I går tog jeg dog fusen på hende. Jeg lagde en kareklud lidt yderligt på bordet, og det var det eneste hun havde taget.... smiley Den kloge narrer den mindre kloge, siger jeg så og frygter hvad jeg kommer hjem til i dag.... smiley
    Men tak for gode råd....
    Vil dog gerne have lidt flere idéer til hjernetræning... smiley

Kommentér på:
Pludselige alene hjemme problemer

Annonce